Skocz do zawartości

[do 1600zł] Jaki rower trekkingowy?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Tak jak w temacie : jaki rower trekkingowy do 1600zł? Zależy mi na tym, by był oczywiście nowy. Powiem tylko tyle : przeglądałem strony producentów, a nawet Allegro i z lekka nie wiem, na co się zdecydować i czym się kierować. :) :)

Pozdrawiam serdecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy - najlepiej żaden 😎

Jeśli rzeczywiście to nieprzekraczalny budżet, to pozostaje tylko OLX/Allegro i rowery używane. Możesz trafić na naprawdę niezłe okazje i za te pieniądze kupić coś wartego wielokrotnie więcej, choć niestety ze świadomością niewiadomego pochodzenia roweru i brakiem gwarancji.

Czym się kierować? Wiekiem roweru, wagą (15 kg to bardzo dobry wynik), marką, koniecznie prawidłowym rozmiarem, obecnością nazw "Deore" w specyfikacji.

Szy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower jest słabiutki , nie polecam . Deore o którym pisał Szy może nie jest konieczne ale na pewno coś na kasecie i osprzęcie min Acera , Alivio . Waga jak będzie faktycznie 16,5 nie będzie zła . Ośki mocowane na szybkozamykacze - QR .

Nie zgodzę się natomiast z opinią na temat bagażnika . Jest wiele modeli z taką regulacją i są ramy w których to bardzo potrzebne . Dodatkowo taki , w każdym razie tak wyglądający model, widziałem w praktyce i nie słyszałem żeby coś złego się działo . Wygoda użytkowania zależała od zastosowanych sakw .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę zgodzić się z Twoją niezgodą :)

Ta regulacja jest kompletnie zbędna, zupełnie do niczego niepotrzebna. Przecież nigdy w życiu jej nie użyjesz,  bo po co miałbyś to robić? To nie mostek, którym można regulować sylwetkę, ani siodło, którego położenie może zmienić nawet inny but na nodze.

Bagażnik jest jednym z najistotniejszych elementów roweru turystycznego. Prosta konstrukcja to najlepszy przepis na wytrzymałość - spójrz na bagażniki Tubusa. Każdy dodatkowy mechanizm to proszenie o problemy, które mogą popsuć wyjazd w najmniej spodziewanym momencie.

To co tłumaczy obecność takiego bubla w tanich rowerach, to idący na skróty producent, kupujący jeden model od Chińczyka do wszystkich rozmiarów swoich rowerów. I przerzucający na użytkownika konsekwencje jego montażu.

Szy.

Edytowane przez szy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co piszesz ma sens gdy mówimy o gotowych rowerach turystycznych . Ale niektórzy , w tym ja , dokładają bagażniki wtedy kiedy są potrzebne do rowerów innych typów . Tak robiłem z crossem , tak robię z MTB . W takim przypadku regulacja czasem się przydaje . Robi się to ,,raz na całe życie " ale się robi . Zapewniam cię że nie ma żadnych problemów z tym elementem . Równie dobrze mógłbyś mnie przekonywać że górne ( jak najbardziej regulowane ) wsporniki są złe i tylko system montażu do błotnika jest dobry .

Mam pod opieką 2 rowery wyposażone w taki bagażnik  https://velo.pl/akcesoria/bagazniki/author/acr-25

 Mam też ,,zwykłe " i zupełnie widzę różnicy w użytkowaniu . No tak, są 2 śrubki więcej które trzeba okresowo sprawdzić . Nigdy żadna się nie odkręciła .

https://www.forumrowerowe.org/topic/182057-zdjęcia-codziennie-jedno-zdjęcie/?page=757#comment-2325621

 

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Zapewniam cię że nie ma żadnych problemów z tym elementem . 

To jest jeden z dwóch bagażników tego typu, które miałem - producent Tranz X, model CD37 - poprzedni wyrzuciłem wiele lat temu, ten drugi jeszcze trzymałem w schowku:

1187251711_bagaznik-tranz-x-1200800.thumb.png.360add30bb929ca8a14664d0df284ce8.png

 

Strzałką zaznaczyłem miejsce, gdzie z bagażnika wychodził płaskownik, który pękł. Zwróć uwagę, że musiał pracować w tym otworze tak intensywnie, że aż z końcówki rurki bagażnika odpadła niewielka płaszczyzna lakieru, na jaką naciskał. Moim skromnym zdaniem to dobry dowód na to, że bagażnik wykonuje tutaj zupełnie niepotrzebną, rzeczywistą "pracę", której by nie było, gdyby zastosowano prostą konstrukcję bez zbędnych mechanizmów. Jak w absolutnej większości bagażników na rynku.

 

Cytat

Równie dobrze mógłbyś mnie przekonywać że górne ( jak najbardziej regulowane ) wsporniki są złe i tylko system montażu do błotnika jest dobry.

Sprostuję, nie obraź się - to system mocowania *pod* błotnikiem, a nie *do* błotnika. Błotnik nie jest tutaj elementem "nośnym".

A podoba mi się nie dlatego, że jest solidniejszy od tego ze wspornikami (nie sądzę, by istniała jakaś istotna różnica), ale przede wszystkim ponieważ jest bardziej estetyczny wizualnie.

:)

 

W dniu 22.09.2021 o 22:52, WaGiant napisał:

Bo Wisła wpada do morza .

DSC01674ma.JPG

Ekstra! :) Na końcu z lewej śluza w Przegalinie. I te nasze nieszczęsne nadwiślańskie obrzeża... 😕 :) 

Szy.

Edytowane przez szy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje póki co nie pękają , a nie tylko po takich pięknych ścieżkach jeździły . Z drugiej strony widziałem filmik gościa który zdaje się organizuje wyprawy rowerowe . Miał całą stertę połamanych Topeaków . Takich ,,normalnych " . Nie generalizowałbym .

A te ,,montowane do błotnika " zupełnie mi się nie podobają . W dodatku o górne wsporniki można np zaczepić gumy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...