piotrg1967 Napisano 24 Marca 2019 Napisano 24 Marca 2019 Witam. Mam Giant Revel 29er z napędem 3x8. Chciałbym zmienić na 1x11. Jestem amatorem i sporadycznie będę startował w zawodach, głównie zależy mi na lepszym przełożeniu. Moja tylna przerzutka (Alivio) zaczyna szwankować już i dlatego chciałbym zmienić napęd. Ma być w miarę budżetowy. Przeważnie jeżdżę po lasach i szutrach i czasem asfalt. Czy muszę zmieniać korbę, czy wystarczy wywalić dwa blaty? I jaki blat z przodu 32 czy 36? Tył 11-42 czy 11-46 ? A może 11-40?
uzurpator Napisano 24 Marca 2019 Napisano 24 Marca 2019 Jesteś prawdopodobnie jedyną osobą która zna odpowiedzi na pytania z zakresu "jaki rozmiar". Ale... 1. Jeżeli masz korbę ze zdejmowanymi blatami, to jak najbardziej można blaty zmienić. Szkoda kasy na nowy sprzęt. 2. Co rozumiesz przez "lepsze przełożenie"? 3. Jeżeli pamięć mnie nie myli ( byłem w okolicach jakieś dwa lata wstecz ), to na okolice Węgorzewa brałbym największy blat który wejdzie w ramę + kasetę 11-42. Pytanie raczej _które_ 11-42, bo w mutacji Shimano nie ma to znaczenia. Szczerze mówiąc, nie mieszkając w górach, nie patrzałbym nawet na kasety 11-4x, ale montował 11-rzędowe 11-32, ale to wymaga odrobiny kombinowania. W moich stronach wokół komina jeżdżę na 36 przód + 11-36 tył na najnerze z 140 skoku na obu stronach. Dopiero w górach niższe przełożenia się naprawdę przydają.