Skocz do zawartości

[odpowietrzanie] problem z nieodbijaniem klocków od tarczy


montell81

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, 

mam problem z odpowietrzaniem xt br-m8100

Korzystam z tego filmiku: 

Minuta 12:10 po wyjęciu bloczka, założeniu klocków i naciskaniu klamki klocki nie odbijają od tarczy. Nie wiem co robię źle?

Drugie pytanie to jakie powinno być wstępne ustawienie klamki śrubą regulacyjną? Maksymalne odchylenie od gripa, maksymalne przybliżenie czy coś pomiędzy? 

Jest wiele tutoriali jednak wszystkie prezentują idealne warunki nie biorąc pod uwagę problemów, które mogą wystąpić w trakcie odpowietrzania/regulacji. 

Z góry dziękuję i pozdrawiam

 

Napisano

Odpowietrzam używając tego żółtego bloczka. Potem wyciągam bloczek, wkładam klocki i montuję koło (wtedy oczywiście są przestrzenie między klockami a tarczą).

Gdy lejek z płynem mam jeszcze zamontowany w klamce to oo kilkukrotnym naciśnięciu klamki klocki zaciskają się na tarczy i nie odbijają.

Napisano

A przed odpowietrzaniem tłoczki się cofały? Można by pomyśleć, że np. napchało się trochę brudu i tłoczki ciężko chodzą.

Napisano

Wyjmujesz bloczek i sprawdzasz po delikatnym wciśnięciu klamki czy chodzą równo czy nie. Tylko tak by tłoczki wyszły max z 1,1,5 mm. Innymi słowy inicjujesz pracę hebli przy kończących się klockach. Jak wszystko gra to co może być nie tak poza tym, że jak masz nowe heble to tłoczek nie ma tam jakoś specjalnie miejsca na wyraźne cofanie się. O ile nie trą ci klocki o tarczę a klamka nie jest twarda to trza jeździć i tyle. Wraz z ubytkiem materiału na klockach powinno się poprawić. 

Napisano

Powtórzyłem proces z bloczkiem w zacisku. Tym razem jednak po wyjęciu bloczka odrazu wyjąłem też lejek z klamki i wkręciłem śrubkę. Pominąłem etap z filmu z minuty 12:10 i nie zaciskałem klamki z wkręconym lejkiem przy założonym hamulcu na tarczy. Niestety pomijając ten etap klamka wg mnie zbyt późno łapie, jest jakby zbyt miękka. 

Wydaje mi się, że źle robię jedną z dwóch czynności:

1. Źle ustawiam wstępnie klamkę. Stąd moje pytanie: jakie powinno być wstępne ustawienie klamki śrubą regulacyjną? Maksymalne odchylenie od gripa, maksymalne przybliżenie czy coś pomiędzy? 

2. Przy hamulcu założonym na tarczę i lejku w klamce zbyt mocno wciskam klamkę, przez co zbyt dużo płynu zasysa układ i bloczki nie mają miejsca na cofnięcie się. 

Co o tym myślicie? 

 

Napisano

Regulacja klamki nie ma nic do kwestii procedury odpowietrzania. Trze ci tarcza w trakcie jazdy czy nie? Da się ustawić tak by nie tarło? Klamka jest twarda czy nie? 

Napisano

Gdy pomijam procedurę z 12:10 na powyższym filmiku i odpowietrzam tylko na bloczku to nic mi nie trze, klocki odbijają ale klamka jest miękka. 

Gdy przeprowadzam ten etap z 12:10 powyższego filmu to klocki blokują się na tarczy. 

Napisano

Za dużo płynu w układzie, to jedyne co mi przychodzi do głowy. Gdy klocki zaciskają się na tarczy, odkręć śrubę odpowietrznika klamki i delikatnie rozepchnij tłoczki/klocki. Z odpowietrznika wyleci trochę oleju, więc uważaj żeby nie poleciał na tarczę.

Napisano

Dokładnie. To za dużo oleju. Zlałem nadmiar i jest ok. 

Dziwi mnie tylko to, że robię dokładnie tak, jak w tutorialach, a mimo to występuje u mnie problem jak wyżej. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...