Skocz do zawartości
Sztetke

[serwis] zlecę przeróbkę roweru MTB na prosty miejski rower

Rekomendowane odpowiedzi

Sztetke
Napisano (edytowane)

Cześć. Mam rower Cube Aim, zdaje się, że to model z 2012 roku o ten: http://www.bikekatalog.pl/2012//rowery/400/Cube.AIM/ Kiedyś był regularnie jeżdżony i serwisowany ale od dwóch lat stoi w ciepłym i suchym. Rama chyba OK. Nie było nigdy osłony tylnego widelca i jest tam trochę poobijane od łańcucha.

Otóż chodzi mi coś takiego po głowie.

- Zdemontowanie obydwóch przerzutek i tylnego hamulca.
- Sprawdzenie i serwis suportu.
- Sprawdzenie i serwis sterów.
- Wymiana widelca amortyzowanego na widelec stalowy bez amortyzacji.
- Wymiana linki i klocków przedniego hamulca, serwis oraz regulacja hamulca (hamulec v-brake).
- Zamontowanie w tylnym kole piasty planetarnej 3-7 biegowej (w zależności od kosztów) z hamulcem torpedo. Jeżeli to konieczne to zamontowanie dedykowanej manetki lub klamkomanetki.
- Nowy łańcuch i przednia zębatka. Jeżeli to konieczne, napinacz łańcucha.
- Sprawdzenie i ew. wycentrowanie kół.
- Wymiana dętek i opon. Teraz są opony 26x2,25 MTB a chciałbym jakieś możliwie najwęższe semislicki lub miejskie. Dętki koniecznie z maszynką samochodową.
- Wymiana gripów na jakieś bardzo proste, czarne.
- Założenie piankowej osłony na górną rurę ramy i na tylny widelec.
- Serwis pozostałych podzespołów i części.

Pytania są dwa. Czy ten pomysł w ogóle ma sens? Jeżeli tak, z kim o tym rozmawiać? Chciałbym żeby było solidnie i uczciwie. Jestem z Warszawy i nie jestem zmotoryzowany. Z góry dzięki za uwagę i pomoc. Pozdrawiam.

 

Edycja: Jeżeli przeróbka na przekładnię planetarną sprawia, że ten projekt nie ma sensu to biorę pod uwagę także przeróbkę na single speed lub w ostateczności pozostawienie tylnej przerzutki.

 

Edytowane przez Sztetke

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
8 godzin temu, Sztetke napisał:

przekładnię planetarną

Ale bez torpedo, bo masz haki nie do naciągania, więc wolnobieżka z napinaczem jest potrzebna.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
remover

Znalezenie sztywnego widelca na wymianę 100mm skoku też będzie chyba trudne, jeżeli zakladać że ma zostać jakaś sensowna geometria. Widelec+piasta planetarna/preplot kola+nowa korba+nowe opony+części serwisowe+serwis.... Raczej nie ma sensu. Lepej sprzedać tego Cuba, masz kasę od sprzedaży i kasę odlożona na częsci na zakup czegosz co odpowiada twoim potrzebam.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sztetke

Bardzo Wam dziękuję. Sprzedawać i kupować niczego innego nie będę. Skoro taka przeróbka nie ma sensu to po prostu oddam go do wymiany napędu, gum, linek, klocków, serwisu i regulacji. A propos, możecie polecić dobry serwis w Warszawie? Nie musi być najtaniej na świecie ale żeby było rzetelnie i uczciwie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×