Skocz do zawartości

[Szosa/ Gravel] Triban RC100


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Szukam roweru do miasta, na mało wymagające przejazdy, a co ważne, niezbyt rzucającego się w oczy. 

W pewnym stopniu Triban RC100 spełnia moje wymagania, natomiast mało ergonomiczna manetka zmiany biegów trochę jednak boli. Wpadłem na pomysł żeby po zakupie przerobić go na Single Speed. 

Wiem że model RC100, w przeciwieństwie do 100, ma już koło z kasetą. Niestety brak też wymiennego haka, ale to już inna sprawa. W związku z tym mam kilka pytań, także do właścicieli RC100.

1. Jaki standard piast jest zastosowany? Szosowy 100/130 czy MTB 100/135? Jeżeli to pierwsze, to mam przyzwoite koła szosowe, które nieco poprawiłyby wrażenia z jazdy.

2. Jest tam kaseta 7s. Jaki bębenek tam siedzi? Standardowy który przyjmie także kasety 8/9s?

3. Rama bez haka. Czy w takim przypadku, nadal jest tam standardowy gwint jak przy wszystkich przerzutkach/ napinaczach?

4. Jaki łańcuch do SS? Mogę użyć tego 7s który jest standardowo?

Zestaw do konwersji na SS to około 100 zł. Napinacz około 50-70 zł.

Czy jest coś o czym zapomniałem albo może mnie zaskoczyć?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Manetka do zmiany biegów jest nieergonomiczna to wywalę całkowicie przerzutki, będzie bardziej ergonomicznie. 

Leżę

Jaki jest sens kupowania nowego roweru kiedy chcesz go na starcie pozbawić elementów, które windują cenę i jeszcze koła wymieniać. Ogarnij sobie jakąś retro ramę/rower z pozionymi hakami, nie dość że wyjdzie taniej to jeszcze kilka kilogramów lżej

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę przyznać, że jesteś jednym z użytkowników których kompletnie nie trawię, a spora część Twoich postów opiera się na jakiś durnych przycinkach. Kiedyś także zwracałem Ci uwagę, że powinieneś nieco dokładniej czytać posty, a dopiero potem komentować.

No ale niech Ci będzie odpowiem.

Co ma nieergonomiczna manetka do napędu SS? Nigdzie nie napisałem że nie pasują mi przełożenia, więc Twoje pierwsze zdanie jest z czapy. Ma to być tani rower, niezbyt rzucający się w oczy, bardzo prosty ale sprawny.

Gdybyś poświęcił sekundę więcej, to dowiedziałbyś się że koła mam. Roweru szosowego się pozbyłem, koła zostały bo przejechałem na nich tyle co nic, a oferty cenowe z OLX były absurdalne.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, skom25 napisał:

Nigdzie nie napisałem że nie pasują mi przełożenia, więc Twoje pierwsze zdanie jest z czapy.

A ja gdzie napisałem, że ci niby "przełożenia nie pasują"? Chcesz zrobić singla więc wywalasz przerzutki, za które chwilę wcześniej zaplacileś. To chyba nie ja mam problemy z czytaniem. Podobnie płacisz za koła, które chcesz wymienić. 

Już nie mówiąc o "rzucaniu się w oczy" - rower może i śmieciowy ale jednak nowy i błyszczący

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@some1 masz u mnie Izotonik.

Poczytałem, popatrzyłem i jest to rower który spełnia moje wymagania. Właśnie go zamówiłem.

Plusem jest to, że łatwo wrzucić baranka. Kierownicę pewnie będę miał, a klamki kosztują 50 zł.

Jedyne co leci od razu do wymiany to sztyca, bo nie ma możliwości regulacji poziomu. No ale to wydatek rzędu 40/50 zł.

Pomyślę też nad łańcuchem bo to raczej guma od majtek i być może oponami. Tak czy inaczej, nawet po takich zmianach i tak nadal będzie tanio.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...