raloom Napisano 21 Maja 2019 Napisano 21 Maja 2019 Witam Zacząłem ostatnio jeździć rowerem trekkingowym Kross Trans Alp i po ostatniej wycieczce pojawił się problem z kołem - na spawie wykrzywiła się felga. Oznaczenia z felgi to: 622x19c al6063t6 opony: 42 +(?) 622 28x1.60 700 x 4.0C W związku z tym szukam jakiejś wytrzymalszej felgi, która utrzyma moją dużą wagę (~150kg) Możecie polecić jakieś modele? Jaki budżet muszę na to szykować? Z góry dzięki za pomoc
wkg Napisano 21 Maja 2019 Napisano 21 Maja 2019 Zadzwoń do tego gościa i Ci wszystko powie, nie ściemni i skóry nie zedrze. https://daveo.pl/section,Trekingowe,72,15 To uznany na forum kołodziej ze świetną reputacją.
SoloTM Napisano 21 Maja 2019 Napisano 21 Maja 2019 https://allegro.pl/oferta/obrecz-ryde-andra-30-36h-v-brake-e-bike-okazja-7791041301 ile szprych? https://www.ryde.nl/andra-30 Lub taką : https://hollandbikeshop.com/pl-pl/bicycle-wheels/bicycle-rims/bicycle-rim-28-inch/ryde-andra-35-rim-28-36-hole-rim-brake-black-604326/ https://www.ryde.nl/andra-35 Lub max pancerna, aż nieprzyzwoicie. https://allegro.pl/oferta/obrecz-ryde-andra-40-v-brake-36h-czarna-nowosc-7598344639 https://www.ryde.nl/andra-40
uzurpator Napisano 21 Maja 2019 Napisano 21 Maja 2019 9 minut temu, raloom napisał: W związku z tym szukam jakiejś wytrzymalszej felgi, która utrzyma moją dużą wagę (~150kg) Nie ma tego w poście, ale zakładam, że tylne koło. Bo to zawsze jest tylne koło Zmiana felgi tutaj nie pomoże. Jakość koła jest w dużej mierze determinowana jakością zaplotu. Wywalenie metra sześciennego kasy na wysokiej klasy komponenty nie rozwiąże problemu. Sam miałem z tym problemy latami a ważę "tylko" ~110kg z całym sprzętem. Dramat to był jak zacząłem jeździć z dziedziczką w Hamaxie - szprycha strzelała co dwa tygodnie. Problem rozwiązałem ostatecznie odrobiną inżynierii. W skrócie: - Porządna piasta shimano ( polecam saint ) lub ciężki novatec ( z grubą stalową osią - np NT-D042SB ). - szprychy o grubości 2.3mm po stronie napędu - szprychy o grubości 2mm po stronie tarczy/lewej - 36 otworów - przyzwoita obręcz ( polecam DT 545D ) Koszt całości to ok 400zł-500zł. Od czasu kiedy robię tak moje tylne koła, nie mam z nimi żadnego problemu - a zaliczałem takie atrakcje jak jazda ze ok 200kg obciążenia. Tutaj więcej o inżynierii za tym: http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Kolowa_rownowaga_z_drutem_w_tle.html
SoloTM Napisano 21 Maja 2019 Napisano 21 Maja 2019 Nie doczytałeś, że obręcz ma być pod v brejki. Szprychy nierdzewne 2 mm wystarczą + mocna obręcz ( obręcz MA znaczenie ) i na 100 % będzie spokój.
uzurpator Napisano 21 Maja 2019 Napisano 21 Maja 2019 Teraz, SoloTM napisał: Nie doczytałeś, że obręcz ma być pod v brejki. Szprychy nierdzewne 2 mm wystarczą + mocna obręcz ( obręcz MA znaczenie ) i na 100 % będzie spokój. Nie czytałeś artykułu. Idź do kąta się wstydzić. Pod v-brakami jest _gorzej_.
