Skocz do zawartości

[3.5k-4.5k zł] fitness/gravel z prostą kierownicą - dla kobiety


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Chciałabym kupić rower przeznaczony do jazdy głównie po drogach szutrowych, rzadziej asfalcie -zazwyczaj trasy do 70km.

Mam 163 cm wzrostu i 60kg. Zależy mi aby rower był dosyć lekki więc nie chcę amortyzatora. Nie jestem również przekonana do baranka bo wydaje się mniej sterowny od prostej kierownicy. Fajnie jeśli rower miałby możliwość zamontowania bagażnika, ale nie jest to wymóg. Jeżeli chodzi o ilość biegów to myślę że wystarczy jeden blat, max 2. Rower ma nie być zbyt skomplikowany w serwisie. Nie wiem czy lepiej wybrać przerzutki z grup szosowych czy mtb, ale nie chce niczego z najniższych półek. Na rower mogę przeznaczyć około 5k , przy czym chętnie wybiorę coś tańszego jeśli będzie miał bardzo dobry stosunek ceny/jakość. Chciałabym rower na aluminiowej ramie z karbonowym widelcem. Myślę, że najlepszym typem roweru będzie fitness. Wcześniej jeździłam na trekkingu z kierownicą w kształcie jaskółki, ale był mało zwrotny i ciężki - oraz na podstawowym modelu mtb, w którym brakowało mi możliwości dynamicznego przyspieszania. 

Ze względu na problem z dostępnością rowerów może zaproponujecie mi jakieś mniej znane modele- lub te bardziej znane ale dostępne,lub podpowiecie na co zwrócić uwagę przy wyborze. Rozglądam się raczej za nowym rowerem. Za każdą sugestię z góry dziękuję;) 

Serdecznie pozdrawiam, 

Agnieszka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowery typu fitness to nie to czego szukasz, fitness to wąska opona i szosowe przelożenia. 

Dla Twoich potrzeb i przy tym budżecie ideałem jest jak kolega wyżej pisze DSX 1, nic lepszego nie znajdziesz, gorsza sprawa jest taka, że DSX w Twoim rozmiarze S chyba nie są aktualnie dostępne. Trzeba by podzwonić po sklepach.

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-dsx-1

Niestety takich rowerów (lekkich, z karbonowym widelcem i przystosowanych do jazdy poza asfaltem) za dużo do wyboru nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Artur85 napisał:

Rowery typu fitness to nie to czego szukasz, fitness to wąska opona i szosowe przelożenia. 

Dla Twoich potrzeb i przy tym budżecie ideałem jest jak kolega wyżej pisze DSX 1, nic lepszego nie znajdziesz, gorsza sprawa jest taka, że DSX w Twoim rozmiarze S chyba nie są aktualnie dostępne. Trzeba by podzwonić po sklepach.

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-dsx-1

Niestety takich rowerów (lekkich, z karbonowym widelcem i przystosowanych do jazdy poza asfaltem) za dużo do wyboru nie ma.

Obecne fitnessy mieszczą często opony 40c (i więcej) i mają gravelowe przełożenia. Jak chociażby cube sl road pro/race.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@hulk14

Cytat

Obecne fitnessy mieszczą często opony 40c

Wiadomo, że to kwestia nazewnictwa. Jednak takie rowery jak ten Cube czy DSX, to bardziej rowery "hybrydowe", czy też właśnie "gravele z prostą kierownicą".

Typowy fitness moim zdaniem to rowery takie jak Merida Speeder, Trek FX, Giant Fastroad czy Spec Sirrus. Wg mnie to dwie różne kategorie rowerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał @hulk14 obecne fitnessy to niekoniecznie są szosy z płaska kierownicą, dużo modeli ma w standardzie oponę 35 czy 40mm i miejsce nawet na większą. Do powyżej już wymienionych modeli, które także bym wskazywał tj Marin DSX i Cube sl road dorzuciłbym jeszcze: Marin Fairfax 3 i Sepcialized Sirrus 3.0. Oba bardzo zbliżone, napędy 2x9 i hydrauliczne hamulce tektro. A idealnie oczekiwania spełnia Specialized Sirrus X 3.0 z napędem 1x10 Deore i oponami Pathfinder 42mm.

