hemoon Napisano 3 Sierpnia 2021 Napisano 3 Sierpnia 2021 Cześć. Ostatnio zakupiłem rower gravel Marin Four Corners, dosłownie nie cały tydzień temu. Podczas zakupu został mi wybrany rozmiar ramy L, podczas przymiarki(jestem laikiem w tych sprawach) nie odczułem nic niepokojącego, sprzedawca powiedział, że wszystko jest okej. Dzisiaj zrobiłem pierwsza dłuższa trasę, 60km i bardzo dziwnie mi się jechało, jakby nie czułem w ogóle tego roweru(wcześniej jeździłem dwa razy po 20 km było w miarę okej) sama pozycja nie była uciążliwa mimo to odczuwalny jest ból w plecach co wcześniej nie występowało. Czy jest możliwość ze rama jest na mnie za duża, ja mam 177 wzrostu. W tabelce Marina rozmiar L jest 178-185, M 168-178. Czy istnieje opcja wymiany jeżeli faktycznie jazda nie sprawa przyjemności i rama okazała się za duża? Fakt, nie zweryfikowałem tabelki Marina podczas zakupu, po prostu Pan wydawał się na tyle profesjonalny, że uznałem, że go posłucham. Dzięki za pomoc, pozdrawiam 1 Cytuj
Pitof Napisano 3 Sierpnia 2021 Napisano 3 Sierpnia 2021 Ludzie mają różne proporce budowy ciała i zwyczajnie rożne gusta, ale patrząc na tabelkę z geometrią, to uważam, że kupiłeś rower o rozmiar za duży. Efektywna długość górnej rury na poziomie 616,4 mm + mostek o długości 70 mm byłyby OK, ale w rowerze z prostą kierownicą, a nie z barankiem. Kierownica szosowa ma swoją własną długość, zwaną też zasięgiem (reach). Średnio jest to 70-80 mm i dopiero potem masz klamkomanetki. Przy Twoim wzroście to ten rower musi się powadzić jak autobus. Jak dla mnie to do L-ki można się przymierzać od 180 cm wzwyż. Cytuj
Mihau_ Napisano 4 Sierpnia 2021 Napisano 4 Sierpnia 2021 Za duży i tyle. Zachowując "dziwną" geo FC powinieneś mieć M. Teoretycznie można skrócić mostek w tym co masz ale wydaje się to totalnie bez sensu, on już fabrycznie jest bardzo krótki Cytuj