Skocz do zawartości
MrTrash

[piasta] Luzy na centerlock'u

Rekomendowane odpowiedzi

MrTrash

Cześć!

Zauważyłem ostatnio bardzo duże luzy na połączeniu tarcza-piasta. System centerlock, mimo dokręcenia tarczy na maksa na zacisnietym hamulcu tarcza stoi w miejscu, a koło znacznie rusza się przód-tył, przy zablokowaniu tylnego hamulca koło podskakuje, co jest irytujące. Po demontażu tarczy widać, że z jednej strony piasty, ząbki na wielowypuscie są "pościnane". Piasty kwalifikują się do wymiany? Na nowych tarczach (Shimano SM-RT64) jest identyczna sytuacja - bez nakrętki mogę poruszać tarczą o 1-2mm.  Piasty to jakieś tanie Shimano. Tak samo przód jak i tył. Dodałbym filmiki, na których widać i słychać jakie luzy ma tarcza, ale niestety nie wiem czy się da.

119885355_1750995128390209_4002660556262928935_o.jpg

119886712_1750994755056913_4493532995863618240_o.jpg

119925207_1750994948390227_8871615743009000681_o.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KSikorski

Jesteś pewien że chodzi o połączenie tarcza-piasta? Normalnym jest że klocki mają nieco luzu wzdłuż zacisku i na zaciśniętym hamulcu koło ma tyle luzu ile klocek w zacisku właśnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
eloo

tarcza też ma luz na tym wielowypuście w przeciwnym razie trzeba by ją montować na prasie. Przy dobrym dokręceniu nie jest to odczuwalne podczas jazdy, jedynie na postoju jak pod obciążeniem jak ruszasz rowerem w przód i tył.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MrTrash
1 godzinę temu, KSikorski napisał:

Jesteś pewien że chodzi o połączenie tarcza-piasta? Normalnym jest że klocki mają nieco luzu wzdłuż zacisku i na zaciśniętym hamulcu koło ma tyle luzu ile klocek w zacisku właśnie.

Jestem pewny, tarcza stoi sztywno w zacisku, a mimo to czuć stuki i koło się rusza.

 

1 godzinę temu, eloo napisał:

tarcza też ma luz na tym wielowypuście w przeciwnym razie trzeba by ją montować na prasie. Przy dobrym dokręceniu nie jest to odczuwalne podczas jazdy, jedynie na postoju jak pod obciążeniem jak ruszasz rowerem w przód i tył.

Jestem tego świadomy, że nie będzie to połaczenie na wcisk. Miałem w rękach nowy zestaw piasty z tarczą i luz tam występujacy był 3x mniejszy od tego u mnie, bez nakrętki. Tutaj filmik jak to wygląda: https://youtu.be/pegm9oL4u-g

Zdecydowałem się na wymianę piast z mocowaniem na 6 śrub, ponieważ te luzy mnie irytują.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus

To normalne w przypadku centerlocka. Olac to i jeździć, w niczym nie przeszkadza.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MrTrash
5 godzin temu, Sabarolus napisał:

To normalne w przypadku centerlocka. Olac to i jeździć, w niczym nie przeszkadza.

No własnie mi przeszkadza :wallbash: Rower używam dosyć dynamicznie i agresywnie, a przy blokowaniu tylnego koła efekt jest jakby ABS, koło podskakuje, co jest irytujące. Dlatego też postanowiłem wymienić piasty i tarcze na 6 śrub, aby uniknąć tych luzów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus

Jak to możliwe, że masz taki efekt skoro w momencie hamowania tarcza od razu blokuje się wieloklinie?! Taki efekt jest odczuwalny tylko przy przesuwaniu roweru w przód i w tył. W codziennej jeździe jest to absolutnie niewyczuwalne bo jeździ się raczej do przodu... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bogus92

Podskakiwanie koła przy hamowaniu to może być także efekt nawierzchni i rodzaju opon.

Przy tarczach na 6 śrub też czuć luz. Co prawda nie na śrubach, ale wtedy odczuwasz bardziej luz klocków w zacisku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×