Skocz do zawartości

[amortyzator przedni] rst czy manitou


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

posiadam rower scott aspect 760 koło 27,5. Bardzo chciał bym wymienić w nim amortyzator. Mam na oku dwa modele Amortyzator RST FIRST AIR TRL 100mm lub Manitou MARKHOR 27,5'' 100mm, czarny, 9mm. W obecnym posiadam jakiś tani amor który mnie nie zadowala. bardzo zmieniła by się geometria ramy??? jeśli nie te to jaki polecacie??? mój budżet to 1400zł

  • Mod Team
Napisano
2 minuty temu, piotrea napisał:

Czyli Maniek jest dobrym amortyzator em?

Tak. Łatwy w serwisie, dosyć prosty tłumik. Na pewno będzie lepszy niż to co masz obecnie.

6 minut temu, piotrea napisał:

A będzie pasował do geometrii??? 

Tak. Ewentualnie trochę podniesie przód, ale nie będzie to dramatyczna zmiana.

Napisano

Odnośnie markhora to wersję boost pod oś 15mm kupisz na CRC za 128EUR (przesyłka gratis). Do tego świetne koło dt m 1850 za 64EUR (boost, wewnętrzną szerokość 30mm, to wychodzi taniej niż sama obręcz tego koła).

Napisano
18 godzin temu, Dokumosa napisał:

Odnośnie markhora to wersję boost pod oś 15mm kupisz na CRC za 128EUR (przesyłka gratis). Do tego świetne koło dt m 1850 za 64EUR (boost, wewnętrzną szerokość 30mm, to wychodzi taniej niż sama obręcz tego koła).

Nie da się go zamontować do mojego koła???

 

Napisano
9 godzin temu, Dokumosa napisał:

Jeśli masz piastę pod oś 110x15mm to jak najbardziej. Chciałeś do 1k PLN podałem zestaw za 870zl przy czym nie wiem co lepsze koło czy amor ;)

Raczej nie mam 

Napisano
W dniu 30.03.2019 o 18:24, Janu_sz napisał:

RST patykiem bym nie tknął, wystarczy 5 minut rekonesansu w sieci.

Masz jakieś negatywne doświadczenia z Firstem??? U nas chłopaki zaliczyli z nim kilka sezonów startowych i dalej pracują w zimówkach. First to kopia R7 i to dość udana. Oczywiście nie jest to Reba ale z Markhorem może stanąć w szranki tym bardziej że ma golenie 32 a nie jak maniek 30 ;-(((

Napisano
3 godziny temu, woojj napisał:

Masz jakieś negatywne doświadczenia z Firstem??? U nas chłopaki zaliczyli z nim kilka sezonów startowych i dalej pracują w zimówkach. First to kopia R7 i to dość udana. Oczywiście nie jest to Reba ale z Markhorem może stanąć w szranki tym bardziej że ma golenie 32 a nie jak maniek 30 ;-(((

A co z efektem przyklejania??? 

5 godzin temu, Dokumosa napisał:

A rurą sterową ma być prosta czy poszerzana?

Prosta

Napisano
8 minut temu, Dokumosa napisał:

Pod prostą to zapomnij o tym mańku na CRC. Prosta rura to egzotyka i trzeba się liczyć z tym, że może kosztować katalogowo.

Ten co ja znalazłem na prostą to kosztuje 1069zł i ta cena może być tylko czy będzie wszystko pasowało 

Napisano
Godzinę temu, Dokumosa napisał:

Jeśli sterówka prosta i pod oś jak w Twoim kole to będzie pasowało. Mocowanie hamulców to standard PM (już od wielu lat ten sam).

To jest rodzaj osi??? Nie mogę jej znaleźć w internecie

IMG_20190401_165140.png

Napisano

Ogólnie określenie QR oznacza zacisk. Masz klasyczne rozwiązanie z osią 9mm+zacisk (piasta 100 mm) Szukaj więc odpowiedniego amortyzatora. Oba wskazane wyżej mają takie rozwiązania.

Twój aspect 760 ma proste standardy. Prosta rura sterowa. 

