Skocz do zawartości

[Zębatki] oceniamy stan zużycia.


Puklus

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam, mam problem z moim napędem w rowerze.

Mianowicie często na przełożeniu najwyższym (tj. przód – 3, tył -8) przeskakuje mi łańcuch.

Jutro od kolegi będę miał przymiar i sprawdzę jak wygląda sprawa z łańcuchem. Jednakże prosiłbym bardziej doświadczonych kolegów, czy moglibyście sprawdzić po zdjęciach czy kaseta, korba oraz kółka przerzutki tylnej są w dobrej jakości ?

Dodam jeszcze informację, że niestety przerzutki były bardzo źle wyregulowane do tej pory. Wczoraj sobie je wyregulowałem i dopiero dzisiaj będę jeździł na lepiej wyregulowanych przerzutkach i będę mógł dopiero ocenić czy wciąż łańcuch przeskakuje.

 

Dzięki za wszelką pomoc! :D

 

Poniżej linki do zdjęć:

Korba: https://drive.google.com/drive/folders/1djizPag2tfO41lSkdmsxJjnxkBXZF0F6?usp=sharing

Kaseta: https://drive.google.com/drive/folders/1j9GXaDG7Byt1Vff1LJHYrQpG0aFK89QX?usp=sharing

Przerzutka tylna: https://drive.google.com/drive/folders/1iA8AiOzMjoJCW1ReNqhK815jgRBoKLcH?usp=sharing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, bogus92 napisał:

Jeśli przeskakuje na kasecie, to korba nie ma tu nic do rzeczy. Chyba, że rzeczywiście przeskakuje na korbie, a odczucie jest takie jakby przeskakiwało na kasecie.

Okej, szczerze mówiąc ciężko mi określić na czym przeskakuje. Ale generalnie jeśli wymienię korbę, kasetę i łańcuch nie powinno być już żadnego przeskakiwania, tak ? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Proszę ocenić stan napędu.

Jazda na 3 łańcuchy. Łańcuch 1: rozciągnięty powyżej 1%, łańcuch 2: rozciągnięty 0,75%, łańcuch 3: rozciągnięty 0,75%. Każdy łańcuch ma około 2800 km.

Ogólnie napęd działa ok, tylko dość głośno kiedy zmieniam biegi na lżejsze z tylu, nie zależnie z jakiego zacznę. Przykład, z 24t na 28t robi się  głośno, jak zrzucę z powrotem na 24t jest ok. To samo kiedy z 24t na 28t jest głośno, z 28t na 32t głośno, zrzucanie na 28t czy 24t jest ok.

Zauważyłem ze jest to tylko wtedy jak jest włączone sprzęgło. I jak zmienię na lżejszy bieg i jest głośno to kiedy poruszam wózkiem przerzutki nawet na 0,5 cm robi się cicho. Przerzutka Shimano XT 8000. Sprzęgło serwisowane. Hak prosty. 

Chce przejść na 1X12, pytanie jak długo jeszcze mogę jeździć na tym co mam bez większych problemów i w ciszy. Dzięki.

https://photos.app.goo.gl/3gBUibobvq1rUL5x8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bogus92 napisał:

Kaseta nie wygląda źle, korba też w niezłym stanie. Zakładaj najkrótszy łańcuch, potem kolejny i jeździj dopóki nie zacznie przeskakiwać.

Myślę, że nawet drugie tyle ten napęd pociągnie.

A co z tym hałasem? Da się to jakoś „naprawić” :)

dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

analizując zdjęcia i opis użytkownika bisk z 20 kwietnia odniosłem wrażenie, że moja kaseta pomimo przepracowania „zaledwie” 3500 km wygląda na podobnie „zmęczoną” jak wspomniana już kaseta biska, która pracowała znacznie więcej bo 9000 km. Główne obawy nam o środkowe tarcze (od 5 do 7).

Podpowiedzcie proszę, porównując zdjęcia, czy mam błędne spostrzeżenia czy jednak niewłaściwie dbam o napęd.

