Skocz do zawartości

[łańcuch] jak zalozyc w rowerze z przerzutami w piascie


dawidowo

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, jak w temacie. Spadl mi lancuch w moim Starym Batavusie i nie wiem jak go zalozyc. Szukalem troche w internecie, ale o dziwo nie znalazlem (moze brak mi fachowych slow). 

Jakbym mial rower z przerzutkami odkrytymi to bym wiedzial co robic, niestety tu jestem dosc zielony. Zdejmowac cale kolo czy jak ? 

dziekuje za pomoc i pozdrawiam,

Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak Ci spadł, gdzie Ci spadł? Całkiem się urwał, czy spadł z zębatki?
Te śmieszne Batavusy mają zwykle całkiem zabudowany napęd i trzeba się nagimnastykować, żeby zdjąć osłonę, ale jak już ją zdemontujesz, to nie powinno być problemu z założeniem łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, TheJW napisał:

A po co chcesz cokolwiek odkręcać? Nie możesz go po prostu lekko podnieść i założyć?

Jeśli w napędzie bez przerzutek zewnętrznych spada łańcuch, to albo nie był prawidlowo naprężony, albo napęd jest dokumentnie "zjedzony" albo coś się rozsypało np suport i pojawił się luz pozwalający łańcuchowi spaść. W przeciwnym przypadku jest niemal niemożliwe, żeby łańcuch wyskoczył z zebów. Musiałby sie rozciągnąć jak guma..

Dlatego ja bym sugerował jedna zluzować nakretki tylnego koła, przesunąc lekko tylne koło,  nałożyc łańcuch, sparwdzić czy nie ma gdzieś luzów, wycofac koło-naprężyc łańcuch i wtedy dobrze przykontrować. Jeśli rower ma hamulec w piaście, oczywiscie trzeba też będzie odkręcić ramię hamulca od ramy.

Jesli tylko nałożymy łańcuch bez sprawdzania czy regulacji czegokolwiek, to jest spora szansa, że za jakiś czas znowu spadnie-w najmniej dogodnym momencie (prawa Murphiego)

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Garlock napisał: