Skocz do zawartości

[Szosa] do 4000


teq1234

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Lekka tj 8,9kg, dobrze wyposażona tzn 105-tka, koła mavic aksium, klasyczna szosa bez slopingu ramy tj podobną wysokością jak i długością ramy o sportowym przeznaczeniu, o czym świadczy homologacja UCI. Ciężko znaleźć konkurencję dla rowerów z Decathlona pod względem opłacalności. Z innych, ale tej samej marki, masz jeszcze tegoroczną wersję, już pod marką Van Rysel, z tym samym wyposażeniem: https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-105-af-id_8529249.html li delikatnie wyższą ceną lub coś z zupełnie innej grupy, bardziej rekreacyjny, Triban RC520, https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-520-id_8502389.html.

Napisano

Trek AL 4 - osprzęt słabszy niż w Btwinach, ale rama nieporównywalnie lepsza. A sama Tiagra jest wystarczająca. 

Ultra to rower z wybitnie sportową geometrią, do ścigania - brałbym to pod uwagę. A najlepiej przejechać się na wspomnianych rowerach :)

Napisano

Napisz coś więcej, jak chcesz jeździć. Geometria sport czy endurance? Teren płaski czy górzysty? Btwin ma bardziej sportową geometrię i napęd dla mocnej nogi lub na płaskie tereny. 

Napisano

Co do B`twina to jego geometria raczej do sportowych nie jest zaliczana idzie delikatne w endurance. Przejeździłem na Alur 700 (ta sama rama co ultra) 2 sezony i zmieniłem na Treka Emonde sl ma bardziej sportową geometrię. Sama rama w b`twinie jest mało sztywna w okolicach tylnego trójkąta. Przy mocnym depnięciu koło potrafi ocierać o hamulec. Sam hamulec bo jeździe w trudnych warunkach zapycha się syfem. Najsłabszym ogniwem jest suport mi padł po 1000 km. Jest tam założony najtańszy jaki jest na rynku typu presfit. Jak to ma być pierwsza szosa to spokojnie można polecić. Pojeździsz zobaczysz co chcesz w przyszłości. 

Napisano

tematów w stylu szosa do 4k, szosa do 4,5k, szosa do 3,5k w ostatnich dwóch miesiącach było tutaj pierdylion więc poczytaj trochę inne wątki, znajdziesz tam ciekawe wzmianki o scottach, krossach, giantach itp i itsre...

Napisano
W dniu 21.04.2019 o 10:27, kolarzjedrek napisał:

Co do B`twina to jego geometria raczej do sportowych nie jest zaliczana idzie delikatne w endurance. Przejeździłem na Alur 700 (ta sama rama co ultra) 2 sezony i zmieniłem na Treka Emonde sl ma bardziej sportową geometrię.

Nie jest tak do konca. Jak juz uzywamy tego okreslenia, geometria sportowa, to wlasnie B'twin ma bardziej sportowe geo niz Emonda.

Dla przykladu, patrze na moja rozmiarowke, rozmiar 58 Treka i L B'twina. W obydwu ramach reach jest identyczny 391mm, nie jest to jakis super duzy zasieg ale wiekszy niz w typowo endurance geometriach.

Ale jest juz spora roznica w stack. Tu Trek jest wyzszy od B'twina o 11mm.

Napisano

za ok.4 k jesteś w stanie wyrwać krossa vento na aledrogo na karbonowej ramie i tiagrze. Speedster to niby bardziej endurance. Obadaj jeszcze Gianty contendy, meridę sculturę. Deca poza super osprzętem jak na tą cenę oferuje tyko....mocno miękka ramę. Aczkolwiek na zawodach jest tego trochę i ludzie chwalą.

Napisano

Witam,

Aktualnie posiadam dość stary rower Ridleya na osprzęcie Shimano Ultegra 6500 i chciałbym zmienić go na coś nowszego w cenie do 4000, stąd moje pytanie czy kupić nowy rower np. Romet Huragan 4 na osprzęcie Shimano Tiagra 4700 czy też lepiej w podobnej cenie kupić jakiś używany na Shimano 105 lub Ultegra? Czy zauważę różnicę przy zmianie osprzętu na nowszy? Bardziej chodzi o użytkowanie a nie o wagę, bo jeżdżę raczej rekreacyjnie i nie mam ambicji wygrywać wyścigów. Będę wdzięczny za każdą sugestię. 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...