Skocz do zawartości
VaaT

[Aion] Serwis zerowy

Rekomendowane odpowiedzi

VaaT

Witam,

 

Kupiłem sławnego AION'a z allegro za kilka stówek (LINK). Dowiedziałem się już czytając wyniki z googla że jest to jego najtańsza i najprostsza wersja, w dodatku podobno z 2k16 gdzie jest stary V-Ring. Nie znalazłem jednak nigdzie w internecie jakiejś instrukcji jak wykonać w tym amorze serwis zerowy. Przy okazji czytania o zmianie skoku w tym amorze znalazłem filmik na YT z serwisem zerowym właśnie tego AION'a, jednak na filmie widać że chłopak ma nowszy, lepszy model (LINK YT). Mam kilka pytań odnośnie tego amortyzatora.

 

1. Czy mogę swobodnie wyjąć wszystkie 3 tokeny i uzyskać tym samym skok 160mm, czy będzie to miało jakieś negatywne konsekwencje?

2. Czy jest możliwość zmiany felernego V-Ringa na X-Ringa który jest w nowszych modelach?

3. Czy mogę sugerować się tym filmikiem i według niego zrobić serwis zerowy swojego AIONa?

4. Czy mogę stosować do niego zwykły olej 15WT ze sklepu rowerowego?

5. Gdzie nie lać w końcu tego oleju? Wiem że V-Ring puszcza po jakimś czasie olej dlatego lepiej zastosować smar zamiar wspomnianego oleju.

 

Pozdrawiam serdecznie, Szymek:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca
Napisano (edytowane)
Teraz, VaaT napisał:

Czy mogę swobodnie wyjąć wszystkie 3 tokeny i uzyskać tym samym skok 160mm, czy będzie to miało jakieś negatywne konsekwencje?

Możesz, po to są.

Teraz, VaaT napisał:

Czy jest możliwość zmiany felernego V-Ringa na X-Ringa który jest w nowszych modelach?

Tak

Teraz, VaaT napisał:

Czy mogę sugerować się tym filmikiem i według niego zrobić serwis zerowy swojego AIONa?

Serwis zerowy z tego filmu niczym się nie różni, na filmie jest inny cartidge, zasada jest taka sama w każdym amorze. Po prostu nasmarowanie uszczelek i ślizgów smarem oraz nasączenie gąbek olejem, ewentualnie zalanie lag dolnych odrobiną oleju

Teraz, VaaT napisał:

Czy mogę stosować do niego zwykły olej 15WT ze sklepu rowerowego?

Ta

 

Jak masz więcej pytań to pytaj mnie i @ACTIVIA

Edytowane przez BMXdoPieca
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
VaaT
Teraz, BMXdoPieca napisał:

Po prostu nasmarowanie uszczelek i ślizgów smarem oraz nasączenie gąbek olejem, ewentualnie zalanie lag dolnych odrobiną oleju

Gdzieś coś czytałem że przez ten V-Ring istnieje ryzyko zassania oleju z dolnych lag prze tłumik, czy to prawda? Jak duże jest to ryzyko?

 

Teraz, BMXdoPieca napisał:
1 minutę temu, VaaT napisał:

Czy jest możliwość zmiany felernego V-Ringa na X-Ringa który jest w nowszych modelach?

Tak

Nie chce wyjść na lenia i nieroba ale czy możesz mi pomóc z doborem X-Ringa do tego AIONa?

 

Od razu chciałbym też zapytać czy jeśli chcę zmienić sprężynę negatywną na miękką ze względu na swoją niską wagę (Choroba :C) to mogę zastosować tą -> KLIK ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca
Teraz, VaaT napisał:

Nie chce wyjść na lenia i nieroba ale czy możesz mi pomóc z doborem X-Ringa do tego AIONa? 

Mi się wydaje że ten ring powoduje tylko dziwne pukanie przy wyższym ciśnieniu 120psi+, nie miałem z tym problemu więc nie wiem. Kolega powinien ci pomóc

Teraz, VaaT napisał:

Od razu chciałbym też zapytać czy jeśli chcę zmienić sprężynę negatywną na miękką ze względu na swoją niską wagę (Choroba :C) to mogę zastosować tą -> KLIK ?

Tak, wymiana jest dziecinnie prosta, możesz to zrobić przy okazji wyjmowania podkładek zmiany skoku.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Tu słów kilka o Aionie 2016

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×