Skocz do zawartości
Roballinho

[rower dziecięcy] co by tu można urwać z wagi?

Rekomendowane odpowiedzi

Roballinho
Napisano (edytowane)

Dziecko rośnie, więc wyciągnąłem z garażu rower po poprzednikach z postanowieniem, że spróbuję go jeszcze trochę odchudzić. Założyłem, że urwanie 500 gramów mnie zadowoli, ale jak poważyłem poszczególne klamoty, to nie bardzo wiem, z czego tę wagę możny by jeszcze zdjąć.

Pacjentem jest Ridgeback MX14. W obecnej konfiguracji waży 7,5 kg

Tu na zdjęciu jest konfiguracja fabryczna. Mój egzemplarz został już nieco odchudzony, o aluminiową korbę, klamki, kokpit. Pozbyłem się też tej osłony łańcucha, a boczne kółka nawet nie były rozpakowane.

ridgeback-mx14-2015-kids-bike-blue-EV220

 

Oto, co pokazała waga:
Hamulce v-brake kpl. – 370 g
Suport na kwadrat – 318 g
Siodło ze sztycą – 271 g
Korba – 427 g
Koło przednie 14" z oponą 1,75" i dętką – 1035 g
Koło tylne 14" z oponą 1,75", dętką i wolnobiegiem 1 rz. – 1420 g
Zacisk siodła – 24 g
Stery – 90 g
Wspornik kierownicy 22 mm, wpuszczany – 355 g
Pedały – 294 g
Widelec 14", 1"– 760 g
Kierownica 2,54 mm; 450 mm – 180 g
Klamki hamulcowe kpl. – 167 g
Gripy – 48 g
Linki z pancerzami – 80 g

Na pierwszy rzut oka stalowy widelec jest klockiem, który można by wymienić. Problemem jest jednak dostępność aluminiowego lub karbonowego zamiennika posiadającego na dodatek piwoty i 85 mm rozstaw haków.

Koła również wydają się ciężkie, ale jak odejmę wagę opon, dętek i wolnobiegu w przypadku tylnego koła, to myślę, że nic lżejszego nie znajdę, tym bardziej, że ograniczeniem są tutaj nietypowe szerokości piast – 85 / 115 mm.

Czy urwanie 500 g z konfiguracji, którą pokazałem wyżej jest w ogóle możliwe, nie wydając jednocześnie worka pieniędzy?

 

Edytowane przez Roballinho

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Cóż to za v brake komplet 370 gr ?

Suport bsa? jaka dł. osi?

https://pl.aliexpress.com/item/4000961155783.html

https://pl.aliexpress.com/item/33042284271.html

powiedzmy 140 gr ( średnio )

http://e-bmx.pl/opis/562431/wklad-suportu-neco-alukarbon-drazona-os-maszyny.html

bsa 127,5/69  waga 246 gr, ale cena bdb

wersja neco b920 hal  będzie ważyła około 250-260 gr ( 110-122 mm ) i do kupienia polując nówka za około 50 pln

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Roballinho
1 godzinę temu, SoloTM napisał:

Cóż to za v brake komplet 370 gr

Promax tx107

1 godzinę temu, SoloTM napisał:

Suport bsa? jaka dł. osi?

Tak, 115 mm.

1 godzinę temu, SoloTM napisał:

wersja neco b920 hal  będzie ważyła około 250-260 gr ( 110-122 mm ) i do kupienia polując nówka za około 50 pln

Czy to jest waga kompletu ze śrubami?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1415chris

7.5kg i narzekasz? Na tym forum malo ktory rower ma tak niska wage :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marvelo

Ile ważą same opony?

Możliwe, że te będą lżejsze (są w kilku kolorach):

https://allegro.pl/oferta/opona-vee-tire-city-wolf-14x-1-5-40-254-v22-8995647164

Wspornik kierownicy też spokojnie znajdziesz lżejszy (oryginał chyba stalowy?).

Pedały plastikowe o mniejszej wadze też bez problemu (to tanie rzeczy, tylko jaki gwint?):

https://allegro.pl/oferta/pedaly-accent-range-tworzywo-lozyska-kulkowe-9172901063

https://allegro.pl/oferta/pedal-rowerowy-wellgo-plastikowy-2-szt-8006372855

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Roballinho
4 godziny temu, 1415chris napisał:

7.5kg i narzekasz? Na tym forum malo ktory rower ma tak niska wage

Gdybyśmy mówili o rowerze o dwa razy większych kołach, to nawet bym nie siadał do komputera, żeby skrobnąć temat. :D

1 godzinę temu, marvelo napisał:

Ile ważą same opony?

