Skocz do zawartości

[kaseta] pomoc w wyborze

pitdoggy

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam do wymiany kasetę. Obecni używam tego modelu- SHIMANO DEORE CS-HG50 11-32 MOD.11 , używałem do niej łańcucha 9 rzędowego shimano.

Nie znam się za bardzo na częściach i parametrach, jeżdżę rekreacyjnie, chciałem po prostu kupić dokładnie taką samą- ale jest już niedostępna, są modele z innymi parametrami. Czy ktoś mógłby mi polecić jakiś odpowiednik, którego mógłbym po prostu użyć zamiast obecnej kasety?

Napisano

Jaki przebieg roczny ? Jesli mały/średni to hg300 lub hg400 wystarczy w zupełności. 

I łańcuch shimano hg93 lub kmc x9.73 lub x9.93.

Napisano
8 minut temu, pitdoggy napisał:

mam do wymiany kasetę.

Skąd taki wniosek?

Napisano

W ubiegłym roku przejechałem około 1200, w tym jak na razie dużo mniej.

Ostatni raz kasetę wymieniałem 3 lata temu, razem z łańcuchem. Teraz łańcuch zaczyna często przeskakiwać, chcę go wymienić a zwykle robię to razem z kasetą. Łańcucha używam tego: CN-HG53

Napisano

Trochę dziwne przy takim przebiegu, no ale jak przeskakuje to wypada wymienić.

Rzeczywiście rynek kaset 9s mocno się zmniejszył. Ja bym w takim razie brał Alivio, bo i tak nie ma nic innego. Miałem łańcuch CN-HG93 i dawał radę.

Napisano

To jest guma od majtek.

Przy Twoich przebiegach, wymiana raz na sezon to nieporozumienie. W zeszłym sezonie miałem kasetę + łańcuch Deore XT 9s. Po 3300 km dość agresywnej jazdy, nadal dawał radę. Nie wiem ile by przejechał, bo przeszedłem na 10s ( także XT) które aktualnie ma ~3k km i nadal pracuje idealnie cicho i gładko.

Za to w szosie mam łańcuch 8s tej klasy co Ty lub oczko niżej. Przymiar do łańcucha wpadał swobodnie po około 800 km. Aktualnie ma przejechane 1500- 2000 km i jest tak koszmarnie głośny, że ma się wrażenie jakby był non stop suchy.

Napisano

SoloTM
Artykuły z linków które podałeś do rzetelnych testów mają się tak jak ....