Skocz do zawartości

[4000-5000] Pomoc w zakupie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, 

Poszukuje roweru, mam 184cm, 77kg.

Rower ma służyć do:

- dojazdów do pracy ( ok 8 km w jedną stronę) - głownie asfalt 

- rekreacyjne wycieczki - leśne drogi, polne ścieżki,

- wędrówki na wakacjach nad morzem ( do 80-100km)

- czasem wypad w góry

 

myślałem o cross, gravel lub MTB 29er

MTB mi sie wydaje ciężki ( szerokie opony) ale uniwersalny w sumie

może MTB z dwoma zestawami opon?

 

  • Mod Team
Napisano

Zacząłbym od :
1. przymiarki do kilku typów rowerów, koniecznie połączonej z jazdą testową ( jak będzie krótka, to być może niewiele da, ale lepsza krótka niż żadna )
2. określenia, czy w górach będzie grany jakiś teren, czy będzie to nadal głównie asfaltowa rekreacja

Cross w tym budżecie nie będzie raczej lżejszy od MTB, a jeśli nawet, to niewiele.
Zasadniczą kwestią będzie za to odmienna geometria każdego z tych rowerów, gdzie cross teoretycznie umożliwi zajęcie stosunkowo najwygodniejszej pozycji, a w przypadku pozostałych może być różnie - gravel ma kierownicę typu baranek, ale za to umożliwia zmianę ułożenia rąk na kierownicy, a MTB o sportowej geometrii raczej za wygodne nie będzie ( przynajmniej dla większości ), jednak w wersji bardziej "cywilizowanej" - czyt. komfortowej, pozycja może się nawet zbliżyć do tej na rowerze typu cross.
Tak jak piszesz - MTB miałby sens, ale właśnie z dwoma zestawami opon, chociaż nawet dzisiaj widziałem zdjęcie z oponami 2.4" użytkowanymi w mieście, ale to już z kategorii : co kto lubi/ma/wie/nie wie...
Coś mi się wydaje, że gravel będzie najdroższy z racji mody.
Dochodzą kwestie związane z amortyzatorem - o ile z crossa i MTB można się go pozbyć, bez większego problemu zastępując go widelcem sztywnym, o tyle w gravelu amorka nie zamontujesz ( widywałem jakieś patenty, ale raczej firmowe i budowane specjalnie pod tę konstrukcję, ale to nie ten budżet ).
Na pewno sporo osób podpowie Ci wybór gravela ( choć jak się nie ma tzw. nogi, to w górach może się okazać zbyt ciężko, więc żeby zachować rozsądny zakres, powinny być dwa blaty korby ), ale jak wspomniałem na początku - zacznij od przymiarek i testów.

Napisano

Skoro w planach masz góry, to warto też rozważyć Primala:

https://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/trail-29/dartmoor/primal-evo-29-0

Jeśli chodzi o geometrię, to będzie podjeżdżał gorzej od typowego roweru XC, jak ten Rockrider, ale za to będzie się pewniej i stabilniej prowadził na zjazdach, zapewniając szerszy margines bezpieczeństwa. Pozycja też będzie wygodniejsza niż na typowym XC-ku. Można kupić do niego drugi komplet opon, na asfalty i w lżejszy teren.

  • Mod Team
Napisano

Myślę, że to już przesada, choć nie wiemy nic bliżej na temat tych "gór", jednak Primal jest słabiej wyposażony i do tego jakieś 2.5 kg cięższy...
Domyślam się, że o gwarancji jak w Decu, to można tylko pomarzyć w jego przypadku - reasumując, więcej minusów jak plusów...

  • Mod Team
Napisano

Śmiem twierdzić, że po wybraniu Primala to wrażenie ciężkości może być zdecydowanie większe niż w przypadku XC500 i to przez większość czasu użytkowania w zwykłych, głównie miejskich warunkach - przy górach słowo klucz, to "czasem".
Chociaż pewnie znajdzie się niemała grupa osób, tocząca się leniwie po bulwarach i zadowolona z roweru pokroju Primala.
Sporo zależy, czy lubimy sobie czasami przycisnąć, czy też wystarczy nam niespieszna jazda w stylu "po bułki".
Wolny wybór.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...