Przeszedłem się do garażu i zważyłem. Wagomir pokazał całe 415 g, ale mam nieco grubszą oponę (1,75") od zaproponowanej przez ciebie. Węższej bym nie chciał, bo do nauki jazdy u  moich dwóch starszych synów lepiej sprawdzało się niższe ciśnienie. Przy okazji dętka waży 107 g.

1 godzinę temu, marvelo napisał:

Wspornik kierownicy też spokojnie znajdziesz lżejszy (oryginał chyba stalowy?).

Mam aluminiowy mostek ahead o długości 60 mm skręcony na adapterze z klinem. Podałem wagę całości. Ciężko znaleźć coś lżejszego. Patrzyłem na wagę wpuszczanych fajek i oscyluje ona od 350 g wzwyż. I mówię tu o mostkach 40 mm. 

1 godzinę temu, marvelo napisał:

Pedały plastikowe o mniejszej wadze też bez problemu (to tanie rzeczy, tylko jaki gwint?):

9/16

1 godzinę temu, marvelo napisał:

Accent podaje zaniżoną wagę swoich komponentów, dlatego ja w te tabelki patrzę z przymrużeniem oka i staram się jednak szukać w necie zdjęć części położonych przez kogoś na wadze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marvelo
Napisano (edytowane)

Pedały Accent Range to konstrukcja VP-897.

https://allegro.pl/oferta/pedaly-vp-897-tworzywo-239g-mocne-8943943559?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria_sport_bicycles&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=CjwKCAjw8pH3BRAXEiwA1pvMsfb-pIhgmj3xpnNwPmN08jnqClV3JTW8MELaH3WlDR2zLk7jmAVkIxoCw1AQAvD_BwE

Mam je w jednym z rowerów jako Accent (nie chce mi się wykręcać, ale ważyłem kiedyś i realnie ważyły na pewno mniej nić 240g), drugie (kupione jako VP) zakładałem koledze właśnie do dziecięcego roweru i waga była też poniżej 240 g. Zatem tutaj za wagę ręczę. 

Odnośnie tych Wellgo (podawane 205 g) to nie miałem ich w rękach, ale myślę że ta waga jest możliwa do osiągnięcia.

Jeśli chodzi o mostki wpuszczane to zdziwiłbyś się, jak lekkie mogą być nawet takie stalowe Cr-Mo.

Mam dwie sztuki takich mostków Procraft (jeden do widelca 1 1/8", drugi do 1", długości 120 i 130 mm) i oba ważyły znacznie poniżej 300 g. Nawet klin był w nich aluminiowy, a śruba mostka (ta wpuszczana) była krótka i opierała się na takiej półce wewnątrz rurki wchodzącej w widelec.

To chyba był jeden z nich (i zapłaciłem naprawdę tylko 9.99 zł). Czasem trafiają się takie perełki:

https://archiwum.allegro.pl/oferta/wspornik-kierownicy-procraft-1-12cm-i4601268338.html

DSCF1855J_aprnpeh.jpg

Warto poszukać.

Oczywiście tani, ordynarny aluminiowy mostek może być sporo cięższy, ale już jakaś lepsza konstrukcja UNO, ITM, Profile itp., też będzie lekka. Ciężko będzie tylko znaleźć bardzo krótki, zwykle mają 70-130 mm, a trafiają się nawet 150 mm.

Przypuszczam, że ten będzie też lżejszy niż 300 g (i wygląda na dość krótki):

https://allegro.pl/oferta/wspornik-kierownicy-zoom-7926841057

 

   

Edytowane przez marvelo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Roballinho

W takim razie przyjrzę się tym pedałom. 

W kwestii mostków masz rację, często szosowe fajki są bardzo lekkie, nawet w stali, ale problem pojawia się, kiedy szukam czegoś krótkiego. Jak sam napisałeś od 70 mm wzwyż, a to już za dużo jak dla dzieciaka.