SoloTM Napisano 21 Maja 2019 Napisano 21 Maja 2019 Nie muszę czytać sam ważyłem 130 kg i zaplatałem koła pod takich 130-140 kg Wystarczy też zwykła piasta na kulkach klasy deore lx/xt ( stosunkowo tanio można wyrwać ) być może już ( przyszłościowo - nie zaszkodzi ) pod tarcze. Będzie spokój.
uzurpator Napisano 21 Maja 2019 Napisano 21 Maja 2019 Teraz, SoloTM napisał: Nie muszę czytać sam ważyłem 130 kg i zaplatałem koła pod takich 130-140 kg Wystarczy też zwykła piasta na kulkach klasy deore lx/xt ( stosunkowo tanio można wyrwać ) być może już ( przyszłościowo - nie zaszkodzi ) pod tarcze. Będzie spokój. Tak Ci się wydaje, boś młody :P. Piasta ma tutaj drugorzędne znaczenie. Chociaż doświadczenie uczy, że nie warto tutaj oszczędzać - kilka piast zajechałem. Sainty na Allegro latają w kryminalnie niskich cenach ( 180-250zł ). Clou jest w stosowaniu szprych o różnej grubości.
SoloTM Napisano 21 Maja 2019 Napisano 21 Maja 2019 To nie e-bike czy rower dh tylko trekking. Wystarczą 2 mm szprychy. Obręcze podałem wyżej + np. https://allegro.pl/oferta/piasta-tyl-shimano-deore-xt-fh-m756-7897073467 + https://allegro.pl/oferta/szprycha-richman-2x-282-mm-36szt-b79-7903935867 lub https://allegro.pl/oferta/szprycha-sapim-leader-2x-282-mm-36szt-6-7440143801 ( co do długości to trzeba sprawdzić ) + https://allegro.pl/oferta/dt-swiss-competition-nypel-nyple-2-0-x-12-mm-n48-7634247347 lub : 18 x https://allegro.pl/oferta/nypel-nyple-2-0mm-14mm-richman-2szt-s26-6120567638 I dać gdzieś dobrze złożyć do kupy ( 30-50-70 pln zalezy gdzie ) z poprawką po 20 km jazdy w cenie.
uzurpator Napisano 21 Maja 2019 Napisano 21 Maja 2019 Nie kumam. "Po co lepiej, skoro można gorzej"? Teraz, SoloTM napisał: To nie e-bike czy rower dh tylko trekking. Akurat w trekkingu mnie to bodło najbardziej. Jak na urlopie zerwałem cztery szprychy na Bornholmie, to zabawnie nie było. Ja + berbeć na Hamaxie robiło swoje. https://allegro.pl/oferta/szprycha-nypel-sapim-leader-2-3-srebrna-272mm-8029798544 Różnica kosztu rzędu 3zł, różnica jakości nie do przecenienia. Od czterech lat nie zerwałem szprychy, a wcześniej to było notoryczne. Na tyle, że się po prostu pogodziłem i dopiero incydent z Bornholmu wymusił jakieś działanie.
SoloTM Napisano 21 Maja 2019 Napisano 21 Maja 2019 Może miałeś liche albo podcięte łańcuchem szprychy. ( albo wiotka obręcz co nie pomagało ) Jak się upierasz można dać i szprychy 2.3 mm. Ważyłeś z rowerem 110 kg plus dziecko 20 kg = 130 kg i pękały szprychy - coś było nie halo. I obręcz ma znaczenie - przy v brejkach nie może być co chwilę 1-2 mm bicia na boki tylko ma być ciągle prosta obręcz.
wkg Napisano 21 Maja 2019 Napisano 21 Maja 2019 1 minutę temu, uzurpator napisał: Nie kumam. "Po co lepiej, skoro można gorzej"? Ty chyba wielu rzeczy nie kumasz : ) W tym sposobu komunikacji. Masz akurat rację z różną grubością szprych zależną od kąta ... gdyby to był most na drogiej stali z pewnością byłby tak zaprojektowany. Ze szprychami nikomu się nie chce bawić, bo po co mieć w rezerwie 3 różne grubości i długości szprych ? (tył napęd, tył lewo, przód) ? różnica w cenie czy masie praktycznie zerowa a urwanie d..y z tymi kombinacjami. Za to poziom bzdur które wypisujesz czasem na swoim blogu zdradza, że teorię przedkładasz nad praktykę - vide http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Rowery_29_.html A co do kół - najprostsze rozwiązanie podałem w pierwszej odpowiedzi. Kropka. Przecież @raloom nie będzie kompletował części po sklepach internetowych a potem szukał gostka od kół co mu akurat tych kół nie spieprzy. Ani doktoryzował się ze szprychologii. A Dawid wie co robi i nie słyszałem, żeby się tu ktoś na niego skarżył.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.