witkacy7 Napisano 29 Marca 2020 Napisano 29 Marca 2020 Czołem, piszę do Was z prośbą o poradę - posiadam zamontowany w swoim rowerze aktualnie SR Suntour Raidon, jakiś dość leciwy, pewnie kilka lat ma spokojnie (nie mam go od nowości, ale zakładam, że nie był regularnie serwisowany), na pewno wymaga w tym roku serwisu (popękane uszczelki przeciwkurzowe, ciężko już działa, za każdym razem golenie się brudzą brudem ze środka, ale za to nie ma żadnych luzów), pytanie tylko czy jest sens w niego inwestować? czy lepiej kupić coś lżejszego i niepowietrznego (najchętniej do 300zł ) Rowerem jeżdżę typowo rekreacyjnie, turystycznie, zwykle całe wakacje z sakwami i długie dystanse. Czekam na rady, z góry dzięki! PS. jeśli będzie potrzebne zdjęcie amora to wstawię wieczorem
ACTIVIA Napisano 29 Marca 2020 Napisano 29 Marca 2020 Jeśli nie będziesz miał rur goleniowych wewnątrz zniszczonych to zdecydowanie lepiej go przeserwisowac niż kupować jakiś Tani sprężynowiec. Podaj jakieś fotki
witkacy7 Napisano 29 Marca 2020 Autor Napisano 29 Marca 2020 Nie będzie lepszym wyborem zakup np. Rock Shoxa XC 30? lub Dart 3?
Mod Team bogus Napisano 29 Marca 2020 Mod Team Napisano 29 Marca 2020 Za 300 zł kupisz co najwyżej tani amortyzator sprężynowy, bez możliwości dostosowania pod swoją wagę i styl jazdy. Na twoim miejscu sprawdziłbym co w środku się dzieje i dopiero wtedy zdecydował. Zestaw do regeneracji zapewne nie będzie kosztował fortuny.
ACTIVIA Napisano 29 Marca 2020 Napisano 29 Marca 2020 51 minut temu, witkacy7 napisał: Nie będzie lepszym wyborem zakup np. Rock Shoxa XC 30? lub Dart 3? Tylko że to sama stal a Raidon ma golenie aluminiowe
witkacy7 Napisano 29 Marca 2020 Autor Napisano 29 Marca 2020 Nie mam roweru przy sobie, a te zdjęcia chyba wiele nie wnoszą... poproszę o jeszcze..
seraph Napisano 29 Marca 2020 Napisano 29 Marca 2020 Jasne, że serwis. Masz całkiem przyzwoity amortyzator, a wymieniłbyś go na coś zupełnie podstawowego. Jak w środku nie jest zniszczony to po regeneracji posłuży jeszcze długo.
ACTIVIA Napisano 29 Marca 2020 Napisano 29 Marca 2020 Czy to na pewno masz Raidona bo coś mi się zdaje że XCR-a. Masz go powietrzny czy spręzynowy
ACTIVIA Napisano 30 Marca 2020 Napisano 30 Marca 2020 Wiem że kiedyś były takie, ale to stare lata. Są budowy takiej samej co teraz XCR-y
witkacy7 Napisano 30 Marca 2020 Autor Napisano 30 Marca 2020 Jakich części w takim razie będę potrzebował do wymiany?
witkacy7 Napisano 5 Kwietnia 2020 Autor Napisano 5 Kwietnia 2020 Zdjęcia amortyzatora - wyciągnięty z roweru Merida, który to będzie mniej więcej rocznik? wsadzać do niego gąbki filcowe (od razu poproszę o instrukcję )
ACTIVIA Napisano 6 Kwietnia 2020 Napisano 6 Kwietnia 2020 Z tego co kojarzę to może być rocznik 2011 lub starsze
witkacy7 Napisano 6 Kwietnia 2020 Autor Napisano 6 Kwietnia 2020 Tak, jest gdzieś wybita 11stka więc możliwe. W takim razie jest sens w to inwestować? Rozebrałem go dziś, a z dolnych lagów wylała mi się woda z brudem. W środku jest trochę rdzy pod uszczelką przeciwkurzową. Ogólnie wszystko co mogłem wyczyściłem i nasmarowałem sprężynę i uszczelki komory powietrznej, teraz czekam na olej i zaleję kilka mililitrów. Zrobiłem chyba głupotę jak wyciągnąłem wszystko po stronie blokady skoku i regulacji (czyli tłumik?), bo to też zacząłem rozkręcać i wylał mi się czyściutki biały olej. Żałuję, że rozbierałem, bo teraz nie wiem jakim olejem to uzupełnić? I jaką objętość? Za chwilę wrzucę zdjęcia.