10 godzin temu, marvelo napisał:

Przypuszczam, że ten będzie też lżejszy niż 300 g (i wygląda na dość krótki):

https://allegro.pl/oferta/wspornik-kierownicy-zoom-7926841057

Tak wygląda. Zapytam sprzedawcę o wagę, może będzie wiedział.

Pozostaje jeszcze kwestia opon. Tu chyba dało by się zbić ponad 200 gramów.

KENDA KWICK ROLLER SPORT 14×1.75  – katalogi podają wagę 290 g. Jeżeli jest realna, to bardzo dobry wynik

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1415chris

Jak juz uporasz sie z tymi wiekszymi wagowymi kesami, to mozesz pomyslec o tych drobniejszych. Zakladam, ze w tych kolach sa stalowe nyple. Wymiana na aluminiowe na 40 nyplach pownna dac ok 40g, plus kolor. Mozna urwac na lzejszej tasmie/opasce. 

A jak juz wyczerpiesz wszystkie mozliwosci, to kolejne 10-15g, zamiast powietrza w oponach helium, kolejne 2g stosujac hydrogen ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Roballinho

I jeszcze zeszlifuję lakier. Zawsze to kilkadziesiąt gramów. ;)

Znalazłem w piwnicy mostek ze starej szosy. 60 mm, 300 g ale średnica kierownicy 25 mm i niestety jej nie wcisnę. Szlifować?

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1415chris

Gdyby to byl karbon, to czemu nie ale takie gole aluminium srednio dobrze wyglada i jeszcze dziecko moze sie zrazic do rowerowania.

Ten maly Ridgeback w tym samym kolorze byl pierwszym rowerem mojego syna ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

https://pl.aliexpress.com/item/10000240897565.html

108 mm waży 92 gr

Plus ten suport lekki, który dałem wczesniej i za 300 pln zjedziesz w dół o około 350 gr.

Plus poszukać lekkich opon, dętek,  wspornika kierownicy 22mm  ( może szosowego ? tylko kąt tam jest ujemny ) i śmiało 500-700-900 ? gr+ w dół

O ! widelec 214 gr ;)

https://pl.aliexpress.com/item/4000271163769.html

To wtedy na aheada przerobić, będą lekkie mostki. Po 100 gr i tanie.

( zapomniałem, że masz główkę 1 cal - odpada )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Roballinho

Pierwszy mały sukces – urwane 80 gramów :P

Tak jak wcześniej pisałem, znalazłem krótką fajkę ze starej szosy. Odciąłem zbędne 20 mm z wysokości i waga ostatecznie pokazała 270 g. Myślę, że nic lżejszego już nie znajdę.
Kolejne będą opony. Kenda Kwick Roler Sport 14x1,75" – w katalogu podają wagę 290 g. Jeżeli będzie to prawda, urwę ponad 200 gramów.

Jeszcze pedały i suport i być może zbliżę się do tych 500 gramów.

W dniu 14.06.2020 o 11:11, 1415chris napisał:

Ten maly Ridgeback w tym samym kolorze byl pierwszym rowerem mojego syna ;)

To bardzo wdzięczny rower do nauki jazdy. Dwójka moich synów stawiała na nim pierwsze kroki. Teraz czeka na trzeciego. Tylko ten widelec-kowadło... W nowszych modelach jest już chyba aluminiowy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Roballinho

Dotarły ww. opony. Jest lepiej niż myślałem. Waga jednej to 248 g, a zatem sporo mniej niż katalogowo. Kolejne 330 gramów do przodu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Jeszcze trochę i zejdziesz poniżej min. wagi UCI na szosę ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Roballinho

Mały update. Wczoraj dotarły do mnie stery z Chin.

W tym przypadku jednak zbicie wagi nie było priorytetem. Postanowiłem wymienić stare stery z radełkowaną pokrywą miski na coś, co można wygodniej i pewniej skontrować za pomocą dwóch kluczy. Przy okazji pozbyłem się nie lubianych przeze mnie wianków.

IMG_20200803_175308.jpg

 

Stery są 1 mm wyższe od poprzednich, i tu pojawia się pytanie. Czy próbować zyskać ten milimetr frezując główkę ramy, czy zostawić tak, jak jest?

Edytowane przez Roballinho

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Kontra nie chce dobrze załapać ?  Jesli tak to wywal podkładkę z ząbkiem i kontroluj co jakiś czas czy są luzy.

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×