Skocz do zawartości

[do 4000] Rower crossowy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, 

Mój wzrost 175 i waga 86-90kg.
Od ponad tygodnia szukam roweru krossowego. Głównie będę jeździł po drogach rowerowych i trochę po lasach. Takie 75-25 będzie. 

 

Byłem w kilku lokalnych sklepach. 
Testowałem wiele rometów orkanów, dopiero od wersji 6 te przerzutki są znośne jak dla mnie, więc fajnie by było mieć chociaż deore lub odpowiednik sram. 
Dziś jeździłem chwilę na unibike viper i się zawiodłem na nim. Szczególnie mi przeszkadzało to że nie mogłem jednocześnie hamować i zmienić przerzutki ,bo klamra mi dociskała palec.
Też dziś po raz pierwszy jeździłem na osprzęcie Sram. Chciałem przejechać się Riverside 920 ,lecz nie było ,ale był rockrider z tymi samymi przerzutkami i doświadczenie było fajne. 

Jak na tą chwilę to zastanawiam się nad orkanem 8m jako że mogę go mieć taniej niż unibike o 600 zł ,a z mojej perspektywy ma podobny osprzęt,a nawet ma z tyłu Deore XT zamiast zwykłego Deore, ale nie znam się zbyt dużo... stąd post tutaj :).


Dostałem też 2 sprzeczne informację odnośnie amortyzatora przedniego. Czytałem że amortyzatory sprężynowe są dobre dla ludzi 70-80kg ,a dla więcej lub mniej ważących prawie nie działa, zaś powietrzny mogę sobie ustawić pod siebie, ale też dostałem info że ten przedział jest 70-90kg i mam wrażenie że to tylko powiedziane bym kupił od nich rower. Co sądzicie?

Też opcją jest kupienie jakiegoś używanego roweru w tej cenie jeśli znacząco będzie miał lepszy osprzęt. 

Napisano
W dniu 2.03.2022 o 18:41, jakubdev napisał:

Dziś jeździłem chwilę na unibike viper i się zawiodłem na nim. Szczególnie mi przeszkadzało to że nie mogłem jednocześnie hamować i zmienić przerzutki ,bo klamra mi dociskała palec.

Hmmm... Nie wiem o co chodzi, ale zawsze masz drugi hamulec.

Powietrzny zawsze dopasujesz do wagi i własnych preferencji tylko trzeba od czasu do czasu kontrolować ugięcie wstępne bądź ciśnienie - co wygodniej.

Do 4000 powietrzne są w crossach Northec i Tabou i Giant Roam 1 powyżej budżetu. Riverside 920 - bardzo dobra opcja z napędem 1x11.

Możesz również spojrzeć na Marin`y - Muirwoods i DSX.

 

 

Napisano

Problem z unibikem rozwiązany w sklepie mieli nie wyregulowane klamki hamulców przez co można było je mocno wcisnąć, a że unibike ma bardzo zagięte te klamki to przy nie wyregulowanych nachodziły na palec gdy był na manetce.

 



Fajnie wygląda ten Marin tylko nigdy nie użytkowałem osprzętu Microshift i nie wiem jak się sprawuje no i też ten napęd 1x. Z jednej strony słyszę że szybko na korbie z jednym blatem nie pojadę, a tutaj rower fitness, który z tego co się domyślam służy do zapieprzania. No i też dostałem sprzeczne informację o widelcu bez amoryzatora. Spotkałem się  z opinami że widelec karbonowy wytłumi drgania ,a z drugiej strony że to gówno amoryzuję i sobie nadgarski tylko zniszczę. 🤷‍♂️

Próbowałem zobaczyć tego Tabou Flow 5.0 ,ale nigdzie go nie ma.  W sklepie w Gdańsku mi powiedzieli że dopiero w maju będą mieć, a ja już bym w tym tygodniu pośmigał na rowerze.

