Skocz do zawartości

[amortyzator przedni] Regeneracja czy zakup nowego? SR Raidon


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czołem,

piszę do Was z prośbą o poradę - posiadam zamontowany w swoim rowerze aktualnie SR Suntour Raidon, jakiś dość leciwy, pewnie kilka lat ma spokojnie (nie mam go od nowości, ale zakładam, że nie był regularnie serwisowany), na pewno wymaga w tym roku serwisu (popękane uszczelki przeciwkurzowe, ciężko już działa, za każdym razem golenie się brudzą brudem ze środka, ale za to nie ma żadnych luzów), pytanie tylko czy jest sens w niego inwestować? czy lepiej kupić coś lżejszego i niepowietrznego (najchętniej do 300zł ;) )
Rowerem jeżdżę typowo rekreacyjnie, turystycznie, zwykle całe wakacje z sakwami i długie dystanse.
Czekam na rady, z góry dzięki!

PS. jeśli będzie potrzebne zdjęcie amora to wstawię wieczorem

Napisano

Jeśli nie będziesz miał rur goleniowych wewnątrz zniszczonych to zdecydowanie lepiej go przeserwisowac niż kupować jakiś Tani sprężynowiec. Podaj jakieś fotki

  • Mod Team
Napisano

Za 300 zł kupisz co najwyżej tani amortyzator sprężynowy, bez możliwości dostosowania pod swoją wagę i styl jazdy. Na twoim miejscu sprawdziłbym co w środku się dzieje i dopiero wtedy zdecydował. Zestaw do regeneracji zapewne nie będzie kosztował fortuny.

Napisano
51 minut temu, witkacy7 napisał:

Nie będzie lepszym wyborem zakup np. Rock Shoxa XC 30? lub Dart 3?

Tylko że to sama stal a Raidon ma golenie aluminiowe

Napisano

Jasne, że serwis. Masz całkiem przyzwoity amortyzator, a wymieniłbyś go na coś zupełnie podstawowego. Jak w środku nie jest zniszczony to po regeneracji posłuży jeszcze długo.

Napisano

Tak, jest gdzieś wybita 11stka więc możliwe. W takim razie jest sens w to inwestować? Rozebrałem go dziś, a z dolnych lagów wylała mi się woda z brudem. W środku jest trochę rdzy pod uszczelką przeciwkurzową. Ogólnie wszystko co mogłem wyczyściłem i nasmarowałem sprężynę i uszczelki komory powietrznej, teraz czekam na olej i zaleję kilka mililitrów. Zrobiłem chyba głupotę jak wyciągnąłem wszystko po stronie blokady skoku i regulacji (czyli tłumik?), bo to też zacząłem rozkręcać i wylał mi się czyściutki biały olej. :( Żałuję, że rozbierałem, bo teraz nie wiem jakim olejem to uzupełnić? I jaką objętość? Za chwilę wrzucę zdjęcia.

Napisano

1) Dokładnie wyjąłem prawdopodobnie tłumik, czyli to (po przeciwnej stronie od wkładu ze sprężyną i komorą powietrzną):
n9aVEhT.jpg

Następnie zacząłem go rozbierać i wylało mi się dość sporo białego czystego oleju:
RTRMbEw.jpg

Proszę, podpowiedzcie czym to zalać, i czy rozbierać i czyścić z resztek tego, co zostało, czy po prostu dolać nowy?


2) Po rozdzieleniu dolnych lagów z gornymi goleniami wylało mi się trochę brudnej wody:
cyughj4.jpg

w środku ładnie zebrany brud :)
xCon4zo.jpg

no i dolne części goleni:
4VlTmXJ.jpg

NLPjIzr.jpg

sprężynka:
Ovc4GDn.jpg

i brak uszczelek (gąbek) olejowych:
PLnVGv6.jpg

Golenie  na dole wyglądają ładnie, ale mają dziwny biały nalot nie do wyczyszczenia:
PjBEg3D.jpg
VjN7KtH.jpg

 

Wyczyszczone w środku i sprężyna z nowym smarem:
fs3HSyq.jpg

vyINeD4.jpg

Napisano

 

Podpowiesz, proszę, jakim olejem uzupełnić kartridż i najlepiej w jaki sposób (od góry bez całkowitego rozbierania, czy rozebrać kartridż, wlać na dno i złożyć) :)?
Jeśli fabrycznie nie było uszczelek olejowych gąbkowych to nie będę ich wsadzał? - czytałem w którymś wątku, że niektórym się tego nie udało zrobić jeśli fabrycznie nie były instalowane.
Dzięki za pomoc! :)

Napisano
3 godziny temu, ACTIVIA napisał:

W tych tłumikach lałem olej 7,5W

Czyli wylać wszystko i uzupełnić 7,5W, a pamiętasz jaką objętość?  i wlać na spód tłumika czy odkręcić korek od góry i po prostu wlać bez rozbierania na części?

Napisano

Nie miałem co robić, więc zaopatrzyłem się w rowerowym sklepie w polecany przez ACTIVIA olej 7,5W Motorex, wylałem stary olej, wyszło ok. 50ml, więc wlałem nowego ok. 60-65ml (zakładając to co się wylało przypadkiem) - podczas składania kartridża był słyszalny dźwięk jakby tłoczek dochodził do granicy olej-powietrze :)
Sprawdziłem również blokadę i po zwolnieniu tłumik lekkim ruchem chowa się, a po zablokowaniu czasami jest blokada, czasami nie ma - to wynik zbyt małej ilości oleju?
Poza tym wszystko nasmarowane (mieszanką wazeliny technicznej i oleju do kartridża :) ) i czekam na nowe uszczelki przeciwkurzowe.


BaSisri.jpg

Stary olej biało szary, nowy Motorex czerwony w słoiczku:
fCmcGLq.jpg


Specjalny smar do amortyzatorów :)
pSje0ba.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...