Skocz do zawartości

[Klucze] Komplet kluczy do roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Szukam uniwersalnego zestawu kluczy do roweru. Posiadam rower z piastą. Możecie mi coś doradzić ? Nie będzie mi przeszkadzać jeżeli w komplecie będzie ściągacz do kaset itp.

 

Napisano
33 minuty temu, szymon91 napisał:

Posiadam rower z piastą.

Ja też. Nawet z dwiema. We wszystkich rowerach. :D

Pewnie chodziło o piastę biegową typu Nexus.

Nie ma uniwersalnego zestawu narzędzi do roweru. Jeden jest poskręcany Torxami, drugi imbusami. Musisz zobaczyć, jak poskładano Twój i dobrać odpowiednie narzędzia. Są różne suporty, korby, hamulce... Do tego dochodzą dodatki typu bagażnik, błotniki.

Napisano

Nexusa to ty lepiej nie rozkręcaj :D

Całą resztę zrobisz podstawowym zestawem imbusów i płaską 15 do pedałów.

Wszystko zależy od tego co ty chcesz tam robić?

Napisano

15-tka nada się też do kół, bo domyślam się, że są na nakrętki. Chociaż trzeba uważać, bo potrafią się przytrafić 14 i można się nieźle załatwić, jak nakrętki są z gównolitu i będzie się je odkręcało 15-tką.

Tak jak mówiłem - rower rowerowi nierówny. Ja mam dwa i obydwa wymagają innych narzędzi i rozmiarów kluczy.

Napisano

Nie ma sensu pchać się w gotowe "zestawy do serwisowania roweru".

Zestaw uniwersalny który sam sobie zbudujesz:

- podstawowy zestaw imbusów (spokojnie wystarczą takie CrV jakiejś marki własnej marketu typu Obi, Castorama, coś klasy Neo/Yato itp.)

- klucze płaskie, tutaj jak wyżej - wystarczą takie CrV marek własnych marketów czy coś podobnej klasy, zacząłbym od 15mm do nakrętek od piast a kolejne dokupywał w miarę potrzeb

- skuwacz do łańcucha - coś ze średniej półki np. SuperB

- ściągacz do korb, klucz do suportu, plus płaskie klucze do tego/grzechotka

- łyżki, pompka, łatki

- szczypce boczne - tańsza alternatywa obcinaczki do linek/pancerzy

- jakieś kombinerki, płaskie śrubokręty(np. niedrogi zestaw) - zaciskanie końcówek linek, ściąganie pierścienia zębatki w Nexusie

I to w sumie tyle. Jeśli masz stery ahead to do serwisu wystarczą imbusy, jeśli klasyczne to chyba szkoda kupować do tego klucz bo robi się to rzadko a koszt w serwisie nie jest duży. 

Warto zainwestować w jakiś prosty stojak do powieszenia roweru, znacznie ułatwia to pracę. 

Napisano

Stojak do roweru posiadam. Klucze mają mi służyć do zmiany klocków v brake naoliwieniu łańcucha zmiany dętki odkręcenie pedałów oraz suportu itp. Da radę zmierzyć gwint w suporcie bez odkręcania ramienia pedała? Nie chce kupywac kilku zeczy na raz z powodu małe przestrzeni za bardzo bałaganu nie chce mi się robić. 

Napisano

To do pedałów najlepiej specjalny klucz, do pedałów. Da się go użyć i do odkręcania kół ale wygodniejszy jest zwykły płasko-oczkowy. 

Do klocków imbus 5mm wystarczy albo taki "scyzoryk" https://www.rowertour.com/p/43151/icetoolz-92a1-compact-narzedziownik-8-funkcyjny

Do oliwienia łańcucha to tylko olej w dozowniku, o tym są całe wątki, ja polecam Brunoxa Top Kett bo jest tani i nie zbiera dużo brudu. 

Klucz do suportu jest jeden, bo zakładam że masz tam zintegrowany wkład, prawdopodobnie na kwadrat. Do niego potrzeba płaskiego klucza 24mm albo grzechotki 1/2cala. 

 

Napisano

IMO najlepsze podejście to kupować to co aktualnie jest potrzebne. Plus jest taki, że rzeczy które używa się często możesz kupić bardzo dobrej jakości (np. imbusy Wery), a te rzadziej używane słabszej - taki proTip ;)

Napisano
4 godziny temu, szymon91 napisał:

Czymnasmarować golenie żeby lepiej chodzilymam bez ich rozkręcania? 

Brunox Deo, ale w przypadku tak prostego widelca to można jakimkolwiek olejem do amortyzatorów albo i innym raz na jakiś czas przetrzeć golenie, ugiąć kilka razy i wytrzeć. Znacząco jego pracy nie poprawisz. 

A poza tym standardowy klucz do suportu i ściągacz do korb potrzebujesz, oraz komplet imbusów. 

  • 1 rok później...
Napisano
W dniu 17.03.2020 o 17:10, MikeSkywalker napisał:

Do oliwienia łańcucha to tylko olej w dozowniku, o tym są całe wątki, ja polecam Brunoxa Top Kett bo jest tani i nie zbiera dużo brudu. 

 

 

Po zastosowaniu Brunoxa Top Kett poprzedni olej krossowski wyrzuciłem. Brunox ma lepsze smarowanie krossowski ma lepsza tendencje do brudu zbierania :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...