Skocz do zawartości

[Suport] Nowy rower i krzywa oś?


B4MsE

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pacjent: Kands COLT 2XT

Wiek: 2 miesiące

Rozpoznanie: falowanie przedniej zębatki powodujące zmianę naprężenia łańcucha.

Wideo: https://youtu.be/tQ8zHpAe8II

Rower kupiony nowy. Po dwóch-trzech tygodniach i kilkudziesięciu przejechanych kilometrach zauważyłem taką usterkę. Jest to jednobiegowy dirt, więc różnica w napięciu łańcucha jest łatwo wyczuwalna i uniemożliwia jego wyregulowanie. Odwiozłem rower do sklepu, gdzie serwisantowi wyrwało się, że to f**kap producenta, jednak szybko zmienił temat i stwierdził, że to tylko luz na korbach. Zaproponowano, żebym poszedł się przejść a oni w tym czasie doprowadzą rower to stanu pierwotnego. Po powrocie dowiedziałem się, że jednak zdecydowali się wymienić mi rower na nowy, co wydało mi się dziwne ale utwierdziło mnie w przekonaniu, że z suportem/mufą faktycznie było coś nie tak. W drugim egzemplarzu usterka powtórzyła się równie szybko, jednak tym razem sklep twierdzi, cyt.: "Rowerek nie jest wadliwy a domaga się częstszej uwagi i skręcania i pilnowania śrub na suporcie."

Przyznam, że nie jestem obeznany w tematyce rowerowej, jednak ich tłumaczenie wygląda mi na ściemę. Możliwe, że powstały tam jakieś luzy, które powodują takie falowanie? Korbę zdjąłem, zębatkę z korby również, po czym skręciłem do kupy i problem nadal występuje.

 

Napisano

Objawy tego typu to nie jest kwestia krzywej osi, tylko dokładności spasowania wszystkich elementów napędu.

W dużym skrócie: dawno nie widziałem roweru tego typu, w którym łańcuch byłby równomiernie napięty niezależnie od położenia korby.

Poza tym jest to rower, który powinien więcej latać niż nabijać kilometry, więc zacznij używać go zgodnie z przeznaczeniem, a takie bzdury przestaną mieć znaczenie.

Przy okazji wymień tylną oponę i zacznij używać hamulca do hamowania, a nie szlifowania opon o asfalt.

Napisano

Oczywiście, że ten rower więcej lata niż jeździ. A opona? Cóż - tak wygląda po dwóch miesiącach (bo przy wymianie roweru koła zostały stare) normalnego użytkowania a nie szorowania asfaltu. Jak widać słabej jakości.

Mówisz, że takie odchyły są raczej normalne? Boję się jak to będzie wyglądało za pół roku, bo już teraz łańcuch wali o ramę. Kiedy zacznie spadać to wciąż będzie normalne?

Napisano

Na filmie, który wrzuciłeś niewiele widać (powinieneś nagrać to z profilu) Tzn jest jakieś skrzywienie na boki, ale chyba chodzi Ci o problem z łańcuchem, który raz jest napięty, a raz nie, a to z kolei wynika z np. jajowatego blatu, czy driver'a.

A to niestety w singlach jest standardem.

Jeżeli natomiast problemem jes skrzywienie na boki to klepnij młotkiem gdzie trzeba i po kłopocie.

Rower z korbami bmx'owymi to nie prom kosmiczny.

Poza tym korby typu bmx w rowerze innym niż bmx to pomyłka.

Docelowo wymień to na jakiekolwiek Shimano hollowtech 2. Będzie dobrze i lekko.

P.S.

Tak łysa opona nie świadczy o jej słabej jakości, a wręcz odwrotnie, bo jeżeli szybko się zużyła to znaczy, że mieszanka była miękka, a więc powinna dobrze trzymać. Chyba, że była nieprawidłowo użytkowana, czyli np. opona w teren, a jeżdżona głównie po asfalcie, lub szliwowana poprzez hamowanie zero-jedynkowe ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...