Skocz do zawartości

[Giant] info o modelu


eMkovv

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałem zapytać forumowiczów czy mogę gdzieś znaleźć informacje katalogowe, bądź jakieś nieoficjalne o tym rowerze.

Dodatkowe info spisane z czego tylko się dało ;)

Przerzutki shimano deore xt - przód\tył

Korba shimano deore lx

Napis rama - bronco atx 880, niewątpliwie Giant. Bardzo lekki - aluminium.

Niby wszystko jest napisane, ale nie mogę znaleźć żadnego info o nim, chyba że coś jest już nieorginalne, po tylu latach? Bo zakładam, że już kilkanaście ma. Z tego co wyczytałem, kolory są w jakiś sposób przyporządkowane do konkretnych modeli rocznikowych. Ale w tym kolorze nie znalazłem 880, tylko inne modele.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko super, piszesz o tym, że tego modelu w tym kolorze nie byłeś w stanie znaleźć, ale jaki to w ogóle kolor? Nie mówiąc już o tym, że wrzucenie zdjęcia byłoby najprostszym sposobem na wstępne określenie choćby rocznika.

W polskiej części internetu nie znajdziesz lepszego miejsca o starych rowerach niż http://forum.retromtb.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cu92 jeszcze spisałem :D. Z linka podanego przez FENTHIN - dziękuję, dowiedziałem się, że jest to rower sprzed 2001. Z tym, że wyraziłem się niezbyt precyzyjnie w pytaniu. Poprostu jestem ciekaw opinii o tym rowerze. Jako laik nie wiem, czy się cieszyć, czy płakać z faktu posiadania tego dwukołowca :o

A mam go zbyt krótko by wyrobić własne zdanie o nim. I pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No klasyk, ale dużo zależy od tego jak chcesz na nim jeździć. Do takiej rąbanki do jakiej służą współczesne maszyny się nie bardzo nada. Na weekendowe przejażdżki bez zwracania uwagi na nawierzchnię jak najbardziej i pewnie da sporo radochy o ile rama jest dla Ciebie odpowiednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłeś kiedykolwiek na współczesnym "normalnym" rowerze w terenie?

Rama jeśli nie jest zmęczona to w niczym nie ustępuje nowej. Geometrycznie za to ten rower jest starożytny, bo 20 lat to są całe wieki w sporcie i w życiu nie poprowadzi się tak jak nowy. No chyba, że masz niesamowitą technikę jazdy, albo lubisz "trzymać byka za rogi":teehee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jeździłem rowerem właśnie 20 lat temu :blush:.

Więc nie mam porównania. Ale jeśli chciałbym zmienić ramę na jakieś nowsze alu, to jest opcja, że cały osprzęt będzie pasował? Dzisiaj dopiero udało mi się go przetestować tak lepiej. I jedyne czego mi brakuje to odrobiny więcej zwrotności. Czy zmiana opon na węższe ( teraz 26/2.2) i może skrócenie mostka pomoże w tym, czy poprostu przy tej ramie tak już będzie? Będzie mi miło jeśli mi doradzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to rozumiem :D

Spróbuje jakoś go ogarnąć, bo naprawdę świetnie się zasuwa. Zacznę od mostka. A potem zobaczę. Może wystarczy. I chyba opony, bo są mocno terenowe, a jako, że mieszkam w Lbn, to częściej będę musiał śmigać po asfalcie. I weekendowo za miasto do lasu ;P Więc coś pomiędzy. 

A rama faktycznie jest tak lekka przy tym przekroju rur, że żal by mi było się jej pozbywać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc. Chcę zmienić hamulce na fał brejki ^_^. Przy okazji zmienię klamki i tak do kompletu wyrzuciłbym revoshifty. I moje pytanie do szanownych forumowiczów - czy są przeciwskazania do założenia klamek zintegrowanych z cynglami? Czy lepiej montować oddzielnie? 

Myślałem o takim zestawie:

https://m.olx.pl/oferta/klamkomanetki-shimano-xt-st-m092-retro-mtb-7s-be7-CID767-IDzWep9.html#position=1&page=2

https://allegro.pl/oferta/hamulce-v-brake-shimano-deore-xt-rownolegle-8222659044

Czy to to będzie działać sensownie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaseta i łańcuch dobra, nie przeskakuje łańcuch przy depnięciu ? Ew. Zdjecia zrob kasety z bliska i koronek korby ( środkowa przede wszystkim i duża ). Jeśli napęd 8 sp ma zostać to szukać w dobrej cenie ( 150 pln max ) i dobrym stanie st-m739. Klamki w tych klamkomanetkach są przystosowane do v brejków. Ewentualnie same klamki bl-m739 bl-m750 i manetki na 8 sp. ( 3x8 komplet ).

