raloom Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 Witam Zacząłem ostatnio jeździć rowerem trekkingowym Kross Trans Alp i po ostatniej wycieczce pojawił się problem z kołem - na spawie wykrzywiła się felga. Oznaczenia z felgi to: 622x19c al6063t6 opony: 42 +(?) 622 28x1.60 700 x 4.0C W związku z tym szukam jakiejś wytrzymalszej felgi, która utrzyma moją dużą wagę (~150kg) Możecie polecić jakieś modele? Jaki budżet muszę na to szykować? Z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 Zadzwoń do tego gościa i Ci wszystko powie, nie ściemni i skóry nie zedrze. https://daveo.pl/section,Trekingowe,72,15 To uznany na forum kołodziej ze świetną reputacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 https://allegro.pl/oferta/obrecz-ryde-andra-30-36h-v-brake-e-bike-okazja-7791041301 ile szprych? https://www.ryde.nl/andra-30 Lub taką : https://hollandbikeshop.com/pl-pl/bicycle-wheels/bicycle-rims/bicycle-rim-28-inch/ryde-andra-35-rim-28-36-hole-rim-brake-black-604326/ https://www.ryde.nl/andra-35 Lub max pancerna, aż nieprzyzwoicie. https://allegro.pl/oferta/obrecz-ryde-andra-40-v-brake-36h-czarna-nowosc-7598344639 https://www.ryde.nl/andra-40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 9 minut temu, raloom napisał: W związku z tym szukam jakiejś wytrzymalszej felgi, która utrzyma moją dużą wagę (~150kg) Nie ma tego w poście, ale zakładam, że tylne koło. Bo to zawsze jest tylne koło Zmiana felgi tutaj nie pomoże. Jakość koła jest w dużej mierze determinowana jakością zaplotu. Wywalenie metra sześciennego kasy na wysokiej klasy komponenty nie rozwiąże problemu. Sam miałem z tym problemy latami a ważę "tylko" ~110kg z całym sprzętem. Dramat to był jak zacząłem jeździć z dziedziczką w Hamaxie - szprycha strzelała co dwa tygodnie. Problem rozwiązałem ostatecznie odrobiną inżynierii. W skrócie: - Porządna piasta shimano ( polecam saint ) lub ciężki novatec ( z grubą stalową osią - np NT-D042SB ). - szprychy o grubości 2.3mm po stronie napędu - szprychy o grubości 2mm po stronie tarczy/lewej - 36 otworów - przyzwoita obręcz ( polecam DT 545D ) Koszt całości to ok 400zł-500zł. Od czasu kiedy robię tak moje tylne koła, nie mam z nimi żadnego problemu - a zaliczałem takie atrakcje jak jazda ze ok 200kg obciążenia. Tutaj więcej o inżynierii za tym: http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Kolowa_rownowaga_z_drutem_w_tle.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 Nie doczytałeś, że obręcz ma być pod v brejki. Szprychy nierdzewne 2 mm wystarczą + mocna obręcz ( obręcz MA znaczenie ) i na 100 % będzie spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 Teraz, SoloTM napisał: Nie doczytałeś, że obręcz ma być pod v brejki. Szprychy nierdzewne 2 mm wystarczą + mocna obręcz ( obręcz MA znaczenie ) i na 100 % będzie spokój. Nie czytałeś artykułu. Idź do kąta się wstydzić. Pod v-brakami jest _gorzej_. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 Nie muszę czytać sam ważyłem 130 kg i zaplatałem koła pod takich 130-140 kg Wystarczy też zwykła piasta na kulkach klasy deore lx/xt ( stosunkowo tanio można wyrwać ) być może już ( przyszłościowo - nie zaszkodzi ) pod tarcze. Będzie spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 Teraz, SoloTM napisał: Nie muszę czytać sam ważyłem 130 kg i zaplatałem koła pod takich 130-140 kg Wystarczy też zwykła piasta na kulkach klasy deore lx/xt ( stosunkowo tanio można wyrwać ) być może już ( przyszłościowo - nie zaszkodzi ) pod tarcze. Będzie spokój. Tak Ci się wydaje, boś młody :P. Piasta ma tutaj drugorzędne znaczenie. Chociaż doświadczenie uczy, że nie warto tutaj oszczędzać - kilka piast zajechałem. Sainty na Allegro latają w kryminalnie niskich cenach ( 180-250zł ). Clou jest w stosowaniu szprych o różnej grubości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 To nie e-bike czy rower dh tylko trekking. Wystarczą 2 mm szprychy. Obręcze podałem wyżej + np. https://allegro.pl/oferta/piasta-tyl-shimano-deore-xt-fh-m756-7897073467 + https://allegro.pl/oferta/szprycha-richman-2x-282-mm-36szt-b79-7903935867 lub https://allegro.pl/oferta/szprycha-sapim-leader-2x-282-mm-36szt-6-7440143801 ( co do długości to trzeba sprawdzić ) + https://allegro.pl/oferta/dt-swiss-competition-nypel-nyple-2-0-x-12-mm-n48-7634247347 lub : 18 x https://allegro.pl/oferta/nypel-nyple-2-0mm-14mm-richman-2szt-s26-6120567638 I dać gdzieś dobrze złożyć do kupy ( 30-50-70 pln zalezy gdzie ) z poprawką po 20 km jazdy w cenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 Nie kumam. "Po co lepiej, skoro można gorzej"? Teraz, SoloTM napisał: To nie e-bike czy rower dh tylko trekking. Akurat w trekkingu mnie to bodło najbardziej. Jak na urlopie zerwałem cztery szprychy na Bornholmie, to zabawnie nie było. Ja + berbeć na Hamaxie robiło swoje. https://allegro.pl/oferta/szprycha-nypel-sapim-leader-2-3-srebrna-272mm-8029798544 Różnica kosztu rzędu 3zł, różnica jakości nie do przecenienia. Od czterech lat nie zerwałem szprychy, a wcześniej to było notoryczne. Na tyle, że się po prostu pogodziłem i dopiero incydent z Bornholmu wymusił jakieś działanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 Może miałeś liche albo podcięte łańcuchem szprychy. ( albo wiotka obręcz co nie pomagało ) Jak się upierasz można dać i szprychy 2.3 mm. Ważyłeś z rowerem 110 kg plus dziecko 20 kg = 130 kg i pękały szprychy - coś było nie halo. I obręcz ma znaczenie - przy v brejkach nie może być co chwilę 1-2 mm bicia na boki tylko ma być ciągle prosta obręcz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 1 minutę temu, uzurpator napisał: Nie kumam. "Po co lepiej, skoro można gorzej"? Ty chyba wielu rzeczy nie kumasz : ) W tym sposobu komunikacji. Masz akurat rację z różną grubością szprych zależną od kąta ... gdyby to był most na drogiej stali z pewnością byłby tak zaprojektowany. Ze szprychami nikomu się nie chce bawić, bo po co mieć w rezerwie 3 różne grubości i długości szprych ? (tył napęd, tył lewo, przód) ? różnica w cenie czy masie praktycznie zerowa a urwanie d..y z tymi kombinacjami. Za to poziom bzdur które wypisujesz czasem na swoim blogu zdradza, że teorię przedkładasz nad praktykę - vide http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Rowery_29_.html A co do kół - najprostsze rozwiązanie podałem w pierwszej odpowiedzi. Kropka. Przecież @raloom nie będzie kompletował części po sklepach internetowych a potem szukał gostka od kół co mu akurat tych kół nie spieprzy. Ani doktoryzował się ze szprychologii. A Dawid wie co robi i nie słyszałem, żeby się tu ktoś na niego skarżył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.