Moja kaseta to  SHIMANO DEORE HG50-10 / 11-36T. Od nowości pracuje z łańcuchem KMC X10 (to pierwszy łańcuch). Aktualne zużycie łańcuch 0,75 (jak na zdj.)

Napęd pracuje w rowerze krosowym i zgodnie z jego przeznaczeniem – głównie po płaskim, w terenie max 20% przebiegu.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

 

119506361_334831054303832_1531756106095488050_n.png.e932e80c396eb89f61bacb87400b8279.png119481579_961433064340656_8735864087906223262qwer_n.jpg.c1698a627b89304690b279ac1518bbda.jpg119478523_1465280853658480_7885988742375232270_n.jpg.bb55ba6a1ef496907464d0c5ed663fd5.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tutaj już prawie 1.0 wpada. Ponadto zużycie napędu tylko w pewnym stopniu zależy od tego jak o niego dbamy. To kwestia doboru przełożeń, kadencji, mocy jaką generujesz i warunków w jakich jeździsz.

Jeden przejedzie na napędzie 10000 km, bo rotuje łańcuchami, ma trochę szczęścia i jeździ kadencyjne. Drugi natomiast po kilkuset kilometrach zajedzie napęd doszczętnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, bogus92 napisał:

Tutaj już prawie 1.0 wpada. Ponadto zużycie napędu tylko w pewnym stopniu zależy od tego jak o niego dbamy. To kwestia doboru przełożeń, kadencji, mocy jaką generujesz i warunków w jakich jeździsz.

Jeden przejedzie na napędzie 10000 km, bo rotuje łańcuchami, ma trochę szczęścia i jeździ kadencyjne. Drugi natomiast po kilkuset kilometrach zajedzie napęd doszczętnie.

To zrozumiałe.

Zastanawia mnie jeszcze jaki wpływ na tak różny przebieg ma model kasety. Czy nasuwający się wniosek, że CS HG62 jest bardziej wytrzymała od CS HG50 jest niesłuszny?

Nowy łańcuch już nabyłem. Teraz mam obawy, że stara kaseta go nie przyjmie i tym samy pojawia się pytanie, którą kasetę kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam prośbę o ocenę napędu na tyle ile się da, zazwyczaj jeżdżę na 2*5-2*6 i 3*6-3*7 po płaskim terenie, zrobiłem ok. 4 tyś km i pierwszy raz zmierzyłem wyciągnięcie łańcucha i wyszło, że już  1mm na przymiarce, czy warto teraz wymieniać sam łańcuch, jak myślicie?

 

Link do zdjęć:

https://drive.google.com/folderview?id=1xFWi2WujyE-8qeyHqvFBVIPOcNXir_Jk

 

Edytowane przez Ghost80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaseta nowego łańcucha nie przyjmie. Do wymiany komplet kaseta+ łańcuch.  Łancuch lepiej kupić kmc x9.73 ( nowe oznaczenie x9 grey ) lub x9.93 ( nowe silver/grey lub silver/black ) no chyba, że chcesz zaszaleć to możesz iść jeszcze wyżej ( ale to ze względów estetycznych bardziej niż wytrzymałości ) Jeśli będziesz ujeżdżał dłużej obecny napęd ( aż łańcuch zacznie przeskakiwać )  to zajedziesz koronki korby i również one raczej będą do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HG53 i jego wyższe modele czyli hg73 i hg93 różnią się od siebie tylko powłoką antykorozyjną. Trwałością raczej nie. ( prawie na pewno ) natomiast x9.73 to ma antykorozję na poziomie hg53, a x9.93 na poziomie hg93. Jednak są bardziej wytrzymałe, nie wyciągają się tak szybko jak shimano.  Są też nieco głośniejsze i bardziej sztywne od shimano. Trwałość x9.93 vs hg93  to tak mniej więcej  1,5 do 2 razy nawet.

Edytowane przez SoloTM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...