Mortyr01 Napisano 8 Listopada 2020 Napisano 8 Listopada 2020 Witam! Jestem na etapie składania roweru. Z kupioną ramą otrzymałem krótki widelec (gratis) do sterów ahead. Preferuję wysoko osadzoną kierownicę, którą lubię często regulować (wysokość). Dlatego skłoniłem się do sterów klasycznych i zakupiłem sztywny widelec 1 1/8 z dość długim gwintem. Po włożeniu do ramy sporo wystaje, a nie montowałem jeszcze sterów. Jak precyzyjnie przyciąć gwintowaną rurę widelca, aby nie zerwać/ uszkodzić gwintu oraz wybrać odpowiednią wysokość? Przycinać ręcznie drobnym brzeszczotem?
WaGiant Napisano 8 Listopada 2020 Napisano 8 Listopada 2020 A nie myślałeś o regulowanym mostku a-head ? Np : https://www.centrumrowerowe.pl/wspornik-kierownicy-accent-as-541-ah-pd1430/?v_Id=16718 Jak przycinam śrubę to zawsze najpierw nakręcam nakrętkę . Cięcie brzeszczotem trochę niszczy gwint, a wykręcając nakrętkę ,,gwintujemy " ten zniszczony ostatni zwój . Nie wiem czy to się sprawdzi przy rurze sterowej .
Mortyr01 Napisano 9 Listopada 2020 Autor Napisano 9 Listopada 2020 Patrzyłem na regulowane wsporniki ahead, ale zakres regulacji jest niewielki (jak dla mnie). Widelec 1 1/8 z gwintem niestety udało mi się dostać tylko długi. Problem sterów klasycznych polega na tym, że gwint nie wychodzi ponad nakrętkę.
seraph Napisano 9 Listopada 2020 Napisano 9 Listopada 2020 Gwint ponad nakrętkę nie wychodzi, ale górny konus/bieżnia łożyska zwykle jest gwintowana i to ją nakręć przed cięciem. Potem szlifierka i jak najbardziej prostopadłe cięcie. Zmień tarczę na listkową i zatęp dokoła krawędź cięcia, a na końcu odkręć nakrętkę. Jak zrobisz to w miarę porządnie to nawet bez nakręcenia nakrętki przed cięciem nie powinieneś zniszczyć początku gwintu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.