Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

alasien

Dzień dobry,

Poszukuję roweru głównie do miasta 70% i na letnie dłuższe wypady 30% (max. 50 km) po płaskim terenie/ ścieżki leśne. Chciałabym czasami móc się przejechać po Mazurach czy po Podlasiu. Wzrost 170, waga 62 kg.

Od jakiegoś czasu przeglądam internet, miałam okazję przejechać się na nr 1( z 2019) i 2 (2020). Potrzebuje utwierdzić się w przekonaniu, że idę w dobrą stronę lub może powinnam rozważyć inny model niż te podane poniżej. Dodam jeszcze że nawet na stronie producenta viper nie podają wagi roweru, a wersja z 2019 wydała mi sie dość ciężka. Cube naturę exc lepiej wypadł w jeździe próbnej i na pewno czułam różni e w wadze. Trochę czytałam i chciałabym hamulec tarczowy hydrauliczny, ale z przerzutkami mam problem w ocenie. Wiadomo że człowiek chce najlepsze ale czy faktycznie poczuje różnice czy to deore czy Acera/alivio przy terenach z opisu to nie wiem.

1. Viper unibike  2020

2. Cube nature exc 2020

3. Cube nature pro 2020

Wszystkie rowery w wersji damskiej.

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sk27

Cześć, rzeczywiście Unibike jest najcięższy. Waży 14,5 kg, chociażby za względu na amortyzowaną sztycę i podpórkę, podczas gdy Nature EXC waży 13,4 kg. Skoro lepiej jeździło Ci się na Cube, to skłaniałbym się ku niemu. Obydwa modele mają gorsze hamulce niż Unibike, ale dla 62 kg będą wystarczająco skuteczne. Do Twoich zastosowań w zupełności wystarczy osprzęt Acera, ale dopłaciłbym 500 zł do modelu exc. Ma lepszą korbę, manetki, przerzutki, ogólnie napęd 3x10, a nie 3x9. Poza tym jest lżejszy 0,4 kg, jeśli zależy Ci na wadze.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
alasien

Dziękuję za odpowiedź. Sk27 czy jestes w stanie zaproponować jakieś modele warte uwagi ale na alivio w niższej cenie oraz zbliżony model do cube nature exc? Ciągle się wącham czy warto inwestować tyle w rower. Ciekawa też jestem czy są tu jacyś użytkownicy cube exc i byliby w stanie napisać odczucia użytkowania. 

Jeszcze trochę zastanawiam się nad fitnessem z uwagi na cenę, wagę i na to że ma sztywne widelce. Tylko obawiam się że po lesie moze nie być tak przyjemnie nim jezdzic. Bardzo podoba mi się kolekcja Kellys Physio, nie wiem który z nich jest najbardziej rozsadny?

Edytowane przez alasien

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sk27

Jeśli chodzi o sztywny widelec, to nie ma na to jednoznacznej opinii. Wiele zależy od upodobań. Na pewno amortyzator z powyższych modeli działa słabo (SR Suntour NEX/NVX). Miałem taki (NEX) i przy dosyć zbliżonej wadze uginał się na nierównościach i korzeniach, ale jego działania było dosyć słabe.

Rowery fitnessowe to dosyć szeroki temat. Wiele modeli mocno różni się od siebie. Physio jest bardziej sportowy, pozycja będzie pochylona, do tego ma węższe opony. Za to jest sporo lżejszy 11-12 kg. Jeśli Physio, to warto poszukać starszych roczników, bo 2800 zł za Physio 30 na Altusie  i hamulcach i V-brake to sporo za dużo.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
alasien

 

