Skocz do zawartości

[do 7000zł] MTB/Trail z punktami pod bagażnik


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szukam roweru, max do 7000zl, mtb xc lub trail. To co kluczowe dla mnie to punkty do montażu bagażnika rowerowego na dluzsze wypady z rodziną. Mam 186cm i 105kg. Znalazłem Author Vision 29 i Kross Pure Trail. Co o nich sądzicie? Macie inne propozycje? Zależy mi na booscie 148.

Napisano

W sumie między XC a trail jest duża różnica. Na wypady z bagażnikiem i rodziną brałbym XC. Pure trail z napędem 1x i kasetą 11-42 może być trochę słabo na  dłuższe wypady z sakwami - chyba, że głównie po płaskim. 

Nie jestem przekonany, czy Pure Trail ma mocowania pod bagażnik. I w sumie wcale nie wiem, czy są aż tak bardzo potrzebne.  Chyba wolałbym https://www.centrumrowerowe.pl/obejmy-tylnego-widelca-tubus-pd13624/ https://www.centrumrowerowe.pl/adapter-bagaznika-do-hamulca-tarczowego-tubus-pd16439/ - po co dziury w rurkach przenoszących spore naprężenia. A to rozwiązanie znacząco poszerza bazę potencjalnych rowerów. I tak najprawdopodobniej problem będzie leżał mocowaniu dolnych uchwytów bagażnika. Potrzebujesz myk-myka ? To świetne rozwiązanie ale swoje waży, kosztuje i się lubi zapowietrzyć. Na wypady z sakwami im prościej tym lepiej. Author wygląda niegłupio. 

Jesteś w tej szczęśliwej sytuacji, że waga roweru nie zrobi na Tobie wielkiego wrażenia : )

Napisano

@wkg

1x12 z kasetą 10-51 to spory zakres. A opony, to zależy jak ma być jeżdżone :D 2.6 faktycznie na asfalt nie są, ale przesiadłem się na takie z 2.2 i nie jest tak źle jak myślałem.

Z dwóch typów kolegi @Pawewu, podoba mi się Kross, tym bardziej, że można go wyrwać za całkiem dobrą kasę: https://www.goride.pl/trail/kross-pure-trail-2018. Przyznaję, że dostępności Marina nie sprawdzałem, a w obecnych czasach może być z tym problem.

 

 

Napisano

Ale ja pisałem o Krossie - ma 1x11 z kasetą 11-42 :( Też mi się Kross podoba. Można oczywiście zmienić napęd ale to podnosi cenę. No i oczywiście hamulce które do niczego się nie nadają. A już na pewno nie dla kogoś o wadze powyżej 65 kg.

Z takich detali - tylko jedno mocowanie pod bidon. Na dłuższe wyprawy przydałyby się dwa - to oczywiście można dorzeźbić. Trochę szkoda, bo to rower co prawda ścieżkowy ale o niezbyt agresywnej geometrii - taki między XC a Trail. Fajny, krótki trójkąt. 

Najgorszy jest jednak ten słaby napęd - nie sądzę, żeby pytającemu chciało się bawić w przeróbki.

 

Napisano
Godzinę temu, wkg napisał:

W sumie między XC a trail jest duża różnica. Na wypady z bagażnikiem i rodziną brałbym XC. Pure trail z napędem 1x i kasetą 11-42 może być trochę słabo na  dłuższe wypady z sakwami - chyba, że głównie po płaskim. 

Nie jestem przekonany, czy Pure Trail ma mocowania pod bagażnik. I w sumie wcale nie wiem, czy są aż tak bardzo potrzebne.  Chyba wolałbym https://www.centrumrowerowe.pl/obejmy-tylnego-widelca-tubus-pd13624/ https://www.centrumrowerowe.pl/adapter-bagaznika-do-hamulca-tarczowego-tubus-pd16439/ - po co dziury w rurkach przenoszących spore naprężenia. A to rozwiązanie znacząco poszerza bazę potencjalnych rowerów. I tak najprawdopodobniej problem będzie leżał mocowaniu dolnych uchwytów bagażnika. Potrzebujesz myk-myka ? To świetne rozwiązanie ale swoje waży, kosztuje i się lubi zapowietrzyć. Na wypady z sakwami im prościej tym lepiej. Author wygląda niegłupio. 

Jesteś w tej szczęśliwej sytuacji, że waga roweru nie zrobi na Tobie wielkiego wrażenia : )

A nie będzie przypadkiem tak, że takie bagażniki uszkodzą ramę i producent nie naprawi jej w ramach gwarancji z racji tego ze nie przewidział montażu bagażnika w danym modelu bez "otworów bagażnikowych"?

17 minut temu, Rafu napisał:

@wkg

1x12 z kasetą 10-51 to spory zakres. A opony, to zależy jak ma być jeżdżone :D 2.6 faktycznie na asfalt nie są, ale przesiadłem się na takie z 2.2 i nie jest tak źle jak myślałem.

