Skocz do zawartości

[Suport]"Cykanie" w suporcie na kwadrat.

Czcibor

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przeglądając stare tematy na tym forum, natrafiłem na taki wpis:

"Ja pierwsze słysze żeby kwadrat smarować i mysle że nie jest to prawidłowe tak jak wspomniałeś wyżej. Smaruje sie ewentualtnie gwinty suportu klejem żeby nie odkręcały sie samoistnie i nie ''cykały'' "

O co chodzi z tym "cykaniem"(swoją drogą bardzo trafne określenie), bo ostatnio takie cykanie wydobywa się z mojego suportu ???

Napisano

Na suportach na kwadrat jeżdżę od wielu lat i zawsze osadzam korby na smarze, bardzo mocno dokręcając śruby (śruby te są zwykle z dobrej stali, czasem nawet 12.9 i naprawdę dużo zniosą). Nic mi nigdy nie cyka i się nie luzuje, więc jestem wyznawcą szkoły "na smarze".

Cykanie może pochodzić z łożysk, luźnych misek suportu w ramie albo poluzowanych tarcz mechanizmu korbowego (jeśli są przykręcane, ale też mogą się poluzować nity w tych niższej klasy).

Może też "cykać" pedał (łożyska albo mocowanie osi w korbie - też warto wkręcać na smarze). 

Napisano

Ja z kolei nigdy nie nakładam smaru na oś ( kwadrat korby ). Natomiast na gwint misek ( czy mufy suportowej jak najbardziej ) Co do cykania to najczęstszym powodem ( szczególnie w nowych rowerach po przejechaniu kilkudziesięciu+ lub nieco więcej km  jest luzująca się lewa miska suportu, którą trzeba dokręcić. ( rzadziej prawa ) Problem gdy miska jest wykonana z tworzywa i to lipnego ( shimano ma nieco lepsze - twardsze ) bo nie można z właściwą siłą dokręcić suportu. ( miska się odkształca itp. ) Najlepiej sprawić sobie suport z miskami stalowymi ( lub alu ).  Jeśli nie cyka suport to j.w. czyli pedały, kominy koronek ( jeśli są ).  W skrajnym przypadku może cykać cały suport - połączenie miska - mufa jest niedoskonałe i "lata" cały suport w mufie. Dokręcanie na niewiele się zdaje. Wtedy na miskę trzeba dać klej do gwintów i mocno dokręcić.

Napisano