Skocz do zawartości

[przerzutka] złamany mechanizm

femmy

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Zakupiłem nowy rower, po czym wybrałem się na przejażdżkę po mojej ulubionej trasie. Standardowo w tym miejscu jeździłem 12 letnim magnumem na podzespołach Shimano Tourney.

Jednak przeskoczyłem ,,powiedzmy" o oczko wyżej.

W dniu dzisiejszym po przejechaniu rowerem od wyjazdu z salonu jakiś 20 km (leśnym i polnymi dróżkami)

W nowym rowerze ( trek marlin 6)  część która padła to Shimano Altus M310. Jestem kompletnym laikiem, jednak wydaje mi się że fachowo ułamał się napinacz przy śrubie do której jest przytwierdzony do ramy... Na zdjęci widać to znacznie lepiej.

Jako że rower jest nowy to troszkę mi ciśnienie skoczyło... Tutaj mam kilka  pytań.

Jak to wygląda z gwarancją? Wiem, o dożywotniej gwarancji na ramy Treka, jednak Shimano to osobna firma czy w takim wypadku oddając rower na gwarancję czekam kilka tygodni zanim ktoś się w ogóle do tego odniesie? Tym bardziej że patrzyłem,  część kosztuje jakieś 70 PLN, więc  z robocizną powinna się chyba taka naprawa zamknąć w 150 złotych i żeby jak najszybciej wrócić do jazdy wymienić to pomijając aspekt gwarancyjny?

Trochę czytałem o klasach przerzutek shimano i czy oddając go w tym momencie do naprawy jest sens i możliwość, żeby dołożyć te kilka złotych i kupić przykładowo tą część ,,klasę" wyżej? Chodzi mi po prostu żeby może była z jakiegoś sensownego materiału wykonana bo tak jak wspomniałem jeżeli co kilkadziesiąt km będę miał taki przygody to już wracam na stary i ,,zajechany" rower... Czy może takie rzeczy zdarzają się dość rzadko i to po prostu ja miałem w dniu dzisiejszym dużo pecha?

Będę wdzięczny za sugestie i podpowiedzi. 

Foto.jpg

Napisano

Sama wymiana przemieniarki to banał - wykręcić starą z haka wkręcić nową.

Napisano