Skocz do zawartości

[śruby AL, mostek] bezpieczeństwo


Ywald93

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam co jakiś czas kupuje sobie detale jak kapsel sterów czy śruby do tarcz hamulcowych w kolorze niebieskim co fajnie podkreśla niebieskie wstawki na czarnej matowej ramie, no czysta estetyka i tyle.

I wypatrzyłem sobie śruby do mostka w tytule aukcji pisalo wyraźnie nierdzewne kupiłem i przyszły aluminiowe 7075..... W opisie aukcji faktycznie jest AL, tytuł wprowadzający w błąd ale mniejsza o to

https://allegro.pl/oferta/8x-niebieska-nierdzewna-sruba-kierownicy-m5x17-11420870690?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_ss&ev_adgr=rowery&ev_campaign_id=14398658358&gclid=EAIaIQobChMIp_GFkf2z9gIV0ImyCh3IjgEWEAQYBiABEgKQYPD_BwE

Czy ma sens kręcenie tego zamiast stalowych które mam teraz? Do sterówki zawsze kręciłem z dużym momentem, kierownice do mostka też. Nie chce sobie syfu niepotrzebnie narobić żeby np ukręcić łeb tej śruby i rozwiertywać później i przegwintowywać na M6 jakoś sobie tego akurat nie wyobrażam, przy mostku który jest jednak istotny. A z drugiej strony skoro jest to sprzedawane i montowane, w mostkach to już sam nie wiem, ale nie chciałbym sie wysuć przy dużej prędkości w lesie bo oprócz jazdy rekreacyjnej jest też czasem czas na gonitwy XC. 

Kierownica jest na 4 śruby, mostek do sterówki na 2 M5

 

 

 

Napisano

Mam termin na 14ego haha bo dziś akurat byłem ściągnąć gips. A też mi sie nie spieszy znowu do niego. Dobra, 1 taka opinia mi wystarczy i śruby raczej do kosza bo mocowania na bidon mam chyba pod M6. Warto było się zapytać 🙂🙂🙂🙂

Edit, właśnie nie wiem dlaczego sie tak znęcam nad tymi śrubami, może dlatego że u nas w robocie M12 to mała śrubeczka bardziej z głową podejde nastepnym razem do tego tematu jak będzie co do przykręcenia

Napisano

Mam spore doświadczenie z śrubami Aluminiowymi i Tytanowymi.

Jest spora szansa, że śruba M5 przy 5-6Nm Ci puści. A jak nie, to mocno naruszysz gniazdo. A piszę tutaj o markowych śrubach ProBolt, a nie jakimś NoName.

Aluminium nie używa się do niczego, co ma krytyczne znaczenie. Mostek, obejma sztycy, hamulce to proszenie się o kłopoty. W te miejsce możesz wkręcić tytanowe, ale koszt rośnie znacznie.

Koszyk na bidon masz pod M5. Jest to absolutny standard.

Napisano

Tak, to jednak M5 czyli jakiś pożytek będzie z tego a te śrubki do tarcz są stalowe także też zostają, jakoś odechciało mi się już zabawy w takie subtelne tuningi wizualne to cieszy oko jak sprzęt jest cały czas czysty a przeważnie nie jest, takie wentylki czy inne duperele idzie kupić tanio, fajnie to wygląda ale przede wszystkim nie spowoduje to uszczerbku na zdrowiu jak mój ostatni zakup

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...