Linki:

 https://sprint-rowery.pl/rower-fitness-specialized-sirrus-3-0-2022?gclid=CjwKCAjwu_mSBhAYEiwA5BBmf6cF_X8WQC42BZM0xQrkBJZWMCURS1oSSoCXmdy9KlfbjBb7cSrqqRoC02wQAvD_BwE

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-fairfax-3

https://sprint-rowery.pl/rower-fitness-specialized-sirrus-x-3-0-2021

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzięki serdeczne za wszystkie polecenia.

3 godziny temu, el_gregorio napisał:

Tak jak napisał @hulk14 obecne fitnessy to niekoniecznie są szosy z płaska kierownicą, dużo modeli ma w standardzie oponę 35 czy 40mm i miejsce nawet na większą. Do powyżej już wymienionych modeli, które także bym wskazywał tj Marin DSX i Cube sl road dorzuciłbym jeszcze: Marin Fairfax 3 i Sepcialized Sirrus 3.0. Oba bardzo zbliżone, napędy 2x9 i hydrauliczne hamulce tektro. A idealnie oczekiwania spełnia Specialized Sirrus X 3.0 z napędem 1x10 Deore i oponami Pathfinder 42mm.

Linki:

 https://sprint-rowery.pl/rower-fitness-specialized-sirrus-3-0-2022?gclid=CjwKCAjwu_mSBhAYEiwA5BBmf6cF_X8WQC42BZM0xQrkBJZWMCURS1oSSoCXmdy9KlfbjBb7cSrqqRoC02wQAvD_BwE

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-fairfax-3

https://sprint-rowery.pl/rower-fitness-specialized-sirrus-x-3-0-2021

Z tego co widzę Specialized Sirrus X 3.0 nie ma karbonowego widelca. Chciałabym się również dowiedzieć dlaczego napęd deore będzie lepiej sprawdzał się od sora?

Co sądzicie o rowerach Whyte i dokładnie o tym modelu  https://www.leisurelakesbikes.com/bikes/hybrid-bikes/whyte-victoria-v2-hybrid-bike-2021-matt-burnt-orange-with-earthgrey__348365 . Jak wypada jego geometria ramy? Czy nie koniecznie byłby to trafny wybór? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Whyte bardzo fajny. Napęd 1x10 z Shimano Deore i hamulce hydrauliczne Shimano. Jedyna rzecz, na którą pewnie nie zwróciłaś uwagi to koła, są w rozmiarze 650b, inaczej 27,5, czyli mniejsze niż rozmiar 28 w innych przytoczonych tu rowerach. Przy twoim wzroście, 163, to nie jest żaden problem. Często mniejsze rozmiary, np. u Marina czy u Canyona, mają mniejsze koła 650b. Rower w najmniejszym rozmiarze wygląda bardziej proporcjonalnie z mniejszymi kołami. Koła 650b z oponą 47mm, jakie są w tym Whyte, realnie pod względem średnicy odpowiadają kołom 28" z oponą ok. 30mm.

A odnośnie Deore i tego czy to lepszy napęd niż Sora to jest to napęd o "półkę" wyżej, taki odpowiednik szosowej Tiagry. Ma o 1 przełożenie więcej, 10, nie 9. Deore ma już też w przerzutce tylnej sprzęgło, które wpływa na mocniejszy naciąg łańcucha i to, że nie skacze on na wybojach. Ma to znaczenie tylko przy jeździe terenowej, po wertepach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RD-M4120-SGS nie ma sprzęgła. Ten Whyte wygląda całkiem w porządku ale kosztuje tyle co DSX 2 który jednak jest wyraźnie lepszy szczególnie jeśli chodzi o napęd ale też możliwość wrzucenia znacznie szerszego kapcia (wg. Motorlandu wejdzie 29x2,0) z drugiej strony dostępności nie przeskoczysz. Podzwoniłbym jednak po dealerach i popytał może coś się ostało stacjonarnie.

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, keltu napisał:

RD-M4120-SGS nie ma sprzęgła. Ten Whyte wygląda całkiem w porządku ale kosztuje tyle co DSX 

Tak zerknąłem i na allegro jest taki model, chyba o tym piszemy

https://allegro.pl/oferta/rower-whyte-victoria-v2-orange-2021-fitnes-10849116729

Rozmiar S, cena naprawdę atrakcyjna, w tej sytuacji chyba nie ma co się zastanawiać. Jest karbonowy widelec, taperowana główka, sztywne osie, napęd i hamulce shimano, przy wzroście koleżanki mniejsze koła nie są żadną przeszkodą. Na te czasu super okazja, biorąc pod uwagę typ roweru i ich dostępność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...