Skocz do zawartości
Bombele

[Szosa] Pierwsza szosa 3tys

Rekomendowane odpowiedzi

Bombele

Witam, mam 182cm wzrostu waga 95kg-105kg zależne od sezonu (trenuje trójbój). Przeznaczeniem roweru będzie głównie dojazd do pracy 2-2,5km w jedną stronę asfaltem i jakieś weekendowe wypady.  Chciałbym nie typowo sportową kolarkę tylko rower z wygodniejsza pozycja. Jestem z łódzkiego i tu będę szukał ewentualnej używki. Do tej pory od roku jeżdżę Kandsem Maestro z tym że ten rower prócz dojazdów do pracy służy również do wożenia po lasach, wsiach moich bliźniaków w wózku z tyłu roweru (weekendowo 15-20km sobota i niedziela). Rozumiem że szosa nie spełni tej roli. Z tego co znalazłem na tą chwilę https://allegro.pl/oferta/rower-kross-vento-4-0-m-ka-53-56-9125157571 - tutaj akurat nówka. Skłaniałbym się również przy Vento 2.0 nówce. Co do używek nie mam bladego pojęcia. Budżet może być nawet nieco nadszarpnięty do 4tyś, ale wtedy bym wszedł w nówkę na raty.


Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_

Ale vento wcale "rekreacyjny" nie jest. Poza tym jak na 4 letniego leżaka cena nie jest spektakularnie dobra. 

Zobacz sobie tribana rc500 albo rc520 w zależności od tego ile zdecydujesz się wydać. Myślę że w zupełności wystarczą a będziesz mógł założyć szersze opony np. 32c co przy wysokiej masie o wiele podniesie komfort jazdy. 

Żeby szukać używek trzeba mieć jakieś pojęcie o rowerach i potrafić ocenić stan techniczny. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bombele
2 godziny temu, Mihau_ napisał:

Żeby szukać używek trzeba mieć jakieś pojęcie o rowerach i potrafić ocenić stan techniczny.  

Rozumiem, ale bardziej obeznani w temacie mogliby podrzucić jakieś konkretne modele :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_

Na odległość nie sprawdzisz łożysk czy kultury pracy napędu.

Zerknij sobie na to https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-merida-centurion-ultegra-11s-dt-swiss-50-CID767-IDAmjaC.html#d0adc92364;promoted z tego co można przeczytać na grupach w całkiem przyzwoitym stanie są te rowery (choć to również nie bardziej sportowy sprzęt)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bombele
Teraz, Mihau_ napisał:

Na odległość nie sprawdzisz łożysk czy kultury pracy napędu. 

Używkę oczywiście będę oglądał na żywo, tak jak pisałem w pierwszym poście że jak używka to z łódźkiego. Dzięki i tak za link do tego modelu :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
chiz1611

Ja bym Ci polecał nie brać szosy tylko coś na grubszych oponach: jakiś rower trekkingowy albo gravel. Po mieście wygodniej jeździ się takim rowerem, na weekendowe wypady też jak najbardziej się nada, a dodatkowym plusem będzie to, że nie będziesz ograniczony tylko do dróg asfaltowych. Pozycja na takich rowerach jest bardziej komfortowa niż na szosie. Gravele mają kierownicę podobną jak rowery szosowe, tutaj jest fajny artykuł o rowerach tego typu:

https://hopcycling.pl/gravel-chcesz-ale-nie-potrzebujesz/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pinok

Najlepszy cytat z powyższego artykułu "Gdy ktoś ze świata kolarzy pyta, czy kupić gravela, w 86% przypadków mówię: nie."

Na szosę za ciężki z ociężałymi kołami, do lasu za mało zwrotny a jeżdżenie z barankiem po ścieżkach to proszenie się o dzwon :P

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
chiz1611

Moim zdaniem taka opinia to niepotrzebna deprecjacja gravela. Z opinią Hopa nie do końca się zgadzam, a jego artykuł przytoczyłem, ponieważ fajnie tam jest wytłumaczone, czym jest gravel. Nie zgadzam się natomiast z negatywnym przedstawieniem tego typu rowerów.

Piszesz: "Na szosę za ciężki z ociężałymi kołami, do lasu za mało zwrotny". Zauważmy, jednak że kolega Bombele chce kupić rower do 2.5km dojazdów do pracy i do rekreacyjnych jazd w weekendy. Nie potrzebuje chyba do tego ultra lekkiej szosy albo super zwrotnego górala?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
chiz1611

Poza tym, jak już przytaczasz cytat, to przytaczaj cały, a nie wycinek. Poniżej cały cytat:

"Według mnie, paradoksalnie, gravel jest rowerem jednocześnie mocno specjalistycznym, jak i idealnym dla początkującego. Gdy ktoś mnie w pracy pyta co kupić, mówię: gravel. Gdy ktoś ze świata kolarzy pyta, czy kupić gravela, w 86% przypadków mówię: nie."