Napisano

Przy tych napędach w Marinach przy kadencji tylko 70 obr./min. pojedziesz 30 km/h, więc tutaj raczej problemu nie ma. Co do Microshift - nie używałem, ale też nie słyszałem żeby ktoś narzekał. Co do karbonu - miałem krótko przygodę, ale z bardzo wąskimi oponami, a tutaj masz 42-45 mm (zależy na którego patrzysz) z możliwością założenia dużo szerszych, więc to inna bajka.

Ten las to szutry czy korzenie, kamienie? Jaki rejon PL? Czym jeździsz teraz i co Ci nie odpowiada?

Napisano

30km/h wydaję się trochę za wolno. Zwykle jak jeździłem to nie patrzyłem na prędkość, więc mogę się mylić, ale na pewno w starym rowerze ciężko mi było jechać szybko, a teraz chciałbym rower którym pojadę też w dalsze trasy ,ale jednak nie nic z agresywną pozycją typu szosa czy gravel.

Las to korzenie, kamienie, dużo zjazdów i podjazdów. 
Teraz nie mam nic. Mój ostatnio rower był od Wheeler z dwoma amorami. Tył na sprężynie ,a przód na takich jakby gumkach z osprzętem deore i możliwe że deore xt. Teraz bym chciał coś  lżejszego. Kuszą  mnie trochę te fitnessy , bo ważą około 2kg mniej  niż krossowe, ale znów trochę obawiam się o komfort jazdy szczególnie po lesie.

Napisano

Tak czytam,

- kamienie, korzenie, prędkości >30km/h i niska waga

to raczej niewykonalne, na jakieś kompromisy iść trzeba. Tym bardziej przy takim  budżecie.

Odrzucasz też rowery z barankiem, a muisz pamiętać że aerodynamika i pozycja za kierownicą ma istotny wpływ na osiągane prędkości.

Napisano

@jakubdev pewnie da radę pojechać, ale jej utrzymanie na dłuższym dystansie już takie łatwe chyba nie będzie. Chociaż z drugiej strony poza sorzętem do wysokiej średniej prędkością potrzebna jest jeszcze mocna noga, nie zapominajmy.

Zresztą nie o samą prędkość mi chodziło,  bo cross z ani nie bedzie specjalnie lekki, ani odpowiedni do jazdy po kamieniach i korzeniach.

 

Napisano
12 godzin temu, Artur85 napisał:

- kamienie, korzenie, prędkości >30km/h i niska waga

@jakubdev, takie rzeczy tylko w Erze... Szedłbym w kierunku Roam 1, bo chyba tylko on jest najbliższy Twoim wymaganiom.

Napisano

No trochę się pośpieszyłem. Po czyszczeniu zostaje:

Merida:
https://www.olx.pl/d/oferta/rower-crossowy-merida-crossway-xt-edition-l-maxxis-srsuntour-shimano-CID767-IDMqm4B.html#802ce5993c

Scott:
https://www.olx.pl/d/oferta/rower-crossowy-scott-sub-cross-10-rama-m-48-cm-3x10-deore-xt-kola-28-CID767-IDO1ff4.html#802ce5993c;promoted

Znalazłem takiego cube, tylko jest o 2cm za mały nie wiem jak to może wpływać na jazdę:
https://www.olx.pl/d/oferta/rower-crossowy-cube-cross-exc-deore-xt-rock-shox-ladny-jak-nature-CID767-IDNJJGp.html#2bbd385390

Też myślę nad kupnem nowego Romet Orkana 7m na promocji i zmianę amortyzatora na powietrzny. Co o tym sądzicie?

Napisano

Daj link do specyfikacji. 

Merida w rozmiarze L - nie wiem jaki to rozmiar, a nie chce mi się szukać w necie, ale ja osobiście bym odrzucił na Twój wzrost. 

Scott 19 cali - ja bym odrzucił.

Cube - jak Ci nie przeszkadza damska rama i jest faktycznie w "ładnym stanie" to najlepsza propozycja. Deore XT + Paragon jest w najdroższych modelach crossów. Tylko też się przymierz.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...