ACTIVIA Napisano 6 Kwietnia 2020 Napisano 6 Kwietnia 2020 Jak jest już rdza to nie ma sensu nic przy nim robić
witkacy7 Napisano 6 Kwietnia 2020 Autor Napisano 6 Kwietnia 2020 ale tylko na dolnych lagach, nieco poniżej uszczelek kurzowych i pod nakrętką z zaworem powietrza - wyczyściłem trochę papierem 1500
witkacy7 Napisano 6 Kwietnia 2020 Autor Napisano 6 Kwietnia 2020 1) Dokładnie wyjąłem prawdopodobnie tłumik, czyli to (po przeciwnej stronie od wkładu ze sprężyną i komorą powietrzną): Następnie zacząłem go rozbierać i wylało mi się dość sporo białego czystego oleju: Proszę, podpowiedzcie czym to zalać, i czy rozbierać i czyścić z resztek tego, co zostało, czy po prostu dolać nowy? 2) Po rozdzieleniu dolnych lagów z gornymi goleniami wylało mi się trochę brudnej wody: w środku ładnie zebrany brud no i dolne części goleni: sprężynka: i brak uszczelek (gąbek) olejowych: Golenie na dole wyglądają ładnie, ale mają dziwny biały nalot nie do wyczyszczenia: Wyczyszczone w środku i sprężyna z nowym smarem:
ACTIVIA Napisano 6 Kwietnia 2020 Napisano 6 Kwietnia 2020 Jeśli chcesz zaoszczędzić na kasie to go weź całego wypucuj i dobrze nasmaruje. Jeździj aż go wykończysz
witkacy7 Napisano 6 Kwietnia 2020 Autor Napisano 6 Kwietnia 2020 Podpowiesz, proszę, jakim olejem uzupełnić kartridż i najlepiej w jaki sposób (od góry bez całkowitego rozbierania, czy rozebrać kartridż, wlać na dno i złożyć) ? Jeśli fabrycznie nie było uszczelek olejowych gąbkowych to nie będę ich wsadzał? - czytałem w którymś wątku, że niektórym się tego nie udało zrobić jeśli fabrycznie nie były instalowane. Dzięki za pomoc!
witkacy7 Napisano 7 Kwietnia 2020 Autor Napisano 7 Kwietnia 2020 Czyli wylać wszystko i uzupełnić 7,5W, a pamiętasz jaką objętość?
witkacy7 Napisano 7 Kwietnia 2020 Autor Napisano 7 Kwietnia 2020 3 godziny temu, ACTIVIA napisał: W tych tłumikach lałem olej 7,5W Czyli wylać wszystko i uzupełnić 7,5W, a pamiętasz jaką objętość? i wlać na spód tłumika czy odkręcić korek od góry i po prostu wlać bez rozbierania na części?
witkacy7 Napisano 7 Kwietnia 2020 Autor Napisano 7 Kwietnia 2020 Nie miałem co robić, więc zaopatrzyłem się w rowerowym sklepie w polecany przez ACTIVIA olej 7,5W Motorex, wylałem stary olej, wyszło ok. 50ml, więc wlałem nowego ok. 60-65ml (zakładając to co się wylało przypadkiem) - podczas składania kartridża był słyszalny dźwięk jakby tłoczek dochodził do granicy olej-powietrze Sprawdziłem również blokadę i po zwolnieniu tłumik lekkim ruchem chowa się, a po zablokowaniu czasami jest blokada, czasami nie ma - to wynik zbyt małej ilości oleju? Poza tym wszystko nasmarowane (mieszanką wazeliny technicznej i oleju do kartridża ) i czekam na nowe uszczelki przeciwkurzowe. Stary olej biało szary, nowy Motorex czerwony w słoiczku: Specjalny smar do amortyzatorów
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.