Z dwóch typów kolegi @Pawewu, podoba mi się Kross, tym bardziej, że można go wyrwać za całkiem dobrą kasę: https://www.goride.pl/trail/kross-pure-trail-2018. Przyznaję, że dostępności Marina nie sprawdzałem, a w obecnych czasach może być z tym problem.

 

 

Też skłaniam się ku krossowi. Czy rama stalowa jest odporna na warunki atmosferyczne? 

Napisano
Teraz, Pawewu napisał:

A nie będzie przypadkiem tak, że takie bagażniki uszkodzą ramę i producent nie naprawi jej w ramach gwarancji z racji tego ze nie przewidział montażu bagażnika w danym modelu bez "otworów bagażnikowych"?

Ależ oczywiście, że może tak być. Ale na gwarancję to ja bym nie liczył. W Polsce świetną ma Decathlon i Trek - reszta to wyśle na drzewo albo każe czekać miesiącami aż rama wysłana do producenta doczeka się odmowy :/

Teraz, Pawewu napisał:

Też skłaniam się ku krossowi. Czy rama stalowa jest odporna na warunki atmosferyczne? 

Mniej niż alu ale kilkanaście lat pojeździ ; ) Czytałeś o przełożeniach napędu ? I czy na pewno Ci potrzebny myk-myk ? Będziesz miał aż takie zjazdy żeby się obawiać fiknięcia przez kierownicę ?

Napisano

Nie potrzebuję myk myka ale jak by byl to spoko. Rower ma mi służyć do jazdy po lasach, górach, itp. Chciałbym by to była w miarę nowoczesna rama dzieki której mógłbym modyfikować rower pod swoje potrzeby. Dzięki za pomoc, chyba wezmę tego authora. 

Napisano

Załóżmy, że w w grę wchodzi rower bez punktów pod bagażnik, co w takiej sytuacji wybrać- Author Vision 29, Kellys Gate 90, Marin San Quentin 2, Marin Nail Trail 6 czy Cube Reaction Race 2020? Zdaje sobie sprawę, że wybór od sasa do lasa ale podobają mi się te rowery. 

Napisano

Cube ma kiepski amortyzator i geometrię dla długonogich dziewcząt. To krótki rower. Jak masz długie nogi to  się przymierz. Między Authorem a Kellysem brałbym Kellysa. Tyle z rowerów XC.

Ze ściezkowców - Nail Trail jest bardziej cywilny - na dłuższe wypady z rodziną lepszy. San Quentin to już rower do świrowania, skakania, agresywniejszych zjazdów. Oba słabo wyposażone - jak to Mariny. Zresztą popatrz na zdjęcia i filmiki na stronie Marina - mniej więcej w nieprzerysowany sposób pokazują do czego służa te rowery.

 

 

Napisano
Godzinę temu, wkg napisał:

Cube ma kiepski amortyzator i geometrię dla długonogich dziewcząt. To krótki rower. Jak masz długie nogi to  się przymierz. Między Authorem a Kellysem brałbym Kellysa. Tyle z rowerów XC.

Ze ściezkowców - Nail Trail jest bardziej cywilny - na dłuższe wypady z rodziną lepszy. San Quentin to już rower do świrowania, skakania, agresywniejszych zjazdów. Oba słabo wyposażone - jak to Mariny. Zresztą popatrz na zdjęcia i filmiki na stronie Marina - mniej więcej w nieprzerysowany sposób pokazują do czego służa te rowery.

 

 

Ważę 105kg przy wzroście ok 186cm, generalnie rzecz biorąc moja sylwetka odbiega od wysportowanej, widać że mam brzuch (akurat to ciężko ukryć). Dobrze myślę, że sylwetka na rowerze xc jest raczej pochylona do przodu, "wyciągnięta" a na rowerze takim jak Marin Nail Trail będzie ona bardziej wyprostowana i komfortowa? 

Napisano

Teoretycznie tak : ) Zalezy jak trafisz w rozmiar. Ale ścieżkowce mają zazwyczaj bardziej wyprostowaną sylwetkę. Zrzucisz 10-15 i będzie OK : )

Napisano

Żeby wybór nie był za łatwy, dorzuciłbym jeszcze do puli nowego GT Zaskara - co prawda to XC, ale geometria jest bardzo nowoczesna. Za 6799 dostajesz świetną ramę z boostem, wkręcanym suportem i dożywotnią gwarancją, RS Reba i napęd NX Eagle. U innych za tą cenę masz RS Judy i SX. Jest jeszcze wersja Zaskar LT z widelcem 130mm, dropperem i bardziej pancernym wyposażeniem.

A z Marianów, to chyba lepszy byłby Nail Trail.

  • 5 miesięcy temu...
Napisano

Wydaje się że problem rozwiąże zastosowanie osi od Robert Axel. Wtedy masz.rower jaki chcesz, na.dole bagażnik mocujesz do otworów w osi, na górze np do obejmy ppdsiodlowej z punktami montażu bagażnika. Sam szukam maszyny w alu XC do jazdy z salami i w tym kierunku będę szedł 

https://robertaxleproject.com/

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...