Skocz do zawartości

Procek

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika Procek

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Od miesiąca
  • Od roku
  • Od tygodnia
  • Collaborator
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Szukam damki na osprzęcie klasy Deore lub podobnej (nie Nexusy), z centralnym silnikiem, odpinanym aku z ładowarką, rama 55-60cm, tarcze mile widziane. Nie jestem ukierunkowany na konkretną markę. Głównie wypad poza miasto szosą lub lekkim terenem. Ważne żeby aku nie był padnięty, dobrze trzymał i całościowo stan techniczny był bdb. Wizualnie przetarcia, obicia lakieru nie są mi straszne. Umowa k-s.
  2. Tak też zrobię. Niestety nie dam rady wbić nowych misek. W poniedziałek pojadę na prasę.
  3. Dzięki. Wszystko chyba już jasne. Nie wybiłem starych misek bo myślałem że pod tym pojęciem kryje się ten pierścień co kładzie się go na łożysko. Ciekawy jestem tylko czy stara bieżnia na samym dole rury sterowej może zostać czy jest inna i do zmiany.
  4. @Electronite 🤦‍♂️ teraz widzę na filmiku jak to wygląda. Gniazda w ramie na miski mają być nasmarowane czy wręcz odwrotnie ?
  5. Jednak będę obcinał rurę tylko jeszcze nie wiem czy poprawnie poskładałem w całość. Zauważyłem dwie rzeczy : ten plastikowy nacięty pierścień wystaje, a górne łożysko nie ma osłony przed dostawaniem się wody.
  6. Wyciągnąłem wianki i miseczki z ramy. Wyczyściłem ze starego smaru i nałożyłem świeży molibdenowy do przegubów. Nic nie musiałem wybijać ani wbijać. Rozwiązanie KTMa było proste i opierało się tylko na plastikowym pierścieniu blokującym. Więc poszło gładko. Teraz jestem po zakupie zestawu sterów i poskładałem dół smarując solidnie bieżnię, założyłem stary pierścień ochronny z tworzywa i nałożyłem ramę. Z górą mam problem bo o ile cienki plastikowy pierścień z nowego zestawu pasuje to nie wiem czy ten plastikowy klin z nacięciem (1) wkładam prawidłowo i trzeba go dobić czy wystarczy wepchnąć palcami ile się da a reszta go dociśnie. Kolejne pytanie którą nakładkę metalową mam wybrać z zestawu (2,3,4) i nałożyć kolejno ? Do jej środka już nie muszę dawać łożyska ? Potem rozumiem dobrać dystanse i mostek ? Nie będę obcinał rury sterowej bo chcę jak najwyżej. Mam prawie 190cm wzrostu a ten rower (damka) ma służyć do wygodnej jazdy w zasadzie tylko po mieście. Mam drugi rower crossowy z wysoką ramą na teren. @Electronite
  7. Udało mi się zdjąć bieżnię to teraz chyba tylko z górki Jutro podjadę do sklepu z zdemontowanymi sterami zobaczyć co mają na miejscu.
  8. @Electronite Serdeczne dzięki. Pod moją ramę w jaki najlepiej system łożyska wejść ? Zwykłe wianki czy coś innego ? Chciałbym znacznie podwyższyć wysokość kierownicy czyli rurę steru skrócę powiedzmy z 30cm na 25cm (gdzie oryginalnie jest 18cm) to wtedy stosuje się pierścienie dystanse ?
  9. Nie mogę edytować Przepraszam za wstawienie linka ale czy dobrze rozumiem że taki zestaw załatwia sprawę ? : https://city-sport.pl/adapter-przedluzka-wspornika-kierownicy-a-head-ahead.html Mam kierownicę o grubości 25,4mm.
  10. Dziękuję za podpowiedzi. Poprawiam się. Tak rura sterowa jest gładka i ma 30cm długości gdzie oryginał 18,1cm. Średnica obydwu jest ta sama 1 i 1/8cala. Czyli jak dobrze zrozumiałem wymiana kupy części : stery, mostek, gwiazdka nabita od dołu widelca by pręt ze środka ją złapał. Długość tego pręta też może okazać się zbyt mała po wymianie wszystkich części. Mam drugi rower to na razie pojeżdżę po tokarzach i popytam. Z tego co wiem to narzynka powinna być na 1 i 1/8 cala 26 zwoi na cal ale coś jeszcze powinienem powiedzieć tokarzowi ? EDIT. teraz już widzę że gwiazadkę nabija się z góry i długi pręt ze starej konstrukcji nie będzie potrzebny.
  11. Dzięki. To krótko mówiąc jestem w czarnej d... bo oryginalnie mam zgodnie z poniższym zdjęciem, a w nowym uniwersalnym amorku jest gładka sztyca. Zasięg poszukiwań fachowca rozszerzę o Trójmiasto bo mam tam rodzinę to mogli by podwieźć na robótkę. Z drugiego kierunku - Koszalin również.
  12. Wciąż szukam. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć po co jest ten pionowy rower na sztycy przez całą wysokość gwintu ? Jest on konieczny ?
  13. Szukam kogoś ze Słupska lub okolic mógłby poratować z nagwintowaniem rury sterowej nowego amortyzatora Suntour 1/1.8".
×
×
  • Dodaj nową pozycję...