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bombele

Do takich lekko leśnych wojaży mam już Kandsa ;) Tu jestem zdecydowany na szosę, trochę poprzeglądałem i co sądzicie o Kross Vento 3.0?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pixon

Jak chcesz szosę, to szarpnij się na Vento 4 z 2020. Będziesz miał już szosę z hamulcami tarczowymi, coś co w tym momencie wydaje się bez znaczenia, ale za dwa czy trzy lata jak go będziesz chciał odsprzedać, sporo osób będzie zwracać uwagę czy szosa ma tarcze czy nie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
chiz1611

Mi osobiście tarczówki się mniej podobają i są chyba trudniejsze w serwisowaniu. Do amatorskiej jazdy hamulce szczękowe są moim zdaniem wystarczające.

Jeśli chodzi o napęd, na Twoim miejscu brałbym Shimano Sora albo Shimano Tiagra. Vento 2.0 jest na osprzęcie Shimano Claris, którego ja bym nie brał.

Jeśli będziesz kupował nowy rower, to odwiedź jak masz możliwość łódzki sklep MC Sport, mają tam często niezłe przeceny, a nawet jak nie ma zniżki, to pewnie można coś utargować. Powinni też doradzić Ci w kwestii rozmiaru ramy. Mój szwagier kupował u nich szosówkę.

https://mcsport.pl/vento-30-grafitowy-niebieski-bialy-mat.html

https://mcsport.pl/vento-40-szary-limonkowy-czarny-polysk.html

https://mcsport.pl/rowery/rowery-szosowe/filter/price/1519-3612.html?p=1

 

Jest też w łodzi oczywiście parę innych sklepów, które może warto odwiedzić. Np. przy ul. Kilińskiego jest sklep rowerowy (o ile jeszcze działa), kiedyś do nich napisałem, czy obniżą mi cenę roweru z 7k na 6k, i odpisali, że powinno się udać. Ostatecznie co prawda kupiłem rower gdzie indziej, ale pokazuje to, że zawsze warto pytać o rabat.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pixon

Może i to jest dobra szosa na start. Zobaczysz co Ci się podoba, czego Ci brakuje. Poznasz geometrię szosową. Nauczysz się czegoś nowego i nie wydasz przy tym masy pieniędzy. W oparciu o to doświadczenie później będzie Ci łatwiej znaleźć już coś skrojonego bardziej pod siebie. Rozmiarowo powinno być idealnie. Jak jesteś z Łodzi, to możesz podjechać i sprawdzić ten rower.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_
11 godzin temu, Bombele napisał:

Bezsens, ten rower ma co najmniej 10 lat a jedynym jakimś plusem są te ksyriumy. Tzn można rozważyć ale jeśli będzie kosztował ~1800 a nie 2300.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
chiz1611

Moim zdaniem rower jest spoko, obejrzeć na żywo nie zaszkodzi. Sprawdź w jakim stopniu zużyte są korba, kaseta i obręcze kół. W internecie znajdziesz jakie są objawy zużycia. Sprawdź też czy sztyca podsiodłowa nie jest z karbonu, a jeśli jest, to czy nie jest pęknięta. Nowa sztyca nie jest w razie czego droga, więc jak coś to można wymienić - tutaj chodzi głównie o względy bezpieczeństwa. Na koniec poproś kogoś, że przytrzymał tylne koło nad ziemią i przeleć przerzutkami przez wszystkie biegi, żeby sprawdzić, czy sprawnie działają linki w pancerzach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Przycieta rura sterowa na maxa nie daje praktycznie żadnych możliwości regulacji wysokości. Lepiej kupić coś nowego na claris w tej cenie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pixon

Możesz wsadzić podkładkę pod mostek 3-5 mm i go o tyle podnieść. Mostek będzie się dalej trzymał na rurze sterowej. Ponad to zwróć uwagę, że sprzedający i potencjalny kupujący są niemalże tego samego wzrostu - 182 - 183 cm. Może się okazać, że rower będzie leżał idealnie, a to jest w stanie @Bombele sprawdzić na miejscu po przymiarce i krótkiej jeździe próbnej, bo jest z Łodzi, a tam jest chyba ten rower do zobaczenia.

Porównanie najbardziej podstawowej grupy Shimano Claris 2x8 z kiepskim stopniowaniem, dużo większą wagą, pewnie i mniejszą precyzją, z jedną z lepszych i trwałych grup Ultegry 6600 2x10, jest trochę nie na miejscu. Zwróć uwagę też, że koła w takiej nowej szosie będziesz miał jakieś budżetowe składaki, ciężkie i brzydkie. Mnie się te Mavici podobają i robią robotę przy tym rowerze.

Tak jak @chiz1611 radzi podjechać, sprawdzić stan, wynegocjować końcówkę z tej kwoty i jak wszystko okażę się spoko to kupić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×