Przejrzałam jeszcze internet, ale widzę ze rowery aktualnie schodzą jak ciepłe bułeczki i mało jest rozmiarów, a przynajmniej tych typowych... dlatego chciałabym podjąć świadomą decyzję bo im więcej przeglądam tym gorzej umiem ocenić rower jako laik. Jeździłam przez ponad 10 lat na rowerze za 300 zł i nie narzekała, wiec teraz na nowym rowerze jakimkolwiek pewnie poczuję różnicę:D .Nie mówię że rower musi być wypasiony w całości w najlepszy sprzęt, ale chciałabym żeby cena była adekwatna do osprzętu i żeby mi trochę lat posłużył do spokojnej jazdy. Podaję poniżej specyfikację rowerów, które znalazłam, co mam nadzieję usprawni ocenę :)

Z Crossowych modeli chyba jednak jestem za Cubem nature exc (które aktualnie prawie nigdzie nie są dostępne :( ) lub pro, ale Specialized mi się spodobał wizualnie nie wiem jak reszta. Wheelera znalazłam przypadkowo. Co do fitnessów to przekonuje mnie ten Kross Pulso 1.0 pod względem ceny, przerzutek i tego że jednak w Warszawie kradną rowery xd, co prawda w nocy będę go trzymała w mieszkaniu ale wciąż w dzień jest ryzyko. Zależy mi żeby można było w przyszłości zamontować do roweru siodełko i błotniki, co słyszałam że jest problemem w fitnessach.

Zastanawia, mnie też jedna rzecz, dlaczego rowery Fitness nie mają ram w damskiej wersji (jeśli jestem w błędzie proszę mnie poprawić ) i czy one są przystosowane dla kobiet jeśli chodzi o górną część ramy. Nie wiem też jak w tym przypadku dobrać rozmiar.

Cross

1. Specialized Ariel Hydraulic Disc 2019
FORK    SR Suntour NEX w/ Specialized Fitness Brain technology, 1-1/8" steerer, QR, fender mounts, 43mm offset, 55mm of travel
HANDLEBARS    Double-butted alloy, 9-degree backsweep, 31.8mm
STEM    Specialized, 3D-forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise
GRIPS    Specialized Body Geometry Women's XCT, lock-on
SADDLE    Specialized Aldia Sport, steel rails, 155mm
SEATPOST    Alloy, 12mm offset, 2-bolt clamp, 27.2mm
SEAT BINDER    Bolt-type, 31.8mm
FRONT BRAKE    Promax Solve, hydraulic disc, post-mount, 160mm
REAR BRAKE    Promax Solve, hydraulic disc, post-mount, 160mm
SHIFT LEVERS    Shimano Acera, 8-speed
FRONT DERAILLEUR    Shimano Tourney, 3-speed, top-swing
REAR DERAILLEUR    Shimano Altus, 8-speed
CASSETTE    SunRace, 8-speed, 11-34t
CRANKSET    Shimano Tourney TY501, 3-piece, square-taper
CHAINRINGS    48x38x28T
BOTTOM BRACKET    BSA, square-taper, 68mm
CHAIN    KMC X8EPT, 8-speed, anti-corrosion coating w/ reusable Missing Link™
RIMS    700C disc, 6061 aluminum, double-wall
FRONT HUB    Alloy, 6-bolt disc, loose ball bearing, quick-release, 32h
REAR HUB    Alloy, 6-bolt disc, 8-/9-speed freehub, loose ball bearing, quick-release, 32h
SPOKES    Stainless, 14g
FRONT TIRE    Trigger Sport Reflect, 60 TPI, wire bead, 700x38mm
REAR TIRE    Trigger Sport Reflect, 60 TPI, wire bead, 700x38mm
PEDALS    Specialized Body Geometry Fitness, platform, plastic
* Specyfikacja może ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia

