Skocz do zawartości

[rama] Podniesienie główki ramy, pokładka pod główkę


pagin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W rowerze trekkingowym (geometria ramy na obrazku poniżej) chciałbym podnieść główkę ramy o 10mm stosując bieżnię / podkładkę Angle Spacer (jak na obrazku poniżej) na koronę widelca pod główkę ramy

Wymieniam przedni amortyzator na nowy. Nowy amortyzator jest około 15mm krótszy (wymiar Axle-to-Crown)
Nie chcę, by za bardzo zmieniła się geometria roweru po zmianie amortyzatora. Stad pomysł na zastosowanie tej podkładki. Pozwoli mi podnieść główkę ramy o 10mm
Rura sterowa amortyzatora jest prosta 1 1/8".

Opis podkładki jest tutaj: https://www.bike24.com/p2399879.html

Czy ktoś stosuje / stosował takie rozwiązanie?
Jakie są wady i zalety w użytkowaniu?
Czy jest to bezpieczne?

Pozdrawiam

 

01230-reverse-components--0-899563.jpg

Cube_geometria.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stery mam pół-zintegrowane 1 1/8". Na zdjęciu poniżej jest główka ramy

Nie zdejmowałem jeszcze starego amortyzatora i nie sprawdzałem dolnego łożyska sterów, ale zakładam że łożysko ma kat 45 stopni tak jak w opisie podkładki Angle Spacer

Czy coś przeoczyłem?

 

 

cube_glowka_ramy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, pagin napisał:

Nie chcę, by za bardzo zmieniła się geometria roweru po zmianie amortyzatora. Stad pomysł na zastosowanie tej podkładki. Pozwoli mi podnieść główkę ramy o 10mm

W tym konkretnym rowerze to jakie mankamenty geometrii, których nie zniwelujesz podkładkami pod mostek się niby ujawnią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, skom25 napisał:

Jesteś pewny że dobrze zmierzyłeś długość widelca?  

Długość (Axle-to-Crown) obecnego amortyzatora mierzyłem w lini prostej od osi piasty do górnej krawędzi korony (początku rury sterowej), gdy amortyzator  jest założony w rowerze, bez obciążenia

Długość nowego amortyzatora (RockShox Paragon Gold Solo Air) znalazłem gdzieś w sieci

8 godzin temu, abdesign napisał:

W tym konkretnym rowerze to jakie mankamenty geometrii, których nie zniwelujesz podkładkami pod mostek się niby ujawnią?

Nie mam doświadczenia w zmianach geometrii roweru, więc nie rozważałem mankamentów, które się ujawnią jeżeli nie zastosuje podkładki. Przypuszczam, że sugerujesz, że wg Ciebie nie wystąpią negatywne konsekwencje przy obniżeniu główki ramy o 15mm. Czy tak?

7 godzin temu, clavdivs napisał:

Jakiej marki zastosujesz sztywny wideł? Jak ma karbonowa rurę sterową to miał bym obawy, z aluminiową już nie.

Nowy widelec to będzie amortyzator RockShox Paragon Gold Solo Air z piwotami i manetką Remote Lockout

Nie będzie to sztywny widelec.

Zmierzyłem SAG obecnego amortyzator i wychodzi ok 20mm. Amortyzator ma kilkanaście lat (sprężyna i elastomer). Zakładam, że przez lata użytkowania trochę "siadł" i jego obecna długość jest mniejsza niż pierwotna. Stad też nie biorę SAG-a pod uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

. Przypuszczam, że sugerujesz, że wg Ciebie nie wystąpią negatywne konsekwencje przy obniżeniu główki ramy o 15mm

Tak, dokładnie to sugeruję. Przy tym konkretnym rowerze to suport zjedzie w dół pewnie z 5-6mm (to nie full do ganiania po wertepach czy cyklokrośka że będziesz coś przez to zahaczał), baza kół skróci się o 2mm to w ogóle niezauważalne a kąt z 71 stopni zmieni się na 71,2... czyli biorąc pod uwagę fakt że wysokość kierownicy sobie podkładkami wyregulujesz... to generalnie nic się nie wydarzy jak olejesz tę podkładkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim  za odpowiedzi i uwagi.   Wygląda na to, że w moim przypadku podkładka nie jest potrzebna

Natomiast pomyślałem sobie, że  innym mogą się przydać informacje lub sugestie, czy takie rozwiązanie posiada wady, a w szczególności, czy jest bezpieczne w użytkowaniu

Jak uważacie?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się tam ma niby pojawiać to przez podniesienie główki o ten centymetr i zmianę kąta o 0,2 stopnia to dużo ludzi jest w stanie sobie wyobrazić. Co Ty chcesz przekazać to już niekoniecznie...

Bo niby co się ma nowego pojawić pomiędzy miejscem połączenia korony z rurą sterową a dolnym łożyskiem? Wszystko co się w ogóle zmieni i to w stopniu pomijalnym to wynikające ze zmiany kąta (o tyle co nic) momenty zginajace i siły ścinające ulokowane dokładnie w tym samym miejscu w którym były. 

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...