Skocz do zawartości

[stery] pytanie co z tym zrobić


Radoslaw85

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Logika podpowiada że coś jest ze sterami nie tak, skoro masz rysy na sterówce. 

Poza tym nie pokazałeś nic poza sterówką i dolną bieżnią sterów. I tak w ogóle to jest to chyba rura 1/18 z "adapterem" tapered, ciekawe ;)

Napisano

moge zrobic zdjęcia łożysk i całej reszty, w Potworku robie bardzo dokładny serwis po 2 latach jazdy zimowej i takie perełki znajduje.

Wczesniej znalazłem bicie w łozysku z suportu, bicia nie czułem jeżdżąc, ale w rękach w jednej części jest.

Napisano

Jeśli podczas jazdy nie czuć, nic nie stuka a korba obraca się luźno to można jeździć, naturalne jest że luz pojawia się wraz ze zużyciem. 

Co do sterów - jasnowidzami nie jesteśmy, bez zdjęć ciężko cokolwiek ocenić. 

Napisano

to dlaczego czuje opór skręcając w prawo?

łozysko nie jest zintegrowane, leczw przedstawionych częściach.

rysy sa dość głębokie i czy nie będą miały wpływu na jakość jazdy? 

w dotyku dolny wianek jest chropowaty, - tego nie wdać ale czuć. zastanawiam sie czy to brud, zaschły smar czy rdza.

Napisano

Nie wiem, może po prostu było tam sucho czy lekko przyrdzewiały. Dla pewności można wymienić wianki. 

Teraz, Radoslaw85 napisał:

zastanawiam sie czy to brud, zaschły smar czy rdza.

Może warto zamiast się zastanawiać po prostu je wyczyścić? 

Rysy są na sterówce, w miejscu które nie ma styku z niczym. 

Napisano

Mam wrażenie że wymagasz od użytkowników forum że podadzą Ci na tacy gotowe rozwiązanie, w dodatku nie widząc części na żywo. 

Samo moczenie nie pomoże, chyba że w myjce ultradźwiękowej. Jak nierówności nie zejdą pod jakaś szczoteczką to znaczy że nie jest to brud/smar tylko rdza albo wżery na kulkach. 

Napisano

Łożyska kosztują chyba 1-2 zł / sztuka. Założenie nowych wiele by wyjaśniło - więcej wydasz na benzynę ekstr.

Stawiam, że skręcanie w jedną stronę z większym oporem sprawia przewód od przerzutki, albo hamulca, który amortyzuje, odbija, przytrzymuje etc.

Napisano

@MaxCava testowałem to z pusta kierownica i pustym mostkiem, po całkowitym demontazu kazdego elementu roweru - został tlytko widelec w ramie, reszta zdjęta hamulce przezutki korby suporty...

Napisano

To spróbuj obracać w prawo kilka obrotów, potem lewo, i wyczujesz, czy haczy w specyficznym miejscu-bieżnie - czy powtarza się po zakreśleniu pewnego kąta- kulki

Napisano

poskładane, wysmarowane az sie wycisło smaru, nmie dośc że teraz dalej mam opór skręcając w lewo to pomimo nasmarowania przy kręceniu zaczeło coś "szumieć"

Napisano

Ręki opadają. Wskazałem Ci, że sprawdzisz temat kupując łożyska za groszowe pieniądze.

Najprostsza, najtańsza forma sprawdzenia. To nie, ładujesz w na oko uszkodzone łożyska smar i liczysz na cudowne uzdrowienie. Nie pojmuje tego co robisz ze sterami jak i tego co opisujesz w innych swoich postach. Sam sobie utrudniasz.

Napisano

jest w tym dużo racji, 

kupiłem te łozyska złozyłem i dalej to samo, dalej tarcie i hałas.

muszę niestety kupić nowe łozyska:

mam duzy problem z znaleźieniem odpowiedniego zmiennika na allegro:

Syncros OE Press Fit / Tapered 1.5” - 1 1/8”
OD 50/61mm / ID 44/55mm

Znajduje oczywiście parametry 1,5 - 1 1/8 tapered, nie umiem znaleźć natomiast odpowiednika drugiego parametru: 50/61mm / 44/55mm

Chciałbym aby były to stery pół zintegrowane lub zintegrowane.

a tu jeszcze link do mojego Potwora:

https://www.scott.pl/produkt/438/2533/Rower-Big-Jon/

Napisano

własnie już doczytałem o różnicy w "integracji"

teraz już wiem...

wczesniej rozumiałem to inaczej:

zintegrowane: łozysko całkowicie zakryte i wbijamy w rame całą konstrukcje jako całość miska łozyska pokrywa łozyska itd,

zaś zwykłe to te gdzie moge sobie rozebrać aż do wianka łozyskowego....

 

tak czy owak rozumiem że te będą pasować:

https://allegro.pl/kategoria/czesci-stery-16449?string=Token TK035A-55&description=1&bmatch=baseline-al-product-eyesa2-dict43-spo-1-5-0318

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...