R4Vr Napisano 25 Maja 2023 Napisano 25 Maja 2023 Cześć, kupiłem stery półzintegrowane 1 1/8 https://www.nsbikes.com/2020/internal-zs44,211,pl.html wszystko pomontowałem i wyszedł taki badziew, przynajmniej tak mi się wydaje, przy koronie amortyzatora (RS Recon Silver) jest przerwa, bieżnia nabita do końca, łożysko nachodzi też do końca bieżni, ale odstaje jak by nie pasowało, ktoś może montował te stery ?
itr Napisano 25 Maja 2023 Napisano 25 Maja 2023 Nie wiem nie znam się NS to chyba jakaś firma krzak bo opisy tylko po angielsku, nie opisano też jakie łożyska proponują….poza tym że uszczelnione. łożysko 1/1/8 ma wysokość i dwie wartości kątowe, czyli skos dla miski i skos dla bieżni… może jeden z elementów nie jest od kompletu, trzeba omówić ze sprzedawcą. Może chcący bądź niechcący ktoś zawinił. Słabo widać szczelinę , ile mm jest za dużo, ile było poprzednio? Przerabiałem raz sytuację odwrotną czyli posadzenie miski na amortyzatorze czyli za głęboko… wtedy odkryłem świat innych wymiarów… łożysk oczywiście…
itr Napisano 25 Maja 2023 Napisano 25 Maja 2023 A na łożysku masz z boku napis z jego cechami ? Albo bieżnia albo łożsyko mogą być nie od kompletu 45 , 36 te wartości kątowe są istotne, poszperaj po np allegro i popatrz co podają sprzedawcy łożysk czy innych sterów. Np Kąty łożyska 45° x 45° Rozmiar 39 x 30.15 x 6.5 mm i uzbrojony w tą wiedzę nawiąż kontakt ze sprzedawcą powodzenia!
R4Vr Napisano 25 Maja 2023 Autor Napisano 25 Maja 2023 Takie kąty mają łożyska i bieżnia. Dostałem też odpowiedź od sklepu w którym zakupiłem stery "Nie dostrzegam tutaj nic nietypowego - zawsze jest odległość/szpara pomiędzy bieżnią nabijaną na widelec a łożyskiem - sprawdziłem na paru modelach sterów marek Accent i Dartmoor na łożyskach maszynowych i kulkowych i również jest szpara mniejsza lub większa, nawet musi być raczej technicznie zawsze - łożysko musi się opierać tylko na pochyłej ściance, pozioma nie może dotykać łożyska." Moim zdaniem ta szpara jest za duża, łożysko strasznie będzie zbierać brud.
itr Napisano 25 Maja 2023 Napisano 25 Maja 2023 Masz zgodne 36 wewn i bieżnia 36 , suwmiarka i lupa oceń widelec może bieżnia rozciętapo nabiciu się rozszerza za bardzo, innych pomysłów mi brak można splanować materiał bieżni od strony napisów albo lekko oczyścić rurę sterową jeśli aluminium pofałdowało się i bieżnia się jakoś rozdyma po nabiciu. Ale może ktoś w NS jednak odpowie konkretnie, acha , może jest żle opisana ta bieżnia lupa i patrzenie na oko czy nie ma tam 45 stopni albo sprawdzić ze starą bieżnią… jeśli ma 36 i problem zniknie …. To ok.
R4Vr Napisano 25 Maja 2023 Autor Napisano 25 Maja 2023 Bieżnia wchodzi gładko z bardzo delikatnym oporem, sprawdzałem to, bo też mi to do głowy przyszło czy czasem nie poszerza się, nawet rękoma próbowałem ścisnąć aby sie upewnić ale to nic nie daje, na drugim zdjęciu jest bieżnia spasowana z łożyskiem bez amorka, więcej się nie schowa. Napisałem do NS, zobaczymy co odpiszą.
Gość Napisano 26 Maja 2023 Napisano 26 Maja 2023 10 godzin temu, itr napisał: Nie wiem nie znam się NS to chyba jakaś firma krzak bo opisy tylko po angielsku, nie opisano też jakie łożyska proponują….poza tym że uszczelnione. Firma krzak jak nic. 10 godzin temu, R4Vr napisał: Cześć, kupiłem stery półzintegrowane 1 1/8 https://www.nsbikes.com/2020/internal-zs44,211,pl.html wszystko pomontowałem i wyszedł taki badziew, przynajmniej tak mi się wydaje, przy koronie amortyzatora (RS Recon Silver) jest przerwa, bieżnia nabita do końca, łożysko nachodzi też do końca bieżni, ale odstaje jak by nie pasowało, ktoś może montował te stery ? Jeżeli pytasz o ostanie zdjęcie, a na sterach nie ma luzów, to tak ma być. Jak sobie wyobrażasz brak szczeliny w tym miejscu?
R4Vr Napisano 26 Maja 2023 Autor Napisano 26 Maja 2023 No tak sobie wyobrażam że na starych miałem szczelinę max na żyletkę, a że pierwszy raz montuję maszynowe, to jestem zdziwiony, jak młody.
itr Napisano 26 Maja 2023 Napisano 26 Maja 2023 Dlatego lepsze zdjęcia i czekasz na odpowiedź naszej firmy „krzak” 😀słabo widać ale szczelina to chyba dobra zapałka, i trochę miejsce na betonowanie błotem. Zobacz w dużym sklepie jak rowery z fabryki wyglądają, jakie są trendy czy wręcz standard…
Gość Napisano 26 Maja 2023 Napisano 26 Maja 2023 Jutro może znajde jakieś stery i zrobię zdjęcie jak układa się łożysko na bieżni. U Ciebie siedzi jakoś wysoko, ale po złożeniu wcale nie wygląda to źle. To nie stery zintegrowane, gdzie szczelina jest minimalna.
R4Vr Napisano 26 Maja 2023 Autor Napisano 26 Maja 2023 Dostałem odpowiedź od ns że jest możliwa taka szpara, ale chcieli zdjęcie do weryfikacji wiec wysłałem, zobaczymy co powiedzą, wam też daję w lepszej jakości, moim zdaniem za duża ta szpara, tam brud będzie się gęsto kładł, znalazłem zdjęcie ze starymi sterami, zero szpary.
itr Napisano 26 Maja 2023 Napisano 26 Maja 2023 A stare nie miały uszczelki kontaktowej ? Masz ich bieżnię pod ręką? Nie było z tworzywa uszczelnienia?
R4Vr Napisano 26 Maja 2023 Autor Napisano 26 Maja 2023 Tak, na bieżnie nachodzi jeszcze taka plastikowa nakładka.
itr Napisano 26 Maja 2023 Napisano 26 Maja 2023 No to masz odpowiedź!!! Iluzja, rozumiem że w NS nie ma i do ich bieżni nie pasuje ta stara…. Co zrobić ….
R4Vr Napisano 26 Maja 2023 Autor Napisano 26 Maja 2023 No nie, w zestawie nie ma, a stara nie pasuje, tzn da się nałożyć, ale wtedy bieżnia ne dochodzi w 100% do łożyska, a pod bieżnie nie da się założyć.
R4Vr Napisano 7 Czerwca 2023 Autor Napisano 7 Czerwca 2023 Finalnie NS Bikes potwierdzili że taka szpara jest prawidłowa, jak dla mnie to słabo zrobione te stery, latać z taką szparą, jestem ciekaw jak długo to pociągnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.