Skocz do zawartości
Jakub_Kuba

[Sr Suntour] durolux R2C2 180mm 2017

Rekomendowane odpowiedzi

Jakub_Kuba

Witam, posiadam od paru miesięcy amortyzator Sr suntour Durolux R2C2 Boost 36 bodajże z 2017 roku lub 2018. Po wyciągnięci tokenów z komory powietrznej i powiększeniu skoku (wyciągając tokeny ze sprężyny). Niestety mimo tej zmiany amor ugina się o jakieś 100mm. Czy to jest wada, jakaś podkładka czy po prostu ten amortyzator tak działa. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Nie rozumiem twojego pytania !! ""Niestety mimo tej zmiany amor ugina się o jakieś 100mm"" napisz tu konkretnie o co chodzi !! 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jakub_Kuba
Napisano (edytowane)

podczas jazdy na rowerze amortyzator chodzi dobrze, ale niestety jego skok nie jest wykorzystany w całości, podczas wyciągania tokenów, napompowałem około 60-70 psi (tyle ile pod moją wagę) okazało się że czułem blokadę. Amortyzator szedł do 120-140mm dalej już czułem blokadę, Jakby amortyzator w tym miejscu miał koniec swojego skoku. Mogę nagrać film lub wysłać zdjęcie w jakim miejscu jest ta "blokada"

aktualnie jeżdżę na 90psi 

Edytowane przez Jakub_Kuba

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jakub_Kuba
Napisano (edytowane)

Amortyzator bez powietrza. W miejscu oringu jest blokada, dalej amortyzator nie idzie. Akurat z tymi amortyzatorami mam małą wiedzę, ale wydaję mi się że ta "blokada" jest spowodowana przez jakiś element lub jej brak w sprężynie. Skok 180mm 

IMG_20200626_190111-min.jpg

Edytowane przez Jakub_Kuba

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jakub_Kuba
Napisano (edytowane)

Nie jestem pewno z którego roku amor. 2016 lub 2018, bo chyba w 2017 nie były robione.

Edytowane przez Jakub_Kuba

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Odpowiedź jest prosta. Olej z dolnych lag dostał ci się do tłumika. Wystarczy uszczelkę wymienić, zalać świeżym olejem i go odpowietrzyć. Mogę ci to zrobić gdybyś chciał

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jakub_Kuba
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, ACTIVIA napisał:

Odpowiedź jest prosta. Olej z dolnych lag dostał ci się do tłumika. Wystarczy uszczelkę wymienić, zalać świeżym olejem i go odpowietrzyć. Mogę ci to zrobić gdybyś chciałbyś

Jak wygląda ta uszczelka i czy można ją u cb kupić ? To jest jakaś specjalna uszczelka czy zwykły oring ?

Plus pytanie. Można tak dalej jeździć ? czy można zepsuć tłumik. Plus Pytanie :P Jaki ten olej do tłumika. Widziałem ten film. Czy można użyć bardziej gęstego oleju ? 5w/15w?

 

Edytowane przez Jakub_Kuba

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Czym gęściejszy olej tym szybciej się będzie grzał oraz powodował mocne syczenie podczas pracy. 

Uszczelki mam lecz nie są to oringi. Samemu nie dasz radę tego zrobić 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jakub_Kuba
Napisano (edytowane)

A można u ciebie kupić taką uszczelkę ? Można zdjęcie ?

 

A jeżeli bym wymienił tej olej i dał śladową ilość oleju pod gąbki. Oczywiście nie zalewam dolnych lagów..

Czyżby chodziło o tą część ? Tłumik ze zdjęcia wydaje mi się że jest z nowszych modeli 

Durolux-NSMB-AndrewM-1.jpg

Edytowane przez Jakub_Kuba

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Mam uszczelki lecz końcówkę przerabiam na tokarce. Ponadto czy wiesz jak odpowietrzyc ten tłumik 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jakub_Kuba

Niestety Nie :( 

 

Czyli jeżeli bym wymienił olej jak w filmie, uszkodził bym tłumik ?

A Jaki byłby kosz naprawy tego i sprawdzenie amora czy nie ma żadnych uszkodzeń ? Wymiana Oleju w tłumiku, wyczyszczenie, nasmarowanie gąbeczek itp ? Niestety koszty to rzecz które mocno chcę ominąć :( 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jakub_Kuba
Napisano (edytowane)

Też wiem że jak wyśle wam amortyzator to lepiej zrobiony nie będzie, lecz bolą mnie koszty naprawy i wysyłki.

Edytowane przez Jakub_Kuba

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×