Skocz do zawartości

[odpowietrzanie] problem z nieodbijaniem klocków od tarczy


montell81

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

mam problem z odpowietrzaniem xt br-m8100

Korzystam z tego filmiku: 

Minuta 12:10 po wyjęciu bloczka, założeniu klocków i naciskaniu klamki klocki nie odbijają od tarczy. Nie wiem co robię źle?

Drugie pytanie to jakie powinno być wstępne ustawienie klamki śrubą regulacyjną? Maksymalne odchylenie od gripa, maksymalne przybliżenie czy coś pomiędzy? 

Jest wiele tutoriali jednak wszystkie prezentują idealne warunki nie biorąc pod uwagę problemów, które mogą wystąpić w trakcie odpowietrzania/regulacji. 

Z góry dziękuję i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzam używając tego żółtego bloczka. Potem wyciągam bloczek, wkładam klocki i montuję koło (wtedy oczywiście są przestrzenie między klockami a tarczą).

Gdy lejek z płynem mam jeszcze zamontowany w klamce to oo kilkukrotnym naciśnięciu klamki klocki zaciskają się na tarczy i nie odbijają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmujesz bloczek i sprawdzasz po delikatnym wciśnięciu klamki czy chodzą równo czy nie. Tylko tak by tłoczki wyszły max z 1,1,5 mm. Innymi słowy inicjujesz pracę hebli przy kończących się klockach. Jak wszystko gra to co może być nie tak poza tym, że jak masz nowe heble to tłoczek nie ma tam jakoś specjalnie miejsca na wyraźne cofanie się. O ile nie trą ci klocki o tarczę a klamka nie jest twarda to trza jeździć i tyle. Wraz z ubytkiem materiału na klockach powinno się poprawić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzyłem proces z bloczkiem w zacisku. Tym razem jednak po wyjęciu bloczka odrazu wyjąłem też lejek z klamki i wkręciłem śrubkę. Pominąłem etap z filmu z minuty 12:10 i nie zaciskałem klamki z wkręconym lejkiem przy założonym hamulcu na tarczy. Niestety pomijając ten etap klamka wg mnie zbyt późno łapie, jest jakby zbyt miękka. 

Wydaje mi się, że źle robię jedną z dwóch czynności:

1. Źle ustawiam wstępnie klamkę. Stąd moje pytanie: jakie powinno być wstępne ustawienie klamki śrubą regulacyjną? Maksymalne odchylenie od gripa, maksymalne przybliżenie czy coś pomiędzy? 

2. Przy hamulcu założonym na tarczę i lejku w klamce zbyt mocno wciskam klamkę, przez co zbyt dużo płynu zasysa układ i bloczki nie mają miejsca na cofnięcie się. 

Co o tym myślicie? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo płynu w układzie, to jedyne co mi przychodzi do głowy. Gdy klocki zaciskają się na tarczy, odkręć śrubę odpowietrznika klamki i delikatnie rozepchnij tłoczki/klocki. Z odpowietrznika wyleci trochę oleju, więc uważaj żeby nie poleciał na tarczę.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...