Jeśli chcesz rozwijać tę konstrukcję zmień jeszcze wolnobieg na kasetę w tylnym kole..... ale to już historia na inną opowieść. 

Napisano
24 minuty temu, woojj napisał:

Ogólnie określenie QR oznacza zacisk. Masz klasyczne rozwiązanie z osią 9mm+zacisk (piasta 100 mm) Szukaj więc odpowiedniego amortyzatora. Oba wskazane wyżej mają takie rozwiązania.

Twój aspect 760 ma proste standardy. Prosta rura sterowa. 

Jeśli chcesz rozwijać tę konstrukcję zmień jeszcze wolnobieg na kasetę w tylnym kole..... ale to już historia na inną opowieść. 

O kasecie też myślę ale o tym nie mam pojęcia

 

Napisano

Jeśli masz odłożone pieniądze na amortyzator to skup się na tym, bo tu odczujesz największe korzyści ze zmiany. Napęd przy okazji następnego większego remontu- zmiana piasty, kaseta może przerzutka tył i manetki ;-)))) Brzmi to kosztownie, ale można to ogarnąć jeśli zależy ci na porządnym rowerze, który gór się nie boi. 

Z drugiej strony często nie sprzęt jest przeszkodą, a głowa ;-)

Napisano
2 godziny temu, woojj napisał:

Jeśli masz odłożone pieniądze na amortyzator to skup się na tym, bo tu odczujesz największe korzyści ze zmiany. Napęd przy okazji następnego większego remontu- zmiana piasty, kaseta może przerzutka tył i manetki ;-)))) Brzmi to kosztownie, ale można to ogarnąć jeśli zależy ci na porządnym rowerze, który gór się nie boi. 

Z drugiej strony często nie sprzęt jest przeszkodą, a głowa ;-)

Zmiana napędu będzie troszkę problematyczna ponieważ bardzo chciał bym zmienić z wolnobiegu na kasetę (ok 10 rzędów) a ja mam wolnobieg (7 rzędów) 

  • Mod Team
Napisano
W dniu 1.04.2019 o 13:33, piotrea napisał:

A co z efektem przyklejania??? 

Z czym?

5 godzin temu, piotrea napisał:

Zmiana napędu będzie troszkę problematyczna ponieważ bardzo chciał bym zmienić z wolnobiegu na kasetę (ok 10 rzędów) a ja mam wolnobieg (7 rzędów) 

Zmieniasz koło lub piastę. 

Napisano
2 godziny temu, durnykot napisał:

Z czym?

Czy chodzi płynnie? Bo jak oglądałem recenzje to on podobno słabo wybiera małe nierównosci. Bo bardziej mi zależy żeby wybierał ponieważ często jeżdżę bo żwirowych drogach

  • Mod Team
Napisano

Zasadniczo amortyzatory nie wybiorą w całości drobnych nierówności  jak żwir- to powinny robić opony z właściwym ciśnieniem. Każdy amorek potrzebuje określonej siły do przełamania tarcia między goleniami i uszczelkami.

RST i Markhor to w miarę proste amorki z prostymi tłumikami ,wiec nie oczekuj super czułej pracy. 

Nie jeździłem na RST, a każdy Manitou jaki miałem raczej ignorował bardzo małe nierówności. Pod tym względem lepiej pracowały amorki X-Fusion lub stare Foxy z tłumikiem OB.

Taki X-Fusion, golenie 32mm, regulowany skok od 100 do 140, bardzo wydajne tłumienie powrotu, blokada. Łatwy w serwisie. Przystosowany zarówno pod koła 26 jak i 27,5 ( sprawdzone osobiście )

https://www.metrobikes.pl/pl/p/X-Fusion-Velvet-RL2-100-26-27.5-9mm-1-18/39577

Napisano
1 godzinę temu, durnykot napisał:

 

Taki X-Fusion, golenie 32mm, regulowany skok od 100 do 140, bardzo wydajne tłumienie powrotu, blokada. Łatwy w serwisie. Przystosowany zarówno pod koła 26 jak i 27,5 ( sprawdzone osobiście) 

Jeśli może być 140mm to nie zaburzy geometrii ramy??? 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...