Skocz do zawartości

[Koła] Zakup nowych kół do szosy


Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że ten sezon jest u mnie zdecydowanie szosowym pomyślałem o jakimś usprawnieniu mojego Huragana. Oczywistą oczywistością jest wymiana kół. Fabryczne Rodi Airline to porażka. O ile jeszcze przód jakoś daje radę, to tył to kompletne porażka. Piasta od strony bębenka w ogóle nie ma uszczelnienia i już raz zaszła konieczność wymiany kulek.

Generalnie ja się nie ścigam, nie walczę o każdy gram w rowerze, nie mam parcia na carbon i wysokie grupy. Rower użytkowany cały rok. Potrzebuję kół przede wszystkim na łożyskach maszynowych, w miarę sztywnych, odpornych na niezbyt gładkie asfalty, do współpracy z hamulcem szczękowym, tubeless nie konieczny (jeżdżę na dętkach), oś QR. Budżet max 2kPLN.

Na tą chwilę wytypowałem sobie takie koła:

1. Vision Team 35 Comp SL https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-vision-team-35-comp-sl-pd19830/?v_Id=130243

Koła mają dużo dobrych opinii. Najlepsza cena. Jedyny mankament to anoda na powierzchni tarcia klocków, co z czasem będzie schodzić. Pytanie do posiadaczy, jak szybko to znika?

2. Vision Trimax 35 https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-vision-trimax-35-pd20146/?v_Id=131287 

Trochę ponad mój budżet, ale powierzchnia styku klocków jest bez anody, czyli w miarę czasu wygląd się nie zmieni. Pytanie czy warto za to dopłacać 700PLN.

3. Fulcrum Racing 4 https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-fulcrum-racing-4-pd31636/

Tu nie jestem pewien profilu obręczy. Wg oficjalnej strony producenta to jest chyba obręcz hookless. Może ktoś potwierdzić?

4. DT RR511 Straightpull https://lemonbike.eu/product/dt-swiss-rr511-2/#configuration

W podstawowej konfiguracji mieszczą się w budżecie, po przejściu z piast Evanlite na DT Swiss 350 lekko ponad budżet. Brak zacisków.

Szczerze, na tą chwilę brałbym Vision Team 35 z powodu ceny. Co Wy o tym sądzicie. A może jakaś inna propozycja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde z ww. kompletów (plus te campy) będą oki. Na Twoim miejscu zastanowiłbym się, czy chcesz gotowy zestaw, czy zestaw od rodzimego kołodzieja na dt swiss, novatec itp. Wszystko ma plusy i minusy. Największym minusem gotowego zestawu jest fakt, że jak rozwalisz obręcz to czekają Ciebie nieco większe koszty i dłuższy czas oczekiwania. Z drugiej strony na wiele gotowych zestawów , które miałem tylko raz rozwaliłem w mtb obręcz mavica- tanio nie było. Po drugie kwestia wyglądu- wiadomo wyższy profil lepiej ubiera rower-kwestia gustu. Mi się to podoba. Tak więc pytanie-czy gotowy fabryczny set i jaka wysokość profilu Ciebie interesuje. Kolejny temat to waga- oczywiście im niżej tym lepiej, ale liczy się też jakość piast oraz sztywność całego zestawu no i waga samego ridera. Dlatego sam wypowiem się tylko o propozycji od lemona. Przy zmianie szosy na nową od razu postanowiłem wymienić koła. Padło na zestaw od Lemona dt swiss r511, szprychy cx ray, piasta dt swiss 350 disc na podstawowym ratchecie, zaplot 24/28h. Wyszło z owijką 1720gram za zestaw. Pomyślałem trochę ciężko jak na koła za dwa koła ( w sensie w 2k zł). W poprzedniej szosie miałem lekki i sztywny zestaw novatec jetlfy u2.2 1445gram (jak gdzieś znajdziesz to bierz bo to najlepsze alusy w budżecie do 2k zł). Natomiast same koła bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły. Mega sztywne, mega responsywne, mega wytrzymałe, mega fajnie się toczą. Mam porównanie do drugiego zestawu karbonowego ze stożkiem 42mm i wagą 1450gram. Oczywiście na płaskim karbon jedzie lepiej, na podjazdach też nieznaczna przewaga karbonu, ale na zjazdach szczególnie jak wieje zestaw dt swiss lepszy. Mimo niby większej wagi wolałbym się rozstać z kołami karbonowymi niż tymi alusami. Teraz tłukę je w lekkim gravelu i też dają radę. Piasty evanlite nie są złe, komplet jest o ok.40gram lżejszy od dt swiss 350 natomiast 350-tka ma lepsze uszczelnienia (czy potrzebujesz tego w szosie-no nie wiem). Jak chcesz zejść z wagą to możesz zejść z profilem obręczy:

https://lemonbike.eu/product/dt-rr411-straightpull/#configuration

https://szobakbike.com/produkt/dt-swiss-r460-novatec-511-522-straightpull/

https://szobakbike.com/produkt/dt-swiss-r460-novatec-511-522-straightpull-sapim-cx-ray/

Rada ode mnie- zadzwoń albo napisz do Lemona, Szobaka. Nie wszystko mają na sklepie www. Podaj swoją wagę, oczekiwaną wagę zestawu, budżet, czego oczekujesz i coś fajnego Tobie zaproponują. Sprawdzeni kołodzieje. Kolejna kwestia to opony- tutaj wraz z nowymi kołami zainwestowałbym w lekkie i dobre opony conti gp5000, jakieś veloflexy itp. To wszystko ubierze się w dobrą całość.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koła kupione 😊 Miało być budżetowo, a wyszło hmmm... Byłem już prawie zdecydowany na koła Vision Team 30 ale po konsultacji z kolegą posiadającym te koła stwierdziłem, że jednak nie - oprócz schodzącej anody, podobno problemy z bębenkiem i ewentualne problemy z częściami w razie W. Lepsze byłyby Trimaxy ale tu już cena przewyższyła składane koła w Lemonbike. Oczywiście jak zacząłem konfigurację, to cena poszła w górę. Pierwsza jazda za mną i powiem, że jest OK. @nossy jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc. Temat do zamknięcia.

20230619_185122.jpg

20230619_184933.jpg

20230619_184923.jpg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...