2. Wheeler Cross 6.3 damski

Rama: 6061 ALLOY 
Widelec: SPINER 28 SPINER 700C OS LC 28,6x25,4x240xAHEAD;disc;
Ster: 1,1/8" H125, H:10mm
Kierownica: MTB-AL-110FOV/620MM, barbore:31,8, BS:6deg S.B.B
Wspornik kierownicy: TDS-C331-8 28,6 E:105 H:41 sand blasted
Chwyty:HERRMANS DD25B DIAMOND 130mm
Hamulce: SHIMANO AM396 HYDRAULIK DISC. AM396LF9RX080  180mm/AM396RRURX135, 160mm BLACK
Dźwignia hamulca: L/R SHIMANO BL-M396
Obręcz: 28 622X19 DRAGON L-719 36H BA+GBS cnc
Szprychy: 289MM /291 MM
Piasta przednia: SHIMANO  AHBRM35AL5  (centerlock)
Piasta tylna: SHIMANO AFHRM35AZAL5  (centerlock)
Kaseta: SHIMANO CSHG318132 8 SPEED
Opony: CST C-1313 28 700 x 40C  C-1313 CST
Korba suportowa: SHIMANO 170x48x38x28 AFCTY301C888CL
Osłona łańcucha: N/A
Środek suportu: MK 122 mm THUN TOPAZ JIS
Przerzutka przednia: SHIMANO AFDM310M6 ALTUS
Przerzutka tylna: SHIMANO ARDT4000SGSL 9S ALIVIO
Manetki: L: SHIMANO SLM310LA 3-S ALTUS  R: SHIMANO SLM310R8A 8-S ALTUS
Łańcuch: KMC Z-72 Z-72 100L
Pedały: PEDAŁ LU-C3 (FP-906) imbus
Siodło: M: SELLE ROYAL 5007HRC FRECCIA L: SIODŁO BASSANO NS99 CLASS LADY WHEELER LOGO WHEELER LOGO
Sztyca: M: 27,2 x 300 SP-C208 L: 27,2 x 300 SP-C372 SUS
Ilość biegów: 24

Z fitness spodobały mi się rowery:

1. Kellys physio 30 2020 lub wersja 2019/2018 w zależności co uda mi się znaleźć w moim rozmiarze. Poniżej dane dla modelu 2020

RAMA  KELLYS Urban Move Concept - Aluminium alloy, tapered HT, internal routing
ROZMIARY RAM S / M / L
WIDELEC Aluminium alloy (1.5 tapered steerer)
STERY 1.5 semi-integrated
SUPORT  cartridge (113mm)
KORBY SR SUNTOUR XCR6 (48x36x26T) - length 170mm (S), 175mm (M - L)
MANETKI SHIMANO Altus SL-M2010 Rapidfire Plus
PRZERZUTKA PRZÓD SHIMANO Altus M371 (34.9mm)
PRZERZUTKA TYŁ SHIMANO Acera M3000 (direct mount)
ILOŚĆ BIEGÓW 27
KASETA SHIMANO CS-HG200-9 (11-34T)
ŁAŃCUCH KMC X9 (110 links)
HAMULCE TEKTRO V-brake
DŻWIGNIE HAMULCOWE SHIMANO Alivio BL-T4010
PIASTY SHIMANO TX500-8 (32 holes)
OBRĘCZE KELLYS Grind 622x17 (32 holes / eyelets)
SZPRYCHY  stainless steel black
OPONY SCHWALBE Spicer 35-622 (700x35C) ReflectiveLine
WSPORNIK KIEROWNICY KLS Active - diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 7° / length 70mm (S), 90mm (M), 110mm (L)
KIEROWNICA KLS Active RiseBar - diam 31.8mm / rise 18mm / width 660mm
CHWYTYKLS Token 2Density
SZTYCA KLS Active - diam 30.9mm / length 350mm (S - M), 400mm (L)SIODŁOsiodłoKLS SlipStream
PEDAŁY plastic

