Skocz do zawartości

Ghost80

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    115
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Romuald
  • Skąd
    Polska

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Ghost80

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Miałeś rację, zęby mocno spiłowane i nowy łańcuch przeskakiwał na zębatkach, po wymianie kasety zero problemów
  2. Nie znam się na żywotności kaset, ale skoro niecałe 5tyś km. to już dla niej dużo, to kaseta do wymiany. Dzięki za pomoc A tak na marginesie, to teraz mam kasetę SHIMANO ACERA 11-34T CS-HG-200-9 RZĘDÓW.
  3. U mnie przymiar już wpadał na 1, zapomniałem sprawdzić i przejeździłem nim cały 2022 i część tego roku, to razem będzie 3300km a wymieniałem pod sam koniec 2021/10.
  4. Witam, mam problem z regulacją tylnej przerzutki 9 rzędowej Alivio, problem pojawił się po wymianie łańcucha, linki były wymieniane więc ich nie biorę pod uwagę. Przy regulacji 9,8,7 wchodzi idealnie, problem zaczyna się przy biegu 6 i pod obciążeniem, żadna regulacja nie pomaga i teraz : 1. Czy problemem może być kaseta , ma ona przebieg 4900 km, raczej na asfalcie i drogach ubitych. 2. Tylna przerzutka może mieć już słaby naciąg, ma ona 7 lat ? 3. Możliwe że pomyliłem się o jedno ogniwo za dużo, łańcuch 114 ogniw, odjąłem 3 i do tego poszła spinka, napęd 3*9 Ktoś ma pomysł co to może być, na co stawiacie ? ManetkiSHIMANO ALTUS M370/ACERA M445 Przerzutka przedniaSHIMANO ACERA M390 Przerzutka tylnaSHIMANO ALIVIO M4000 HamulceSHIMANO ACERA M447 (HYDRAULICZNE) Kaseta / WolnobiegSHIMANO ACERA HG200-9 / 11-34T ŁańcuchSHIMANO HG53 Mechanizm korbowySHIMANO ACERA M391 / 42X32X22T / OSŁONA Oś suportuTH / 7420ST-S / ŁOŻYSKA MASZYNOWE / PODWÓJNE USZCZELNIENIE Koła Shimano Deore WH-MT500-CL-R-275 Opony Schwalbe Hurricane
  5. No i niestety VP-467 nie sprawdziły się, lewy pedał złapał luz i odesłałem do sprzedawcy, pedały od nowości kręciły się dość ciężko, jeden kręcił się ciężej od drugiego. W tej chwili używam Wellgo M20 i jestem zadowolony, kręcą się doskonale od nowości, są bardzo lekkie zgodnie z katalogiem.
  6. Taki mi radził jeden użytkownik z tego forum.... i nie spodziewałem takich problemów.
  7. Niestety nie udało mi się tego mocniej skręcić, nie dopasowałem żadnego narzędzia do zablokowania, możliwe że klej by rozwiązał temat, zamówiłem już inne pedały VP i nie polecam rozkręcać nowych pedałów Dartmoor Cookie, nie róbcie tego błędu, jak się rozsypią, to wtedy na gwarancję, na pewno po jakimś dotarciu będą się lepiej kręciły.
  8. Ok. trochę poczytałem i sprawa jest oczywista, w pedałach gdzie nie ma specjalnej podkładki, stosuje się kleje( zamiast podkładki dają klej, tańsze w produkcji? ) do gwintów i pod rozkręceniu takich pedałów, należy taki klej nałożyć i skontrować, oczywiście można próbować bez kleju zablokować konusa, ale czy to się nie odkręci zależy pewnie od tego z jaką siłą skręcimy, jutro będę próbował na razie skręcić bez kleju.
  9. Witam, czy ktoś pochwali się wiedzą, jak poprawnie zakontrować te konkretnie pedały Dartmoor Cookie. Dzisiaj je wkręciłem i po 10km jeden złapał luz a drugi ciężej się kręci. One nie mają tej podkładki blokującej i musiały być klejone mocnym klejem. W zasadzie to one nie były skontrowane poprawnie, za lekko dokręcone, jest patent z blokowaniem konusa jakimś narzędziem( np. mały imbus, śrubokręt itp. ) i wtedy kontrować mocniej, czy to wystarczy, czy ten klej musi być?
  10. Co do kontrowania, dokręcając kontrę, dokręca się również konus, siła dokręcania jest bardzo mała, także nie zwracajcie za bardzo uwagi na konusa, zostawicie luz, nakrętka kontrującą go zlikwiduje, podobno jest specjalny klucz, gdzie trzymacie konus i kontrujecie na sztywno, ale jest problem aby go znaleźć.
  11. Może masz źle ustawione, chodzi oczywiście o kąt nachylenia , sprawdź poziomicą poziom nachylenia, najlepiej połóż na siodełko jakąś sztywną książkę i wtedy pomiar, ja miałem za bardzo pochylone do przodu w tej chwili jest nawet ciut do tyłu
  12. A więc Dartomoor Cookie dotarły, pedały kręciły się ze zbyt dużym oporem, do tego stopnia, że gumowe uszczelki ulegają niszczeniu, waga nie zgadza się z deklarowaną, po regulacji pedały kręcą się w porządku, tylko zastanawia mnie, dlaczego śruba kontrująca za pierwszym razem stawiała tak duży opór w odkręcaniu. Do regulacji potrzeba klucze nasadowe 9,11 i imbus 9, na razie smaru nie wymieniałem , ponieważ posiadam tylko Zefal Pro 2 Grease a wydaje się ,że tam może być podobnej klasy. Ps. Co do kontrowania, czy byliście w stanie mocno dokręcić ?, ja nie byłem, bo nie chciały się kręcić.
  13. Na nowych kołach jeszcze nie jeździłem, ale rozebrałem bębenek piasty shimano RM-33 i sprawdziłem uszkodzenia, okazało się, że uszkodzony jest jeden frez w koronce, zapadki wyglądają na ok, natomiast sprężynka zapadek chyba jest za luźna i to chyba dzięki niej nastąpiło to uszkodzenie, zapewne to jest najsłabszy element i należałoby go wymieniać częściej, jakie macie z tym doświadczenia?
  14. A więc zakupiłem Dartmoor Cookie i dziękuję wszystkim za pomoc, ciekawy jestem jak się będą sprawowały w stosunku do obecnych, chyba większa sztywność buta będzie i mniejsza amortyzacja, ale za to więcej mocy w koło😉
  15. Dobra, przekonaliście mnie, ale w grę wchodzą tylko plastikowe piny, Dartmoor Pro czy Cookie, które lepiej trzymają buta ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...