Skocz do zawartości

[zaciski] DT Swiss RWS kontra rama giant - problem


memphissdz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

A co daje ten zacisk, czego nie daje zacisk na imbus?

Napisano

Ma siłę jak imbus ale pozwala na ręczne zdejmowanie koła. Używałem ich w rowerach gdzie konieczna była duża siła trzymania a nie dało się użyć sztywnej osi. Zdaje egzamin w górach.

Napisano

Tylko skąd masz pewność, że chociażby zacisk Shimano trzyma słabiej niż na Imbus/ RWS? No i czy są jakieś pomiary, w którym momencie jest odpowiednie trzymanie, a potem już nadmierne zgniatanie piasty?

Żebym był dobrze zrozumiany. Nie mam nic przeciwko RWS, ale cena jest absurdalna.

Napisano

Bo używam różnych zacisków, Shimano, Novateca, Formula, różnych... RWS jest rozwiązaniem 'ostatecznym'. Ma tyle siły, że jak za mocno zaciśniesz, to wyrywasz szpilkę z gwintem na baryłce po przeciwnej stronie. 

Napisano

No dobra, z imbusowym można zrobić to samo. Po prostu nie jestem pewny, czy taka siła jest potrzebna i cokolwiek zmienia.

Napisano

Z tego co pamiętam shimano w zwykłych zaciskach QR zaleca coś około 5-7Nm dociagniecia. Nie wiem czy jest jakiś sens supermocnego zaciskania - nie niszczy to piast?

Napisano

Jeżeli chodzi o konus i kulki, czy większość Shimano, to ma to jakiś wpływ. W piastach na łożyskach przemysłowych, raczej nie.

 

Napisano

Ja tego używałem w ramie Peak 29 z zamykaczem QR, bez osi przelotowej. Na wertepach/kamieniach/zjazdjach regularnie dzwoniła mi tarcza w zacisku. Z RWSem przestało. Ramę sprzedałem a RWSa zatrzymałem i używam w gravelu bo też mam ramę z QR i nigdy nie miałem problemu z hamulcem.

Stąd wnioskuję, że działa doświadczalnie lepiej niż QR. Siła ściągająca opiera się na gwincie a nie na elastomerowej podkładce która jednak pracuje. 

Jak kupowałem zacisk to kosztował 120 zł i jest wykonany lepiej niż imbusowe ośki, no i nie potrzeba narzędzia w ręce żeby zmienić koło.  

Napisano

Używałeś kiepskich zacisków.

Miałeś pewnie takie.

all-city-go-devil-rear-quick-release-ske

Takie od Shimano trzymają naprawdę mocno:

qr223a01-grey.jpg?w=1000&quality=85

Co do jakości wykonania, ciężko mi odpowiedzieć bo RWS nie widziałem. Natomiast takich na imbus używam od 8 lat. Nigdy problemu nie miałem.

Napisano

Tak czytam i zastanawiam się czy jest sens zamieniać zaciski Novatec na Shimano lub DT Swiss. Czy to mi da dużo większą sztywność? Od tego co mam. 

Mam takie zaciski:

 

Screenshot_20220309_153137.jpg

Napisano

Te co masz, rzeczywiście mają gumę która może zmniejszać sztywność.

Natomiast według mnie, jeżeli kupisz coś lepszego w rodzaju tych Shimano które pokazałem, to nic więcej nie jest Ci potrzebne. 

Te RWS działają dokładnie tak samo jak te na imbus, tyle że mają rączkę. No i przy okazji, jeden kosztuje tyle co trzy komplety na imbus. 

Także jeżeli wozisz ze sobą multitool, to naprawdę nie widzę problemu z obsługą. 

Napisano

Ok, ale czy wzrost sztywności jest tak spory, że uzasadnia różnice w cenie? Chodzi mi o różnice między takim moim Novatec, a tym czymś lepszym. Oczywiście mówię o dźwigniach, bo jak wymieniać to na coś podobnego :)

Napisano

No przecież Ci napisałem. Przecież to ta sama zasada działania co zacisk na imbus. Tyle że w DT masz rączkę którą kręcisz, a nie klucz który wkładasz w gniazdo.

Napisano

Ja to wszystko rozumiem :) Odnoszę się do takich z dźwignią, bo jakbym wymieniał, to na takie właśnie. Nie przejdę na zaciski z imbusem :)

Dla mnie chodzi o coś zupełnie innego niż zasada działania :) Mi zależy na tym, czy zysk na sztywności jest wart wymiany/kosztów? W sensie, czy to taka różnica WOW? Czy będę żył dalej nieświadomie? Nie ścigam się w zawodach. Jeżdżę po płaskim i lasach w większości na Mazowszu. Wagowo jestem raczej z tych lżejszych.

Napisano

Jak Ci nie trą tarcze na zakrętach, to nie. Jak trą, to wcale nie jest powiedziane że to pomoże. Może, ale nie musi.

Napisano

Efekt WOW to ciężko poczuć nawet po przesiadce na sztywną oś boost 🤣 Nie wypowiem się o RWS ale mam ramę pod zwykły QR i piastę DT więc kupiłem oś 10mm DT Thru Bold. Czy poczułem większą sztywność takiego zastawu? Różnica jest na granicy percepcji... Faktem jest natomiast to że eliminuje to konieczność korekty ustawienia hamulca po demontażu koła. Do tego przy zwykłym QR tarcza się odzywała i zacisk często wymagał drobnej korekty. Teraz jest spokój. 

Napisano

Ja potwierdzam że to działa, bo u mnie zadziałało. Mam jeden zacisk od 2016 roku który jeździł w dwóch rowerach terenowych i zero problemu z dzwoniącą tarczą, a wcześnie były.
 

Czy odczujesz większą sztywność? Nie sądzę. Sztywność ramy ze sztywną osią wynika z większych powierzchni, przekrojów i mocowania elementów które łączą tylny trójkąt w całość. A jeszcze bardziej ma to znaczenie w widelcu. RWS zwiększa sile połączenia z ramą ale to wciąż rodzaj cienkiego szybkozamykacza.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...