2. Kellys physio 50, 2019 - znalazłam w okazyjnej cenie, więc też mogę rozważyć, chyba że sprzątną mi sprzed nosa.

Koła, Rama: 28", KELLYS Urban Move Concept - Aluminium alloy
Widelec: Aluminum alloy
Stery: semi-integrated
Mechanizm korbowy: SHIMANO Sora R3000 compact (50x34) - length 170mm (S), 175mm (M - L)
Manetki: SHIMANO Sora SL-3500 Rapidfire Plus
Przerzutka przód: SHIMANO Sora R3000 (34.9 mm)
Przerzutka tył: SHIMANO Sora R3000 (direct mount)
Ilość biegów: 18
Kaseta: SHIMANO CS-HG300-9 (11-34)
Łańcuch: KMC X9 (110 links)
Hamulce: SHIMANO Alivio T4000 V-brake
Dżwignie hamulcowe: SHIMANO Sora BL-R3000
Linki hamulcowe: DRIVING Force SCS (SlickCableSystem)
Piasty: Formula (32 holes)
Obręcze: KELLYS Spark 622x15 (32 holes / 1 eyelet)
Szprychy: stainless steel black
Opony: SCHWALBE Spicer 30-622 (700x30C) ReflectiveLine
Wspornik kierownicy: KLS Active - diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 7° / length 90mm (S), 100mm (M), 110mm (L)
Kierownica: KLS Active FlatBar - diam 31.8mm / width 660mm
Chwyty: KLS Token 2Density
Sztyca: KLS Active - diam 27.2mm / 350mm (S), 400mm (M - L)
Siodło: KLS Mirage
Pedały: KLS Master - alloy

3. Merida Speeder 200, 2019 lub Merida speeder 100- specyfikacja ze sklepu w którym go znalazłam, niestety u producenta nie znalazłąm ois do starych roczników.

Specyfikacja Merida Speeder 100, 2019
RAMA
SPEEDER TFS
ROZMIAR RAMY L(56),
KOLOR MATT BLACK(YELLOW/GREY)
WIDELEC Merida SPEEDER CF2
NAPĘD
PRZEŁOŻENIA 24
PRZERZUTKA PRZÓD Shimano TY710
PRZERZUTKA TYŁ Shimano Acera-X
MANETKA PRZÓD Shimano ST-EF505
MANETKA TYŁ Shimano ST-EF505-8 EZ-fire
MECHANIZM KORBOWY Shimano TY301, 48-38-28T
WKŁAD SUPORTU FSA TH-7420ST, Cartridge Bearing
KASETA Sunrace CSM668, 11-32 T, 8 S
WAGA (kg) 10,6
KOŁA
ROZMIAR KÓŁ 700C
PIASTA PRZÓD Shimano HB-TX505, 100x9 WHF, 32H, centerlock
PIASTA TYŁ Shimano FH-TX505, 135x9 WHR, 32H, centerlock
OBRĘCZE MERIDA Comp SL, 17 IW, 22 HGT
DĘTKI Lite
OPONA PRZÓD Maxxis Detonator, 700x32C, drut
OPONA TYŁ Maxxis Detonator, 700x32C, drut
KOMPONENTY
HAMULEC PRZÓD Shimano BR-MT200 JKIT
HAMULEC TYŁ Shimano BR-MT200
KIEROWNICA Merida Comp TK, 600 W, płaska
MOSTEK MERIDA Comp CC, 31.8 DSH, 6 ASD
SIODŁO Merida Comp SL
SZTYCA Merida Comp CC, 31.6 D, 15 SSB