Jeśli kaseta i łańcuch do wymiany lub niedługo będzie do wymiany to można rozważyć opcję 3x9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://ibb.co/PN2ZrMj
https://ibb.co/njhZZyR

Łańcuch do wymiany na pewno, ale nic nie przeskakuje, nawet przy dużym nacisku. W miarę możliwości kasetę zostawiłbym jeszcze na ten sezon.

 st-m739 to właśnie to co chciałem, ale dostępność plus cena może być trochę ciężko (najtańsze na szybko to 250pln), ale jestem zadowolony z przerzutek xt i pomyślałem, żeby utrzymać tą jakość. Czy może to przerost formy nad treścią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zapolować na te klamkomanetki ( ludzie często sprzedając nie piszą st-m739 tylko klamkomanetki xt, ewentualnie m739 ). Teraz jest środek sezonu i tych ogłoszeń jest mniej, ale w ciągu max miesiąca powinieneś znaleźć jakieś w przyzwoitym stanie. Są bdb. Zarówno manetki działają dużo lepiej od nowych altus, acera czy nieco starszych alivio jak i klamki są bardzo dobrze wyprofilowane i sztywne co przekłada się znacząco na poprawę działania v brejków ( trzeba poszukac takich, które Ty znalazłeś czyli br-m760 lub szukać br-m739/750/570 choć i starsze br-m600 bez równoległego przesuwu są bdb ). Oczywiście często ludzie nie piszą br-mXXX tylko v brake deore xt, lx itp. trzeba szukać różne frazy wpisując czy to na olx czy allegro )

Nie jest to przerost formy nad treścią, tym bardziej, że reszta roweru jest na podobnym poziomie. To są rzeczy które się niemal nie psują, wolno zużywają i nie tracą na wartości już. Kupisz np. klamkomanetki 739 za 150 to za rok sprzedasz za 130-150. itp.

Zdjęcia korby zrób całej zębatki bo trzeba patrzeć na zółte miejsca - nie czerwone - koronki zużywają  się tam gdzie żółty kolor. ( tam przychodzi siła przy depnięciu )

korba33.thumb.jpg.04cf76cc63c49c5769b62a0a87667945.jpg

( kaseta wygląda na ok - łańcuch na oryginalny shimano IG - IG70 czy IG 90 ? - przyjrzyj się napisom na łańcuchu - a więc to był raczej komplet od nowości - powinien jeszcze sporo zrobić - chyba, że przymiar wpada ? Skąd pomysł na wymianę łańcucha ?

Możesz kupić osobno klamki i manetki, ale wyjdzie trochę drożej ( xt,xt lub xt,lx ) ewentualnie manetki możesz kupić nowe acery czy alivio 8 sp. Same klamki to też trzeba zapolowac i cena do 100 pln za przyzwoite jest bdb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://ibb.co/R6yc9jW
https://ibb.co/yhVqmVt
https://ibb.co/9pcbtfF

Łańcuch IG70 jest w dużej części pokryty rdzawym nalotem i wydawało mi się, że jest mocno przytarty po zewnętrznych stronach.

Jeśli to nie problem, to też chętnie go odpuszczę na razie.

Skoro to ma sens to zapoluję na te klamkomanetki. Naprawdę dziękuję za pomoc. Okazuje się, że już na etapie zakupów dał bym d... :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd wygląda na bdb stan. Rdza jest powierzchniowa, nasmarować olejem do łańcuchów i samo zejdzie. Ewentualnie żeby lżej było zdejmować łańcuch ( bo spinki oryginalnie nie miały ) to założyć spinkę kmc cl571r. Korba - zużycie - prawie żadne, podejrzewam, że kaseta i łańcuch podobnie - jeszcze przeleci kilka tysięcy przy czyszczeniu i smarowaniu.

Jeśli hamulce są zbyt słabe dla Ciebie to załóż v brejki ( klamkomanetki lub klamki+manetki  oraz szczęki hamulca ) ewentualnie wymiana klocków w obecnych cantileverach + klamkomanetki xt  st-m737 i wiele innych 8 sp. ( stx rc st-mc38, deore lx st-m569/567, deore xt st-m737/738 )

/edit

@eMkovv tu masz ( sprzęt - i nieco niżej shimano od 1996-1999 ) wszystkie szczegółowe info z większości interesujących Cię szpejów :

http://rowery.zbooy.pl/

V brejki - szczęki br-m760 ( deore xt ) weszły bodajże od 2002 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za naprawdę konkretną odpowiedź i pomoc. Zależy mi na v-brejkach (żona i syn mają v-ki w swoich rowerach i przy niewielkim nacisku działa to naprawdę o wiele przyjemniej niż cantilever)

Spróbuję znaleźć te st m739.

Dobrze, że pozostałe części nie wymagają wymiany jak na razie. W to konto klamkomanetki i v-ki dopadnę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...