Spioszeq Napisano 26 Kwietnia 2021 Napisano 26 Kwietnia 2021 Witam, Jestem początkującym jeśli chodzi o naprawy rowerowe. Ostatnio kupiłem nowe szczęki na przód, bo w starych sprężyna przestała odbijać. Zamontowałem nowe, ale niestety kości są krzywo nastawione wobec felgi. Szukałem jakiś regulacji, ale nic nie znalazłem, jedyne co to moc naciągnięcia sprężyny w szczęce. W poradnikach na yt też nic nie ma nt krzywości klocków. Dodam, że w starych szczękach też klocki były pod lekkim kątem. Można to jakoś wyregulować? Z góry dziękuję za pomoc.
seraph Napisano 26 Kwietnia 2021 Napisano 26 Kwietnia 2021 Oczywiście, że jest regulacja. Na trzpieniach masz stos podkładek o różnym kształcie - po dwóch stronach szczęki powinno być po parze wklęsłej i wypukłej (między klockiem, a ramieniem hamulca para i druga para między ramieniem, a nakrętką). Tworzą one 2 kołyski do regulacji kąta ustawienia klocka. Na zdjęciu od razu widać, że zamontowałeś to niewłaściwie.
Spioszeq Napisano 26 Kwietnia 2021 Autor Napisano 26 Kwietnia 2021 Właśnie szczęki już przyjechały z zamontowanymi klockami, więc myślałem że dobrze założyli. Nic będę kombinować z podkładkami, dziękuję za odpowiedź.
seraph Napisano 26 Kwietnia 2021 Napisano 26 Kwietnia 2021 Widać fachowiec składał przed wysyłką. Trzeba mieć tylko nadzieję, że komplet jest od strony nakrętki.
Mod Team bogus Napisano 27 Kwietnia 2021 Mod Team Napisano 27 Kwietnia 2021 Panowie, przecież to jest normalna czynność regulacyjna i bez zamontowania w rowerze ciężko cokolwiek wyregulować. Podreguluj zgodnie ze wskazówkami, czyli poluzuj śrubę od klocka, ustaw i dokręć. Tu nie ma filozofii.
Spioszeq Napisano 27 Kwietnia 2021 Autor Napisano 27 Kwietnia 2021 Tak, dziś właśnie wyregulowałem. Còż mogę powiedzieć - jestem idiotą, że sam na to nie wpadłem. Czynność tak oczywista, że przestałem się dziwić, że w poradnikach tego nie umieszczają. Przepraszam za zaśmiecanie tematem.