Radoslaw85 Napisano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 jak wiecie serwisuje sobie mojego Potwora i zauważłem ze kierownica skręca w prawo z zwiększonym oporem , a w lewo opór zanika. Zdjołem widelec i po przeczyszczeniu znalazłem to: https://photos.app.goo.gl/pMrfaX77vRtxM1vKA logika mi podpowiada że w tej sytuacji mam stery do wymiany... mam rację? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 Logika podpowiada że coś jest ze sterami nie tak, skoro masz rysy na sterówce. Poza tym nie pokazałeś nic poza sterówką i dolną bieżnią sterów. I tak w ogóle to jest to chyba rura 1/18 z "adapterem" tapered, ciekawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radoslaw85 Napisano 7 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 moge zrobic zdjęcia łożysk i całej reszty, w Potworku robie bardzo dokładny serwis po 2 latach jazdy zimowej i takie perełki znajduje. Wczesniej znalazłem bicie w łozysku z suportu, bicia nie czułem jeżdżąc, ale w rękach w jednej części jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 Jeśli podczas jazdy nie czuć, nic nie stuka a korba obraca się luźno to można jeździć, naturalne jest że luz pojawia się wraz ze zużyciem. Co do sterów - jasnowidzami nie jesteśmy, bez zdjęć ciężko cokolwiek ocenić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radoslaw85 Napisano 7 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 proszę zatem: https://photos.app.goo.gl/qgnsUsiAQagkFWoA8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 Wszystko wygląda okej, możliwe że te rysy na sterówce powstały podczas nabijania bieżni. Pozostaje wyczyścić wianki, przesmarować i poskładać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radoslaw85 Napisano 7 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 to dlaczego czuje opór skręcając w prawo? łozysko nie jest zintegrowane, leczw przedstawionych częściach. rysy sa dość głębokie i czy nie będą miały wpływu na jakość jazdy? w dotyku dolny wianek jest chropowaty, - tego nie wdać ale czuć. zastanawiam sie czy to brud, zaschły smar czy rdza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 Nie wiem, może po prostu było tam sucho czy lekko przyrdzewiały. Dla pewności można wymienić wianki. Teraz, Radoslaw85 napisał: zastanawiam sie czy to brud, zaschły smar czy rdza. Może warto zamiast się zastanawiać po prostu je wyczyścić? Rysy są na sterówce, w miejscu które nie ma styku z niczym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radoslaw85 Napisano 7 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 tak warto wyczyścić, moczyło się 30 minut w benzynie extrakcyjnej i dalej nie puściło, dalej jest nierówne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 Mam wrażenie że wymagasz od użytkowników forum że podadzą Ci na tacy gotowe rozwiązanie, w dodatku nie widząc części na żywo. Samo moczenie nie pomoże, chyba że w myjce ultradźwiękowej. Jak nierówności nie zejdą pod jakaś szczoteczką to znaczy że nie jest to brud/smar tylko rdza albo wżery na kulkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radoslaw85 Napisano 7 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 tego sie własnie obawiam. Dziekuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaxCava Napisano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 Łożyska kosztują chyba 1-2 zł / sztuka. Założenie nowych wiele by wyjaśniło - więcej wydasz na benzynę ekstr. Stawiam, że skręcanie w jedną stronę z większym oporem sprawia przewód od przerzutki, albo hamulca, który amortyzuje, odbija, przytrzymuje etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radoslaw85 Napisano 7 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 @MaxCava testowałem to z pusta kierownica i pustym mostkiem, po całkowitym demontazu kazdego elementu roweru - został tlytko widelec w ramie, reszta zdjęta hamulce przezutki korby suporty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blueforce Napisano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 To spróbuj obracać w prawo kilka obrotów, potem lewo, i wyczujesz, czy haczy w specyficznym miejscu-bieżnie - czy powtarza się po zakreśleniu pewnego kąta- kulki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radoslaw85 Napisano 7 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2020 ok, jutro z rana przetestuje, poskładam nasmaruje i zobacze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radoslaw85 Napisano 8 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2020 poskładane, wysmarowane az sie wycisło smaru, nmie dośc że teraz dalej mam opór skręcając w lewo to pomimo nasmarowania przy kręceniu zaczeło coś "szumieć" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaxCava Napisano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2020 Ręki opadają. Wskazałem Ci, że sprawdzisz temat kupując łożyska za groszowe pieniądze. Najprostsza, najtańsza forma sprawdzenia. To nie, ładujesz w na oko uszkodzone łożyska smar i liczysz na cudowne uzdrowienie. Nie pojmuje tego co robisz ze sterami jak i tego co opisujesz w innych swoich postach. Sam sobie utrudniasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radoslaw85 Napisano 12 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2020 jest w tym dużo racji, kupiłem te łozyska złozyłem i dalej to samo, dalej tarcie i hałas. muszę niestety kupić nowe łozyska: mam duzy problem z znaleźieniem odpowiedniego zmiennika na allegro: Syncros OE Press Fit / Tapered 1.5” - 1 1/8” OD 50/61mm / ID 44/55mm Znajduje oczywiście parametry 1,5 - 1 1/8 tapered, nie umiem znaleźć natomiast odpowiednika drugiego parametru: 50/61mm / 44/55mm Chciałbym aby były to stery pół zintegrowane lub zintegrowane. a tu jeszcze link do mojego Potwora: https://www.scott.pl/produkt/438/2533/Rower-Big-Jon/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawstorant Napisano 12 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2020 To drugie nie ma znaczenia. Nie możesz wybrać sobie pół-zintegrowanych albo zintegrowanych. Musisz brać takie, jakich potrzebuje twoja rama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radoslaw85 Napisano 12 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2020 własnie już doczytałem o różnicy w "integracji" teraz już wiem... wczesniej rozumiałem to inaczej: zintegrowane: łozysko całkowicie zakryte i wbijamy w rame całą konstrukcje jako całość miska łozyska pokrywa łozyska itd, zaś zwykłe to te gdzie moge sobie rozebrać aż do wianka łozyskowego.... tak czy owak rozumiem że te będą pasować: https://allegro.pl/kategoria/czesci-stery-16449?string=Token TK035A-55&description=1&bmatch=baseline-al-product-eyesa2-dict43-spo-1-5-0318 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.