Zgredward Napisano 18 Czerwca 2021 Napisano 18 Czerwca 2021 Dzień doby. Chcę kupić rower dla niewiasty wzrostu 1,68 m. w budżecie do 6 tys. zł. Zastosowanie: PN-PT do pracy Weekendy i wakacje po lesie, górkach i pagórkach, „po błocku skisłym w mgłę i wiatr”. Wymagania: Cross lub „odchudzony” MTB lub Gravel z PROSTĄ kierownicą Lekkość – oczywiście relatywnie do budżetu Hamulce tarczowe „Koniecznie musi być musi być”: Osprzęt całość – SHIMANO SLX z kasetą 12 rzędową (korba 1 blat) Podobają się: Rama Mosso; widelec Rock Shocks Reba; marki Specialized, Kross, Qube… ale bez ciśnienia Myśleliśmy o składaniu, ale „jak się nie ścigasz albo nie jeździsz wyczynowo/zawodowo to kup gotowy” – czy słuszna uwaga – nie wiem. Do tej pory stockowy Kellys wystarczał Proszę o pomoc w poszukiwaniach i porady. Z góry dziękuję.
some1 Napisano 18 Czerwca 2021 Napisano 18 Czerwca 2021 https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/rowery-trekkingowe/pathlite/pathlite-6-wmn/2793.html?dwvar_2793_pv_rahmenfarbe=GY%2FWH Męskie rozmiary o dziwo dostępne: https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/rowery-trekkingowe/pathlite/pathlite-6/2792.html?dwvar_2792_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK Reba w tym budżecie to chyba tylko Decathlon. Swoją drogą lżejszy od crossa, choć nie "odchudzony": https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-500-29/_/R-p-304245
Zgredward Napisano 18 Czerwca 2021 Autor Napisano 18 Czerwca 2021 Dziękuję za odpowiedź. Z propozycji wnioskuję że SLX poza zasięgiem? Czy może XT lepszy / taki sam? Ponieważ, jak już pisałem, żona się strasznie na SLX zafiksowała, więc przydałby się jakiś argument, a znam się oczywiście tyle co nic
Pitof Napisano 18 Czerwca 2021 Napisano 18 Czerwca 2021 XT stoi w hierarchii poziom wyżej niż SLX. Powyżej XT jest już tylko zawodniczy XTR.
some1 Napisano 18 Czerwca 2021 Napisano 18 Czerwca 2021 Na "pełnego SLX" nie ma się specjalnie co napalać. Producenci mieszają części z różnych grup, np przerzutka jest XT, korby SLX, kaseta Deore bo trochę tańsza itp. Podobnie, jeśli rower jest na częściach SRAM. Często też montują tańsze hamulce. Ale w tej kwocie każdy napęd będzie działał co najmniej przyzwoicie, nawet, jeśli będzie to "tylko" Deore. Lepiej się skupić na innych aspektach, przede wszystkim czy dany rower da się gdzieś jeszcze kupić Przykładowo taki Marin dobrze pasuje do wymagań z drugiego końca skali (gravel flatbar) tylko co z tego, jak nigdzie nie dostępny: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-dsx-2 Jeśli nie musi być 1x, to kolega z wątku obok upolował gdzieś https://www.giant-bicycles.com/pl/toughroad-slr-1 No i wrażenia z jazdy w terenie sztywniakiem na relatywnie wąskich oponach, a MTB ze 100 mm amorem różnią się znacznie. Dobrze byłoby przetestować, żeby się nie zdziwić po zakupie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.