Merida speeder 200

RAMA
SPEEDER TFS
ROZMIAR RAMY S(50), S-M(52), M-L(54), L(56), 
KOLOR MATT GREY(BLUE)
WIDELEC Merida SPEEDER CF2
NAPĘD
PRZEŁOŻENIA 18
PRZERZUTKA PRZÓD Shimano Sora
PRZERZUTKA TYŁ Shimano Sora, SS
MANETKA PRZÓD Shimano SL-R3000
MANETKA TYŁ Shimano SL-R3000 9
MECHANIZM KORBOWY FSA Tempo, 50-34T
WKŁAD SUPORTU FSA TH-7420ST, Cartridge Bearing
KASETA Shimano CS-HG200, 11-32 T, 9S
WAGA (kg) 10,7
KOŁA
ROZMIAR KÓŁ 700C
PIASTA PRZÓD Shimano HB-TX505, 100x9 WHF, 32H, centerlock
PIASTA TYŁ Shimano FH-TX505, 135x9 WHR, 32H, centerlock
OBRĘCZE MERIDA Comp SL, 17 IW, 22 HGT
DĘTKI Lite
OPONA PRZÓD Maxxis Detonator, 700x32C, drut
OPONA TYŁ Maxxis Detonator, 700x32C, drut
KOMPONENTY
HAMULEC PRZÓD Shimano BR-MT200 JKIT
HAMULEC TYŁ Shimano BR-MT200
KIEROWNICA Merida Comp TK, 600 W, płaska
MOSTEK MERIDA Comp CC, 31.8 DSH, 6 ASD
SIODŁO Merida Comp SL
SZTYCA Merida Comp CC, 31.6 D, 15 SSB

4. Marin Terra Linda 2, 2020

FRAME Series 2 Fitness, 6061 Aluminum, 700C Wheels, Disc Brake, Internal Cable Routing, Fender and Rack Mounts
FORK 6061 Aluminum, Straight-Blade, Disc Mount, Fender and Rack Eyelets
RIM Marin Aluminum Double Wall, Machined Sidewall
HUB REAR Forged Aluminum Alloy, Disc, 32H
HUB FRONT Forged Aluminum Alloy, Disc, 32H
SPOKES 14g Black Stainless Steel
TIRES Vee Tire, Baldy, 700x32, Puncture Protection, Wire Bead
DERAILLEUR REAR Shimano Acera Shadow, 9-Speed
DERAILLEUR FRONT Shimano M191
SHIFT LEVER Shimano Altus Rapid Fire
CRANKSETShimano TY301 48/38/28
BOTTOM BRACKETSealed Cartridge Bearings, Square Taper
CHAIN KMC Z8
CASSETTE SunRace 8-Speed, 11-34T
BRAKES FRONT Tektro M275 Hydraulic Disc Brake
BRAKES REAR Tektro M275 Hydraulic Disc Brake
BRAKE LEVERS Tektro Hydraulic
HANDLEBAR Marin Alloy Flat
STEM Marin 3D Forged Alloy
GRIPS Marin Ergonomic Locking
HEADSET FSA
SEATPOST Marin Alloy, 27.2mm
SADDLE Marin Women's Fitness Plush
PEDALS Commute Platform

5. Kross Pulso 1.0 2019

Fizyczne
WAGA    11.28 KG (ROZMIAR M)
Rama i widelec
MATERIAŁ RAMY    ALUMINIUM LITE
WIDELEC ALUMINIUM
TYLNY AMORTYZATOR    JOY TECH F362TSE
Koła
PIASTA PRZÓD    JOY TECH A171DSE
PIASTA TYŁ    JOY TECH F362TSE
OBRĘCZE    KROSS (ALUMINIUM, PODWÓJNA ŚCIANKA)
OPONY    SCHWALBE KOJAK RACE GUARD (28X1.35)
Napęd
PRZERZUTKA PRZÓD    SHIMANO CLARIS R2000
PRZERZUTKA TYŁ    SHIMANO CLARIS R2000
MANETKI    SHIMANO CLARIS R2000
SUPORT    SHIMANO BB-UN26
ŁAŃCUCH    SHIMANO CN-HG40
Komponenty
KIEROWNICA    ALUMINIUM (600MM, 31.8MM)
WSPORNIK KIEROWNICY    ALUMINIUM, AHEAD ( M/L-100MM, XL-110)
PEDAŁY    FSA NO.11AGY (1-1/8)"

 

