Skocz do zawartości
ZX_agent

[Problem z odpowietrzaniem] Shimano MT200

Rekomendowane odpowiedzi

ZX_agent
Napisano (edytowane)

Witam!

Podczas odpowietrzania hamulca Shimano MT200 napotkałem na problem. Mianowicie nie mogę przepchać oleju przez układ. Problem leży w klamce, olej nie chce przejść do zbiorniczka wyrównawczego. Jakby ten otwór w zbiorniczku był zablokowany, próbowałem też dolać do zbiorniczka olej i klamką wstrzyknąć go do układu i nic. Obstawiam że muszę rozebrać klamkę. Powiedzcie mi proszę czy da się to naprawić, czy muszę wymieniać klamkę?

Pozdrawiam!

Edytowane przez ZX_agent

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siejak1

Podeślij proszę zdjęcia, które śruby odkręcasz przy klamce i zacisku podczas odpowietrzania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ZX_agent

W klamce nie ma żadnej sruby do odpowietrzania. Wiem że należy to robić z odkreconą pokrywą zbiorniczka.

received_114073620004874.jpeg

Czerowny - wciskam wężyk

Niebieski - odkrecam o połowe obrotu

received_1078603619145969.jpeg

received_548231965773242.jpeg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lawstorant

I nie chce iść? A jak odkręcisz zawór w zacisku jeszcze trochę? Jeżeli dalej nic się nie da przepchnąć, to może trzeba wymienić przewody?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ZX_agent

Odkrecaliśmy prawie na maksa i nic. Odkreciliśmy też przewód ok klamki i przepływał więc to na 100% klamka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
peezett
Napisano (edytowane)

Jakieś "dziwne" te MT200, ja mam całkiem inne ze śrubką odpowietrzającą u góry klamki.

Edytowane przez peezett

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

1. Ta klamka to nie jest mt200 tylko zapewne m486. Odpowietrza się ją po "staremu" ustawiając poziomo i zdejmując dekielek.

2. Jak układ byłby drożny to płyn wciska się normalnie od spodu przez zacisk i kontroluje bąbelki i poziom w zbiorniku.

3. Jak  drożny jest zacisk i przewód to poza tym że klamka mogła się zwyczajnie zalepić syfem to mógł się też zastać tłoczek klamki, sparcieć uszczelka. To już leciwa klamka, nawet jak uratujesz, wyczyścisz to zaufania do takiego hamulca... zero. A nowa mt200 (funkcjonalniejsza) to grosze

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
w0jta5

Miałem kiedyś taki myk - wkręcona śruba regulacyjna w klamce do oporu i wtedy nie przepchniesz płynu. Trzeba wykręcić i dopiero zabierać się za przelewanie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×