Skocz do zawartości

[przerzutka tylna] m781 czy m6000 do crossa

rwrwwa

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie,

jestem raczej laikiem rowerowym i to mój pierwszy post na forum, więc w razie czego proszę o wyrozumiałość :)

Ostatnio wszedłem w posiadanie crossa Kellys Phanatic 90 2015, trochę nim pojeździłem i oddałem na serwis. Okazało się, że tylna przerzutka jest pogięta i powinna zostać wymieniona i tutaj zaczęły się schody. Postanowiłem przy okazji wymienić sobie manetki na XT SL-M780 i teraz pojawia się pytanie, jaką tylną przerzutkę dobrać żeby ładnie się z tymi manetkami zgrywała.

W rowerze obecnie jest korba T551 48/36/26, kaseta 11-36 oraz tylna przerzutka M781. Ma ona za mała pojemność (43T), ale z tego co czytałem to nie stanowi to aż takiego problemu i często jest taki układ montowany fabrycznie. Zastanawiam się więc jaką nową przerzutkę wybrać i początkowo miałem dwie opcje:

1. RD-M781 - czyli po prostu znowu kupić taką samą, zakładając że z manetkami z tej samej serii będzie elegancko wszystko chodziło, cena obecnie to ok. 220 zł.

2. RD-M6000 - kupić deorkę z nowej generacji. Na papierze wypadają podobne, nowa deorka ma shadow+, czyli jak rozumiem sprzęgło, ale z drugiej strony pewnie słabszą sprężyne od XT. Nie mogłem znaleźć za bardzo ich porównania. M6000 jest też tańsza o jakieś 30-40zł, ale pytanie czy równie dobrze chodziła by z manetkami M780.

Pytanie czy któraś z tych dwóch byłaby wyraźnie przyjemniejsza w użytkowaniu, a może sztywność nowej deorki jest czymś co przemawia za nią? Macie może jakieś doświadczenia z obiema tymi przerzutkami? Nadmienię, że jeżdżę głównie po mieście, ale zdarza mi się pomykać po lasach, wertepach i innych takich i wydaje mi się że im sztywniejszy łańcuch tym byłoby lepiej.