Skocz do zawartości

[sztyca sterowa] Nagwintowanie sztycy Słupsk / okolice


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wciąż szukam. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć po co jest ten pionowy rower na sztycy przez całą wysokość gwintu ? Jest on konieczny ?

Napisano

Jest konieczny. Bo masz 2 nakrętki na górze. pierwsza nakrętka naciąga łożyska, potem powinna być podkładka i dróga nakrętka kontrująca. I teraz ta podkładka powina mieć wypustkę, która wchodzi w ten rowek. Żeby dokręcając kontrę, nie dało się obrócić głónej.

Napisano

Dzięki. To krótko mówiąc jestem w czarnej d... bo oryginalnie mam zgodnie z poniższym zdjęciem, a w nowym uniwersalnym amorku jest gładka sztyca. Zasięg poszukiwań fachowca rozszerzę o Trójmiasto bo mam tam rodzinę to mogli by podwieźć na robótkę. Z drugiego kierunku - Koszalin również. 

amort.thumb.jpg.e150de272cdffa4b5572a970c994ca4f.jpg

Napisano

Jeśli chodzi o terminologię to nie sztyca, a sterówka / rura sterowa. Masz w rowerze stery klasyczne (skręcane) i pod nie był stary widelec, nowy masz pod stery Ahead i na takie musisz wymienić stery, mostek i być może kierownicę. W nowym widelcu musisz mieć też nabitą "gwiazdkę" żeby skręcić całość. Ewentualnie faktycznie szukać kogoś kto nagwintuje sterówkę ahead (rowek jest konieczny) ale nie wiem gdzie co i jak..

Napisano

Dziękuję za podpowiedzi. Poprawiam się. Tak rura sterowa jest gładka i ma 30cm długości gdzie oryginał 18,1cm. Średnica obydwu jest ta sama 1 i 1/8cala. 
Czyli jak dobrze zrozumiałem wymiana kupy części : stery, mostek, gwiazdka nabita od dołu widelca by pręt ze środka ją złapał.  Długość tego pręta też może okazać się zbyt mała po wymianie wszystkich części. Mam drugi rower to na razie pojeżdżę po tokarzach i popytam. Z tego co wiem to narzynka powinna być na  1 i 1/8 cala 26 zwoi na cal ale coś jeszcze powinienem powiedzieć tokarzowi ?

EDIT. teraz już widzę że gwiazadkę nabija się z góry i długi pręt ze starej konstrukcji nie będzie potrzebny.

Napisano

Nie,

Potrzebujesz nowe łożyska do ramy. Albo przynajmniej miski - ale to się kupuje w zestawach. Do tego nowy mostek, taki jak podałeś w linku, albo jakikolwiek inny.

https://city-sport.pl/wspornik-kierownicy-regulowany-kross-as-828-115mm-2043.html

No i zakłądasz zestaw łożysk , p
otem mostek, potem musisz dociąć rurę sterową, tak aby była kilka mm krótsza od mostka no  nabić gwiazdkę i dociągnąć wszsytko dekielkiem. https://www.youtube.com/watch?v=QgFBNiKxXSc

 

Napisano

@Electronite Serdeczne dzięki. Pod moją ramę w jaki najlepiej system łożyska wejść ? Zwykłe wianki czy coś innego ? Chciałbym znacznie podwyższyć wysokość kierownicy czyli rurę steru skrócę powiedzmy z 30cm na 25cm (gdzie oryginalnie jest 18cm) to wtedy stosuje się pierścienie dystanse ?

Napisano

No zależy jaką masz średnicę rury samej ramy. Na górze i na dole masz wbite tzw. miski. w nich leżą wianki. Te miski wybijasz, możesz zrobić to trzonkiem młotka. Potem kupujesz stery "zintegrowane" na średnicę 1 i 1/8 cala.

Na przykład.

https://allegro.pl/oferta/stery-klasyczne-ahead-accent-hst-air-1-1-8-ec34-12292836185
Potem kpujesz podkładki w odpowiedniej ilości, aby sobie tą kierownice ustawić tak jak chcesz.

https://allegro.pl/oferta/podkladki-sterow-xlc-as-a02-1-zestaw-czarne-12107238234?reco_id=65ae0d07-1f30-11ed-855a-aa66235ce17a&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

Napisano

Udało mi się zdjąć bieżnię to teraz chyba tylko z górki :) Jutro podjadę do sklepu z zdemontowanymi sterami zobaczyć co mają na miejscu.

Napisano

Wyciągnąłem wianki i miseczki z ramy. Wyczyściłem ze starego smaru i nałożyłem świeży molibdenowy do przegubów. Nic nie musiałem wybijać ani wbijać. Rozwiązanie KTMa było proste i opierało się tylko na plastikowym pierścieniu blokującym. Więc poszło gładko. 

Teraz jestem po zakupie zestawu sterów i poskładałem dół smarując solidnie bieżnię, założyłem stary pierścień ochronny z tworzywa i nałożyłem ramę.
Z górą mam problem bo o ile cienki plastikowy pierścień z nowego zestawu pasuje to nie wiem czy ten plastikowy klin z nacięciem (1) wkładam prawidłowo i trzeba go dobić czy wystarczy wepchnąć palcami ile się da a reszta go dociśnie. Kolejne pytanie którą nakładkę metalową mam wybrać z zestawu (2,3,4) i nałożyć kolejno ? Do jej środka już nie muszę dawać łożyska ? Potem rozumiem dobrać dystanse i mostek ? Nie będę obcinał rury sterowej bo chcę jak najwyżej. Mam prawie 190cm wzrostu a ten rower (damka) ma służyć do wygodnej jazdy w zasadzie tylko po mieście. Mam drugi rower crossowy z wysoką ramą na teren.

@Electronite

20220819_124122.jpg

20220819_124504.jpg

20220819_124550.jpg

Napisano

Jednak będę obcinał rurę tylko jeszcze nie wiem czy poprawnie poskładałem w całość. Zauważyłem dwie rzeczy : ten plastikowy nacięty pierścień wystaje, a górne łożysko nie ma osłony przed dostawaniem się wody.

 

20220819_150956.jpg

Napisano

Dzięki. Wszystko chyba już jasne. Nie wybiłem starych misek bo myślałem że pod tym pojęciem kryje się ten pierścień co kładzie się go na łożysko. Ciekawy jestem tylko czy stara bieżnia na samym dole rury sterowej może zostać czy jest inna i do zmiany.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...