johnny11 Napisano 28 Listopada 2019 Napisano 28 Listopada 2019 Cześć, Może ktoś mądry będzie w stanie mi pomóc. Chcę odsunąć nieco zębatkę korby (Shimano M9100 1x12 34T) od ramy. Mam założoną na osi oryginalną podkładkę dystansującą (pomiędzy wkładem suportu a nakrętką center-lock zębatki) i planuję założyć drugą taką samą (jedna obok drugiej). Pomińmy proszę powody tego zabiegu. Pomińmy proszę fakt, że zmieni się linia łańcucha. To co chciałbym z Wami skonsultować to: czy dwie podkładki obok siebie nie spowodują problemów? dołożenie podkładki spowoduje, że oś po lewej stronie będzie wystawać o 1mm mniej. czy to nie będzie problemem? Z góry dzięki
johnny11 Napisano 29 Listopada 2019 Autor Napisano 29 Listopada 2019 Dzięki za konkretne odpowiedzi Trochę się bałem, bo w M9100 wielowypust jest bardzo krótki i bałem się, że skrócenie go jeszcze przez przesunięcie korby/osi o 1mm w prawo może generować ryzyko zerwania lewej korby.
Dokumosa Napisano 29 Listopada 2019 Napisano 29 Listopada 2019 Swoją drogą chyba w sh zauważyli problem bo w przypadku nowego xt są dwie wersje korby z linią 52 i 55mm.
woojj Napisano 29 Listopada 2019 Napisano 29 Listopada 2019 z tą dowolnością przesuwania korby to bym był ostrożny. Musisz zachować odległości, a jedyny zakres kasowania luzów jest na nakrętce przy lewym ramieniu korby. Wszystko zależy jaką masz ramę i suport i na ile pozwoli ci ta nakrętka do kasowania luzów......i jaką masz wersję korby. Osobiście w łapach tego nie miałem, ale wygląda to jak patent srama i patent xtr 970. Więc lewe ramię musi siąść do końca, a luz pozostały kasujesz podkładkami (o ile są jakieś to możesz je zamieniać, ale ilość się musi zgadzać) i tą kontrą.
johnny11 Napisano 29 Listopada 2019 Autor Napisano 29 Listopada 2019 15 minut temu, woojj napisał: z tą dowolnością przesuwania korby to bym był ostrożny. Musisz zachować odległości, a jedyny zakres kasowania luzów jest na nakrętce przy lewym ramieniu korby. Wszystko zależy jaką masz ramę i suport i na ile pozwoli ci ta nakrętka do kasowania luzów......i jaką masz wersję korby. Osobiście w łapach tego nie miałem, ale wygląda to jak patent srama i patent xtr 970. Więc lewe ramię musi siąść do końca, a luz pozostały kasujesz podkładkami (o ile są jakieś to możesz je zamieniać, ale ilość się musi zgadzać) i tą kontrą. To jasne. Natomiast z wykorzystaniem dodatkowej podkładki po dokręceniu śruby mocującej lewe ramię nie zostaje już żaden luz do kasowania. Bez dodatkowej podkładki było trochę tego luzu.
woojj Napisano 29 Listopada 2019 Napisano 29 Listopada 2019 ....jeśli korba obraca się swobodnie to wszystko OK.
johnny11 Napisano 29 Listopada 2019 Autor Napisano 29 Listopada 2019 26 minut temu, Dokumosa napisał: Swoją drogą chyba w sh zauważyli problem bo w przypadku nowego xt są dwie wersje korby z linią 52 i 55mm. W nowym XT są nawet 3 wersje (52mm, 55mm, 56.5mm). Jednak w przypadku nowego XTR w obu wersjach jest 52mm
johnny11 Napisano 29 Listopada 2019 Autor Napisano 29 Listopada 2019 Teraz, woojj napisał: ....jeśli korba obraca się swobodnie to wszystko OK. Zrobiłem test. Korba z oryginalną zębatką i oryginalną 1 podkładką dokręcona w tai sposób, że jest luz na lewej korbie, który kontruję tym śmiesznym dużym pokrętłem Korba z innym pająkiem i inną zębatką i dwiema podkładkami po tej samej stronie (1 podkładka oryginalna, 2 podkładka identyczna dokupiona) dokręcona w taki sposób, że nie ma luzu na lewej korbie do kontrowania Bardzo ciekawe wyniki. W obu przypadkach korba kręci się tak samo ..... źle. Po lekkim machnięciu nią wykonuje ona raptem ok 1 pełnego obrotu (360 st). Po mocnym machnięciu wykonuje 3 pełne obroty. Jeżeli (w obu przypadkach) odkręcę nieco śrubę mocującą lewą korbę (a tym samym lewa korba przesunie się minimalnie na zewnątrz) w analogicznych testach wychodzi: 2 obroty i 4 obroty. Niezależnie od tego która zębatka jest nałożona i ile podkładek. W szosie (2x11, 105) przy analogicznych testach mam 3 i 5 obrotów. To chyba zupełnie osobny problem jest i kwalifikuje się na osobne pytanie lub wizytę w serwisie
Lawstorant Napisano 29 Listopada 2019 Napisano 29 Listopada 2019 Dobrze nasmarowane łożyska nie kręcą się tak swobodnie jak się ludziom wydaje. Dlatego np rolkarze wypłukują smar żeby jechać szybciej. Dokręć pokrętełko no tyle, żeby nie było luzu na łożyskach i już. Jeżeli rzeczywiście kręci się zbyt opornie, to może jakoś krzywo są osadzone łożyska?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.