Edytowane przez alasien

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sk27

Rowery fitnessowe zazwyczaj służą do nieco bardziej sportowej jazdy, dlatego mają wyżej górną rurę ramy. Ogólnie na nich pozycja jest bardziej pochylona, do tego mają opony 32-35 mm. Do miasta będą w sam raz, ale do spokojnej jazdy po lesie jednak wybrałbym rower crossowy. Wcześniejsze propozycje wydawały mi się rozsądniejsze niż Specialized i Wheeler. Jednym z rozwiązań jest kupno tańszego Cube (Nature Pro) i w ramach zaoszczędzonych pieniędzy wymiana amortyzatora na powietrzny. Za około 800 zł można kupić amortyzator pokroju Rock Shox Paragon, SR Suntour NCX/NRX-E czy RST Vogue. Nieużywanego Nexa może sprzeda się za 100-150 zł. Zmiana amortyzatora da dużej więcej niż osprzęt Deore zamiast Acera, zwłaszcza podczas spokojnej jazdy. Do tego powyższe amortyzatory są znacznie lżejsze (1700-1850g) zamiast 2669g. Tak więc za około 3300 zł byłby to rower o przeciętnym, ale wystarczającym osprzęcie i z dużo lepszym amortyzatorem. Waga wtedy powinna wynosić 12.9-13,0 kg.

Edytowane przez Sk27
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
alasien

Super! Bardzo dziękuję za odpowiedź.

Faktycznie dobry pomysł z tą zmianą amortyzatora :). Teraz muszę tylko dobrać ramę i zastanawiam się trochę nad męską wersją, ale nie mam gdzie przymierzyć w Warszawie mojego rozmiaru i ocenić. Mój przekrok to 82 cm, a wzrost 170 cm. We wszelkich przelicznikach wychodzi mi 50 jeśli chodzi o damkę, jeśli chodzi o męską ramę, to też niby 50 powinno być dobre, ale jestem w kropce. Nie wiem na ile mocno one różnią się np jeśli chodzi o pozycję. Czy jest jakaś duża różnica w pozycji? Sk27 możesz mi coś doradzić?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Możesz się przymierzyć do dowolnego Cube-a o tej samej ramie. Geometrię masz na stronie Cube. Tak na oko - patrząc po proporcjach bardzo kobiecych - to Cube powinien Ci podpasować. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • pola_kraksa
      Przez pola_kraksa
      Cześć,  
      To moj pierwszy wpis na forum wiec sie krotko przedstawie, nazywam się Paulina, mam 28 lat, jestem rodowitą Podlasianką. Nie jeżdżę jakoś specjalnie dużo, raczej po swoich okolicach, najczesciej na trasie Bialystok - Siemiatycze, zwiedziłam na rowerze większość  Podlasia i troszkę Lubelszczyzny, mój max dystans dzienny to 140km, jednak mam ambitny plan na wyprawę z Bialegostoku do Krakowa (może dalej jak dobrze pójdzie).
      Moje dotychczasowe rowery były zakupione na rynku, używane za ok 300 zł i tuningowane juz w domu.. ostatnio dorobiłam się dziury w ramie i czas poszukać czegoś nowego, moze juz nie tak prowizorycznego. Detke zakleje, linki wymienię ale kompletnie nie znam się na sprzęcie, dlatego potrzebuje Waszej porady.
      Szukam jakiegoś roweru, z męska ramą, który by mi posłużył trochę dłużej niż jeden sezon, coś na takie codzienne i trochę dalsze wycieczki, myślę, że w cenie  ok 2 tys coś znajdę?  
      Zastanawiam się nad:
      Indiana x road 4.0
      Unibike flash eq
      Cube nature pro
      Najbardziej podchodzi mi unibike, ale chcialabym poznac opinię kogoś,  kto sie zna. Co myslicie o tych rowerach? A może coś zupełnie innego byście polecali? 
      Będę bardzo wdzięczna za wszelkie podpowiedzi.
       
       
×