Skocz do zawartości

[do 3,5k] Gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim,

Jako że to mój pierwszy post ever, chciałbym się przywitać, zatem siemka ;)

Poszukuję roweru gravelowego, do powiedzmy około 3,5k (w grę wchodzą tylko rowery nowe, gdyż możliwe że będę chciał wziąć go sobie na kredyt). Po wstępnym odsiewie, zostały w zasadzie do wyboru 2 opcje: Kross Esker 2.0 ms i Triban Gravel 120.

Rzeczony rower będzie mi potrzebny do jazdy na trasach szutrowych/leśnych i asfaltach, powiedzmy że do 100 km. Chciałbym żeby była opcja wrzucić na niego jakoś bagażnik i podpiąć sakwy żeby móc wyskoczyć np. na szlak Orlich Gniazd na 2 dni albo pojechać w kilkudniową trasę (marzy mi się w przyszłości trasa Sztokholm - Ystad), ale domyślnie chcę nim jeździć bez sakw. Zależy mi, żeby rower był możliwie lekki, szybki i żeby w dłuższych trasach największym problemem była moja kondycja a nie rower.

Czy mógłby ktoś doradzić mi który rower lepiej wybrać i dlaczego?

Od siebie powiem tyle, że osobiście jakoś bardziej skłaniam się ku Tribanowi, z uwagi na ładniejszy wygląd. Wiem też że w tej kategorii cenowej nie ma co świrować i pewnie te rowery będą dosyć podobne.

Teoretycznie w grę wchodziłby jeszcze Kross Esker 4.0 ms, ale nie wiem za bardzo co myśleć o tym rowerze, stalowej ramie itp.

Dodatkowo, bardzo mi zależy na odpowiedzi na kilka pytań:

1. Czy do wyżej wymienionych rowerów mogę zakupić sobie dodatkowy komplet kół szosowych i zrobić z tego roweru bardziej szosę niż Gravela?

2. Dlaczego do graveli pakuje się obecnie 1 przerzutkę z przodu i 10 albo 11 do tyłu? Czy lepiej skłaniać się ku takiemu rozwiązaniu?

3. Jaka jest żywotność widelca z Karbonu dla chlopa o wadze 97 kg?

Dodatkowo zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem i tutaj też proszę o pomoc: w Decathlonie można kupić rower Triban 120 w konfiguracji szosowej: inne koła, inny napęd. Czy orientuje się ktoś, czy do tego roweru wejdą większe koła? Czy np. widelec jest taki sam jak w Triban 120 Gravel? Może to jest jakaś opcja, kupić taką szosę i dokupić do niej dodatkowy komplet szerszych kół? Czy może się ktoś wypowiedzieć w tej kwestii?

Będę wdzięczny za maksymalnie dużo informacji które pozwolą mi lepiej się ogarnąć z zakupem.

Pozdrawiam

Przemek 🚲

Napisano

Poszedłbym w RC120 (ten "szosowy"), uniwersalniejszy napęd. Z tego co się orientuję można tam wpakować nawet 40mm. kapeć z małym bieżnikiem (np. GR1 Comp)

Ewentualnie RC500, tylko ten wariant na Sorze. Niedawno niebieski był w promocji za 3199 zł, ale został już chyba tylko XS..

Napisano
Godzinę temu, Przmslwklt napisał:

1. Czy do wyżej wymienionych rowerów mogę zakupić sobie dodatkowy komplet kół szosowych i zrobić z tego roweru bardziej szosę niż Gravela?

Możesz do tych samych kół zamontować oponę typowo szosową. Choć waga ponad 3 kg (koła + opony) wbija w fotel. Same opony szału przez to nie zrobią. Dobre koła aluminiowe to wydatek rzędu 2k+, średnie w okolicach 1,2-1,5k.

Godzinę temu, Przmslwklt napisał:

2. Dlaczego do graveli pakuje się obecnie 1 przerzutkę z przodu i 10 albo 11 do tyłu? Czy lepiej skłaniać się ku takiemu rozwiązaniu?

Gdybyś zapytał kogoś z marketingu Treka, to usłyszałbyś, że to prostota. Napęd 1x to jedna manetka i brak przedniej przerzutki, a więc o wiele mniej sprzętu do regulacji i duża oszczędność czasu. Dla użytkownika wygoda i brak konieczności skakania między blatami.

Dla producentów dodatkowy zysk, bo często rower na grupie 1x jest wyceniany na tym samym poziomie co rower na grupie 2x, a brak konieczności wrzucania przedniej przerzutki i manetki to ich zysk.

Nikt Ci nie odpowie, jaki napęd będzie dla Ciebie lepszy, bo nikt nie zna Twoich możliwości wytrzymałościowo-kondycyjnych w różnych warunkach jezdnych. Jeżeli sam ich nie znasz, bezpieczniej jest wybrać 2x.

Godzinę temu, Przmslwklt napisał:

3. Jaka jest żywotność widelca z Karbonu dla chlopa o wadze 97 kg?

Przy normalnym użytkowaniu nie masz się o co martwić. Ale karbon ma nietolerancję chociażby na walenie w niego młotkiem albo zderzenie na czołówkę ze słupem. Wtedy może polec szybko. Ale nie tylko karbon z materiałów polegnie w takim przypadku.

A tak całkiem na poważnie uważam, że 3 500 zł na sensowny rower gravelowy to tak o 3 500 zł za mało. Nawet, żeby znaleźć dobrego crossa w tej cenie też trzeba byłoby się nieźle nagimnastykować. A to rowery crossowe mają najkorzystniejszy stosunek ceny do klasy osprzętu w nich zamontowanego. Gravele są na drugim biegunie.

Może jednak szosa? https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-comp-105-2023/ - gravela z tego na pewno nie zrobisz, ale w tej cenie nic z nowych rowerów szosowych/gravelowych nie będzie miało podjazdu.

Napisano
6 godzin temu, Przmslwklt napisał:

Od siebie powiem tyle, że osobiście jakoś bardziej skłaniam się ku Tribanowi, z uwagi na ładniejszy wygląd.

A widziałeś to coś na żywo? 

 

6 godzin temu, Przmslwklt napisał:

. Czy do wyżej wymienionych rowerów mogę zakupić sobie dodatkowy komplet kół szosowych i zrobić z tego roweru bardziej szosę niż Gravela?

Setki osób ma takie założenie a później nikt tych kół nie kupuje. A nawet jeśli ktoś to w przypływie emocji zrobi to okazuje się, że wymiana zajmuje za dużo czasu. Już nie mówiąc o tym ile kosztują sensowne koła, opony, tarcze i kaseta 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...