Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] Problem z piszczeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Miesiąc temu kupiłem sobie rower elektryczny Shengmilo MX02S. Ostatnio miałem problem z hamulcami w rowerze i byłem mega pozytywnie zaskoczony pomocą tu na forum. Tyle osób się odezwało, pomogło, doradziło. Dziękuję ❤️ 

Chciałbym skonsultować z Wami inny temat. Nie ukrywam, że jestem nowicjuszem w sprawach rowerowych. Chciałem po pierwsze dopytać co oznaczają symbole na amortyzatorzs na przednim kole + uzyskać pomoc. Niestety nie znam nazwy amortyzatora. 

Rower elektryczny dotarł częściowo złożony, część złożyłem sam. Amortyzator ma takie oto oznaczenia, których nie zmieniałem (były tak oryginalnie ustawione przez producenta roweru) :

Screenshot_20230413_003251.thumb.jpg.cdb3fbebb5a5d69d12a19c867a8b4b21.jpg

Po drugiej stronie :

IMG_20230413_003702.thumb.jpg.e12fcdb5e2566b964f91f591bf3e666e.jpg

Możecie proszę wyjaśnić co oznaczają literki open, lock i 2 x "W", co oznacza "reload" i które ustawienie jest do jakiej jazdy. 

Rowerem zrobiłem już ok 4 x po 30 km. Od 3 jazdy amortyzator zaczął piszczeć. Po dzisiejszej 4 jeździe jest gorzej. Przy każdym nacisku kierownicy słychać pisk. Nagrałem filmik, tylko podglośnijcie sobie proszę dźwięk, bo ciężko nagrać video samemu. Link do filmu : https://files.fm/u/9yjhw5295

Proszę o Waszą pomoc. Z czego wynika pisk? To dopiero 4, dłuższa jazda rowerem. Czy wynika z błędnego ustawienia amortyzatora (zostawiłem tak jak było oryginalnie), szybkiego zużycia czy czegoś nie dokręciłem, czegoś nie zrobiłem właściwie? 

Prosiłbym też o poradę co mógłbym zrobić w tej sytuacji, dziękuje 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrętło lock odpowiada za blokade amortyzatora (sztywny lub otwarty). Na prostej drodze możesz go zablokować aby swojej siły nie wkładać w amortyzator. Preload czyli wstępne naprężenie sprężyny, czyli nic nie warte pokrętło. dokręcając je dogniatasz sprężynę przez co trzeba większej siły początkowej aby się ugiął, złudny efekt utwardzenia bo praktycznie parametrów sprężyny nie da się zmienić (chodzi o twardość, za twardość sprężyny odpowiada przekrój drutu do którego została zrobiona sprężyna) Najlepiej mieć odkręcony na maxa. 

Co do pisków to prawdopodobnie środku jest sucho i nie ma żadnego smaru.  Wystarczy odkręcic koło, zdjąć hamulec i od dołu amortyzatora są dwie sruby (imbus albo nakrętki) odkręcić je i zdjąć golenie.  jak lagi czyste i środku goleni również to tylko dołożyć smaru na ślizgi, jak brud i rdza to wiadomo wyczyścić (lagi scierką/ papierem, golenie benzyna)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michal_288 bardzo Ci dziękuję za odpowiedź i pomoc. W piątek znajdę więcej czasu to pobawię się z odkręcaniem amortyzatora, jak opisałeś.

Chciałbym jeszcze tylko dopytać. Użyć smarów do goleni, dostępnych do rynku? Co Ty byś polecił?

Często ogólnie powinno smarować amortyzator? Jak tylko piszczy czy też profilaktycznie? 

Jak pisałem, jestem świeżakiem w sprawach rowerowych ale dzięki Wam dużo się nauczyłem 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...