Skocz do zawartości

[opony] Jaka opona MTB na kręte single tracki?


eltomek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, Noszę się z zamiarem wymiany Maxxis Forekaster na coś, co będzie się lepiej trzymało w zakrętach na single trackach. Nie wiem jakie są Wasze doświadczenia z tą oponą i może coś jest nie tak z moją techniką jazdy (i psychiką), ale kompletnie nie czuję się pewnie w zakrętach na zjazdach po krętych singletrackach, przednie koło wyraźnie mi ucieka. Jakiś czas temu wyhamowałem na drzewie, bo wyprostowałem zakręt, na szczęście z niewielką już prędkością.

Maxxis określa te opony jako dobre na luźną i mokrą nawierzchnię, i faktycznie tam się dobrze sprawdzają, ale klocki w tych oponach są chyba zbyt rzadkie i zbyt wysokie (przez co się uginają) na suchą ubitą nawierzchnię. Ciśnienie na poziomie 2-2.5 atm.
Ale ponieważ moje doświadczenie jest mizerne, bardzo proszę o Wasze opinie, czy ta opona może uciekać i powinienem szukać rozwiązania w zmianie opony (na jaką?), czy raczej coś innego jest nie tak. Rower to Merida One Twenty 29" full.

Pozdrawiam, eltomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forekaster to jest opona na trudne warunki, błoto, wilgoć. Trasa typu flow, ładnie ubita, równa i sucha? To tam prawie każda uniwersalna markowa opona sprawdzi się. Z Maxxis Rekon przód Ikon tył na ten przykład.

Edytka, zakładam, że zgodnie ze sztuką wyhamowujesz przed zakrętem a nie także w trakcie jego pokonywania? To mocno ogranicza trakcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, TjakTomek napisał:

Trasa typu flow, ładnie ubita, równa i sucha? To tam prawie każda uniwersalna markowa opona sprawdzi się.

Powiedzmy, że mieszana nawierzchnia ubita z luźnymi momentami na zakrętach. Są korzenie, wiadomo, ale nie oczekuję, że jakakolwiek opona będzie na nie lepsza niż inne.

Mam z tyłu Crossmark II (idealna na szutry, asfalt, czy nawet na ubite ścieżki), mógłbym testowo przerzucić ją na przód i zobaczyć jak ona trzyma się w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie im szersza opona tym lepiej, więcej przyczepności. Ma to oczywiście też minusy. Opony najlepiej zakładać w szerokości optymalnej w stosunku do szerokości obręczy - ładnie się wtedy układa.

Mam w domu komplet Rekonów w odmianie plusowej 3C MaxxTerra. Niestety nie założone więc nie wiem jak się sprawują. Bazując na macaniu gumy powinny kleić jak wściekłe. Im bardziej miękka mieszanka tym przyczepność większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.08.2019 o 17:27, TjakTomek napisał:

Dla mnie im szersza opona tym lepiej, więcej przyczepności. Ma to oczywiście też minusy. Opony najlepiej zakładać w szerokości optymalnej w stosunku do szerokości obręczy

Mam Merida Expert CC, na których były założone fabrycznie Forekastery 2.35 i widzę, że w innych Meridach na tych obręczach nic szerszego nie zakładają, więc lepiej będzie kupić 2.4.

Strasznie drogie te opony :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.08.2019 o 11:47, eltomek napisał:

Maxxis określa te opony jako dobre na luźną i mokrą nawierzchnię, i faktycznie tam się dobrze sprawdzają, ale klocki w tych oponach są chyba zbyt rzadkie i zbyt wysokie (przez co się uginają) na suchą ubitą nawierzchnię. Ciśnienie na poziomie 2-2.5 atm.

Jesli jezdzisz na tubeless zmniejsz cisnienie, mozesz zejsc nawet do 20 psi. Jak Ci ucieka przednie kolo to albo Twoj ciezar jest zle rozlozony, wisi gdzies na tyle albo podloze jest luzne. Klocki sa owszem rzedko rozstawione zeby czyscic opone z blota, boczne klocki za to sa symboliczne i nie nazwalbym ich wysokimi. Zaczalbym od analizy techniki, jesli wszystko wg Ciebie robisz OK, popytaj kogos lokalnie, na samym koncu zmieniaj opone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...