Skocz do zawartości

[Przerzutka] rd-t3000 - wymiana


Lineage

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Urwał mi się hak i wygięło przerzutkę. Oryginalnie zamontowaną miałem shimano acera rd-t3000-sgs (napęd 3x8). W serwisie chcą mi założyć rd-m360. Co zrobić zgodzić się na M 360 czy montować taką jak była? Ewentualnie co polecacie? Dziękuje 

Napisano

https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/acera-t3000/RD-T3000.html

Producent roweru, na siłę chcąc być "fajnym", lub z powodu braku innych cżęści podczas komponowania i montażu Twojego roweu, założył w tym modelu przerzutkę, która w ogóle nie powinna tam wylądować. To jest idealny przykład potwierdzający powiedzenie: "Lepsze jest wrogiem dobrego" :)

Co prawda to, że w specyfikacji jest napisane, iż ona jest 9 rzędowa nie musi oznaczać, że nie będzie działać w Twoim rowerze z 8 biegami.

Ale musisz zdawać sobie sprawę, że producenci nie zawsze montują to co powinno być, tylko niestety często to co mają, albo to co uznają za bardziej atrakcyjne ;)

Fakt, że serwis chce Ci zamontować starszy model przerzutki wynika pewnie z tego, że zaś oni nie mają akurat tego co Ty masz seryjnie w rowerze.

Ale czy to przez przypadek, czy też celowo, to dla Ciebie akurat na plus, bo w końcu w Twoim rowerze będzie przerzutka taka na jakiej rower powinien wyjść z fabryki.

W skrócie, w tym przypadku nie dyskutuj z serwisem i bierz to co sugerują, bo przy tych 8 biegach ta przerzutka m360 ma prawo działać lepiej niż ta t3000 ;)

P.S.

Jeżeli serwis np. mając też przerzutkę t3000, mimo wszystko sugeruje Ci montaż tej m360 zamiast takiej jak miałeś seryjnie, to prawdopodobnie trafiłeś do dobrego serwisu ;)

Jeżeli przerzutka została wmielona w szprychy to zwróć też uwagę czy koło jest proste i czy łańcuch nie jest skrzywiony na którymś ogniwie. Dodatkowo, przy okazji wypadałoby wymienić końcowy odcinek pancerza i linkę.

Napisano

Zdziwił mnie fakt ze Pan w serwisie chcę zamontować nie dość ze inną to jeszcze straszny model. Stąd moja obawa. Jak to bywa serwis i sklep są obok siebie i maja obie przerzutki. Różnica cenowa to 65zł. M360 100zł a T3000 165zł. Sędziwy Pan z serwisu odrazu zabrał m360 i powiedział ze nie ma sensu dopłacać do T3000, mimo ze mówiłem ze cena jest nie istotna i chce porządna przerzutkę. Skoro koledzy mówią ze m360 jest ok to pozostanę przy niej.

 

3 godziny temu, Maciek.B napisał:

Jeżeli przerzutka została wmielona w szprychy to zwróć też uwagę czy koło jest proste i czy łańcuch nie jest skrzywiony na którymś ogniwie. Dodatkowo, przy okazji wypadałoby wymienić końcowy odcinek pancerza i linkę.

Szprychy całe. Ze względu ze jestem laikiem (choć mógłbym sam wymienić) zostawiłem rower na serwisie aby wykluczyć inne szkody, których nie widzę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...